Mitäs kokemuksia on EBC:n uritetuista levyistä ja noista Greenstuff paloista, tällä hetkellä nuo tuntuisi järkevimmältä vaihtoehdolta noiden tärisevien ja muutenkin aivan lopussa olevien vakio palikoiden tilalle.
Noissa levyissä on ilmeisesti jokin erikoiskäsittely tehty eli ruostuuko ne kuten tavalliset levyt. olen myös ymmärtänyt että noista uusista Greenstuff paloista ei tulisi juuri ollenkaan jarrupölyä, pitääkö paikkansa
Myös muista jarrupalikoista lukisin mieleenkiinnolla mielipiteitä
Frostgrey kirjoitti:Noissa levyissä on ilmeisesti jokin erikoiskäsittely tehty eli ruostuuko ne kuten tavalliset levyt. olen myös ymmärtänyt että noista uusista Greenstuff paloista ei tulisi juuri ollenkaan jarrupölyä, pitääkö paikkansa
Kyllä tuon voi vahvistaa, tosin toisen merkkisillä autoilla, tuskin Saab on poikkeus..
Jarruteho ei ole kyllä niin mullista mitä voisi luulla, mutta kuulemma tuo vanteiden puhtaus on kyllä todella mukava juttu..
Itse meinaan laittaa varmaan kesällä, jos vain budjetti sallii EBC:n jarrut alle..
Se on hyvä jos se pöly pysyy poissa, näillä "mikä lie" motonetin paloilla ei tarvi pesun jälkeen ajaa kun muutama kilometri niin on jo etuvanteet ihan mustat ja noi uritetut levyt vois olla 18" vanteiden takana aika tyylikkäät
to4 kirjoitti:Eipä ole negatiivista juttua kuulunut Greenstuffeista. Parhaimmillaan ne on sopivasti lämmitettyinä . Omaan tonnariin on tulossa samaiset palat.
Eikös näihin "isoihin" autoihin suositella noita Redsftuff paloja jos tykkää ajella hieman rivakammin tai käydä radalla päästelemässä!
Frostgrey kirjoitti:Eikös näihin "isoihin" autoihin suositella noita Redsftuff paloja jos tykkää ajella hieman rivakammin tai käydä radalla päästelemässä!
Eikös nuo Redstuff:t ole ihan tarkoitettu ns. kilpakäyttöön ?
Tosin onhan siellä vielä tehokkaammat ja kestävämmät...
Uskon ainakin itse, että kyllä aika ajaja saa olla, että saa levyt hehkumaan punaiseksi kadulla, näin siis OG900:ssa.
En tiedä onko uusissa millaiset levyt/jarrut
Itselleni on noita Redstuff paloja juuri suositeltu, jos tulee välillä ajeltua radalla. 9-5: kokonais paino on kuitenkin n.2000kg eli nuo Greenstuffit ovat radalla ja nopeassa katuajossa jo liian pehmeät näin raskaaseen autoon. Levyt ovat kuiteskin vaan 288mm halkasialtaan
Noiden redstuff palojenkin pitäisi toimia jo kylminäkin, tiedä sitten
Vakio levyt ja palat ainakin häviävät esim Alastarolla muutaman ensimmäisen mutkan jälkeen(kokemusta on)
Pääsisköhän noilla paloilla eroon jokakesäisestä ongelmasta.. etujarrut ilmiliekeissä..?(sammuu kyllä, hulmahtaa vaan pari kertaa)
Pari kertaa hypännyt toisesta autosta hätääntyneen oloinen kaveri jauhesammuttimen kanssa..
Edit: Ei siinä mitään muuten, mut kun jarrut häipyy ja kulutuspinnat irtoaa paloista muutaman reippaan jarrutuksen jälkeen..
Älä missään nimessä pistä greenstuffeja noin painavaan autoon jos edes haaveilet ajavasi kovaa, ne nimittäin eivät kestä tuotettua lämpöä. Haulla löytyy jotain juttua viime kesältä, kun itse olin saman asian edessä.
Nykyiset redstuffit eivät ole enää ne samat "vain ratakäyttöön" tarkoitetut, vaan ne ovat kehittyneet inhimillisempään suuntaa. Itsellä on nuo alla, toimii radalla kuin myös kadulla. Toki pientä viivettä on havaittavissa jos kalut kylmänä. Ei niiden kanssa ongelmia normi liikenteessä tule, mutta asiaan syytä perehtyä...
Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.