Top mount "DIY"
Top mount "DIY"
Tällaisen bongasin netin uumenista. Itse väsätty "up-pipe" tonnarin T3 pakosarjassa, hukkaportille on myös paikka tehty. Onko kukaan vastaavanlaista viritelmää tehnyt? Miten tuollainen vakiosarja sitten tuon kokoluokan hyrrän (HY35) kanssa toimii?
http://s752.photobucket.com/user/TCL313 ... 1.jpg.html
http://s752.photobucket.com/user/TCL313 ... 0.jpg.html
linkki koko threadiin:
http://www.saablink.net/forum/performan ... /60348.htm
http://s752.photobucket.com/user/TCL313 ... 1.jpg.html
http://s752.photobucket.com/user/TCL313 ... 0.jpg.html
linkki koko threadiin:
http://www.saablink.net/forum/performan ... /60348.htm
900 2.0T DIY Stage 3
9-5 2.0tA
9-5 2.0tA
Re: Top mount "DIY"
Tuollainen joskus oli mielessä mutta päädyin toisenlaiseen ratkaisuun ja tein oman version top mountista. Varmasti on toimiva paketti. En yhtään epäile. Jos materiaalit löytyy niin ei kun työstämään ja laita kuvia kans.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Top mount "DIY"
kyllä noi tommoset johonki asti toimii.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Top mount "DIY"
Ahtimen vaihto isompaan ois suunnitteilla kesällä, mietin josko koittais wa-linen wr380 ja tollanenha ois helppo toteuttaa. Mitäköhä vaan mahtaa tykätä tuo t7 tollaisesta, joutuisi vähän miettiä imm sijoitusta ja myös tietenki bypass venttiliä..
Re: Top mount "DIY"
Kai sen IMM voi siirtää, ja bypassia ei toki ole ihan pakko laittaa jos tuottaa liikaa ongelmia letkun sijoitus. Tosiaan vaikuttaa ihan pätevältä ratkaisulta, vaikka ei varmasti optimaalinen. Halpa ainakinRyydman90 kirjoitti:Ahtimen vaihto isompaan ois suunnitteilla kesällä, mietin josko koittais wa-linen wr380 ja tollanenha ois helppo toteuttaa. Mitäköhä vaan mahtaa tykätä tuo t7 tollaisesta, joutuisi vähän miettiä imm sijoitusta ja myös tietenki bypass venttiliä..
900 2.0T DIY Stage 3
9-5 2.0tA
9-5 2.0tA
Re: Top mount "DIY"
Öljypaluuputki menee pitkän matkaa varsin lämpimistä paikoista, mutta saahan senkin tonne väkerrettyä. Eräät paikalliset sankarit laittoivat toisenmerkkiseen pikkusen hutiloiden sen öljypaluun letkulla (kun taisi olla kiire päästä ajamaan) ja loput voittekin arvata.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Top mount "DIY"
Joo kävi vaan mielessä että kuinka äkkiä rupee herjaa et jos kovin lähellä siipiä tuo imm on Juu, ainuthan noissa olisi tuo öljylinjat ja ei taida tuo bypassin irtiotto olla kovin hyvä asia noissa t7 koneissa?
Re: Top mount "DIY"
Bypassin putken voisi reitittää uusiksi kulkemaan toistakautta. Jos ahtoputken liitos olisi läppäkotelon luona, voisi veto mennä ojanpuoleisen iskaritolpan vierestä IMM:n luo.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Top mount "DIY"
Haluan nähdä katsurin ilmeen kun avaa konepellin ja ensimmäisenä näkyy "hx40" tms. Siinä sitten vaan pitämään naama peruslukemilla ja toteemaan "on ihan vakio" .
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Top mount "DIY"
Itselläkin aika "silmiinpistävä" pulssisarja mut ei mikään holsu kuiteskaan perässä..ihan vaan kkr ahdin. Viime leimalla inssi katseli altapäin ahdinta ja tuumasi vaan et "nyt on pojat pelannut jotain turbojen kanssa.." itsekin saabisti ja varmasti kävi hox ettei ollut perus T25..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Top mount "DIY"
Toi bypassin uudelleen reititys toiselta puolen kuulostaa kyllä hyvältä. Ei mikään mahdoton toteuttaakkaan. Nooh, eiköhän nuo katsurit oo jos jonkinnäköstä päästäny läpi... "Vanha ahdin meni rikki ja ostin korvaavan" Pitää melkein toinen satsi hommata ja kattoo vähä mittoja, ulkosen hukkiksen kun laittee vielä "näkyvästi" sivulle ja siihen screamerpipe
Re: Top mount "DIY"
Jos kyseessä on tonnari, niin voihan dynolapulla muutoskatsastaa sinne Holsetin. Ei tarvi sen jälkeen punastella leimalla.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Top mount "DIY"
Ei ole tonnari vaan vm. 97 oleva 9-5..
Re: Top mount "DIY"
Näyttää kyllä enemmän NG900:lta kuin femmalta.Ryydman90 kirjoitti:Ei ole tonnari vaan vm. 97 oleva 9-5..
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Top mount "DIY"
Ja vielä enemmän OG9-3:lta
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2