EBC:n jarruista kokemusta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mitäs kokemuksia on EBC:n uritetuista levyistä ja noista Greenstuff paloista, tällä hetkellä nuo tuntuisi järkevimmältä vaihtoehdolta noiden tärisevien ja muutenkin aivan lopussa olevien vakio palikoiden tilalle.

Noissa levyissä on ilmeisesti jokin erikoiskäsittely tehty eli ruostuuko ne kuten tavalliset levyt. olen myös ymmärtänyt että noista uusista Greenstuff paloista ei tulisi juuri ollenkaan jarrupölyä, pitääkö paikkansa :?:

Myös muista jarrupalikoista lukisin mieleenkiinnolla mielipiteitä :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Frostgrey kirjoitti:Noissa levyissä on ilmeisesti jokin erikoiskäsittely tehty eli ruostuuko ne kuten tavalliset levyt. olen myös ymmärtänyt että noista uusista Greenstuff paloista ei tulisi juuri ollenkaan jarrupölyä, pitääkö paikkansa :?:
Kyllä tuon voi vahvistaa, tosin toisen merkkisillä autoilla, tuskin Saab on poikkeus..

Jarruteho ei ole kyllä niin mullista mitä voisi luulla, mutta kuulemma tuo vanteiden puhtaus on kyllä todella mukava juttu..

Itse meinaan laittaa varmaan kesällä, jos vain budjetti sallii EBC:n jarrut alle.. :P
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Eipä ole negatiivista juttua kuulunut Greenstuffeista. Parhaimmillaan ne on sopivasti lämmitettyinä :) . Omaan tonnariin on tulossa samaiset palat.
Foxbody turbo
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se on hyvä jos se pöly pysyy poissa, näillä "mikä lie" motonetin paloilla ei tarvi pesun jälkeen ajaa kun muutama kilometri niin on jo etuvanteet ihan mustat ja noi uritetut levyt vois olla 18" vanteiden takana aika tyylikkäät :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

to4 kirjoitti:Eipä ole negatiivista juttua kuulunut Greenstuffeista. Parhaimmillaan ne on sopivasti lämmitettyinä :) . Omaan tonnariin on tulossa samaiset palat.
Eikös näihin "isoihin" autoihin suositella noita Redsftuff paloja jos tykkää ajella hieman rivakammin tai käydä radalla päästelemässä!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Frostgrey kirjoitti:Eikös näihin "isoihin" autoihin suositella noita Redsftuff paloja jos tykkää ajella hieman rivakammin tai käydä radalla päästelemässä!
Eikös nuo Redstuff:t ole ihan tarkoitettu ns. kilpakäyttöön ?
Tosin onhan siellä vielä tehokkaammat ja kestävämmät...

Uskon ainakin itse, että kyllä aika ajaja saa olla, että saa levyt hehkumaan punaiseksi kadulla, näin siis OG900:ssa.
En tiedä onko uusissa millaiset levyt/jarrut :roll:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselleni on noita Redstuff paloja juuri suositeltu, jos tulee välillä ajeltua radalla. 9-5: kokonais paino on kuitenkin n.2000kg eli nuo Greenstuffit ovat radalla ja nopeassa katuajossa jo liian pehmeät näin raskaaseen autoon. Levyt ovat kuiteskin vaan 288mm halkasialtaan :?

Noiden redstuff palojenkin pitäisi toimia jo kylminäkin, tiedä sitten :wink:

Vakio levyt ja palat ainakin häviävät esim Alastarolla muutaman ensimmäisen mutkan jälkeen(kokemusta on) 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Frostgrey kirjoitti: Vakio levyt ja palat ainakin häviävät esim Alastarolla muutaman ensimmäisen mutkan jälkeen(kokemusta on) 8)
Heh, no joo rata on kyllä tosiaan asia erikseen... Katoaahan ne vähän paremmatkin jarrut kun kunnolla runttailee..

Mutta tosiaan sittei pahemmin kannata miettiä kahta kertaa, jos rataa tulee ajettua sen verta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eipä siellä radalla ole kuin pari kertaa tullut käytyä(Klubin tapahtumissa)!

Taidan kyllä "tyytyä" noihin Greenstuff paloihin, kyllä kadulla varmaan saa aika hullua ralli ajaa että nuo jarrut saa häviämään :roll:

Kyllähän tässä lähiseuduilla on aika paljon noita asfaltti EK pätkiä, missä välillä pääsee vauhtikin aika koviksi :oops:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Pääsisköhän noilla paloilla eroon jokakesäisestä ongelmasta.. etujarrut ilmiliekeissä..?(sammuu kyllä, hulmahtaa vaan pari kertaa)
Pari kertaa hypännyt toisesta autosta hätääntyneen oloinen kaveri jauhesammuttimen kanssa.. :lol:

Edit: Ei siinä mitään muuten, mut kun jarrut häipyy ja kulutuspinnat irtoaa paloista muutaman reippaan jarrutuksen jälkeen.. :?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Älä missään nimessä pistä greenstuffeja noin painavaan autoon jos edes haaveilet ajavasi kovaa, ne nimittäin eivät kestä tuotettua lämpöä. Haulla löytyy jotain juttua viime kesältä, kun itse olin saman asian edessä.

Nykyiset redstuffit eivät ole enää ne samat "vain ratakäyttöön" tarkoitetut, vaan ne ovat kehittyneet inhimillisempään suuntaa. Itsellä on nuo alla, toimii radalla kuin myös kadulla. Toki pientä viivettä on havaittavissa jos kalut kylmänä. Ei niiden kanssa ongelmia normi liikenteessä tule, mutta asiaan syytä perehtyä...
#1730
500whp.net member
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onkos nuo Redstuffit myös tuollaiset "jarrupölyttömät"!!

Eipä niissä ole kuin 20-30 ekua hinta eroa eli ei se ainakaan ole este niille :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Redstuffit tais lähteä Prostreetillä satasella, onko jossain halvemmalla? Pientä hintavertailua :).
Foxbody turbo
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Se 'extreme' jarrupala on YellowStuff, se vaatii jo lämmitystä, mutta kestää taas lämpöä vielä pidemmälle.
Vastaa Viestiin