Hullu idea: 5D->3D..

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Hullu idea: 5D->3D..

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Luulisi, että joku lievää enemmän kieroutunut olisi tuonkin jossain joskus tehnyt.. eli kun näyttää alkuperäisen 3D kattoluukullisen vähäruosteisen sekä riittävän päästörajoituksettoman korin löytäminen olevan vaikeaa, niin näin pilanpäiten mietitään että mitä katsastusviranomainen tuumisi jos leikkelisi ja hitsailisi tuosta nykyisestä 5D korista sopivan osienluovuttajakorin avulla kolmiovisen..?


Juu, tiedetään.. tämä on vain villiä kuvitelmaa, en ole(kai) oikeasti toteuttamassa.. :roll:

Kyseessä olisi varmaan lainsäädännöllisesti osittainen korinvaihto? Vai onko tuollaista termiä enää edes käytössä..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tästähän oli mielestäni juttua olisikos ollut OCF:n sivuilla, että joku olisi tehnyt 5D:stä Vectrasta -> 3D:n eli hitsannut ovet kiinni... ainut suomessa ellei maailmassa :lol:

Korjaatko, jos muistin ihan väärin :?:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Itsekin olen tuon Vekkulin nähnyt, hyvin siististi toteutettu.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Turbo16 kirjoitti:Tästähän oli mielestäni juttua olisikos ollut OCF:n sivuilla, että joku olisi tehnyt 5D:stä Vectrasta -> 3D:n eli hitsannut ovet kiinni... ainut suomessa ellei maailmassa :lol:

Korjaatko, jos muistin ihan väärin :?:
Niin, olen minäkin nähnytkin sierran, josta oli takaovet hitsattu kiinni.. mutta ei sentään siirretty B-pilaria ja istutettu pidempiä ovia, niinkuin minä ideoin/haaveilin.

Periaatteessahan tuohon ei tarvitsisi kuin kolmiovisen/kaksiovisen korin ja ehkä helman korjauspalat pilarin siirtämiseksi, takakupeen ja C-pilarien tekeminen voisikin taas vaatia hieman sompailua.. :roll:
Viimeksi muokannut Myrkky, Ma Maalis 07, 2005 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyseessä ilmeisesti tämä vekkuli :wink:

http://www.rollover-tuning.com/source/marko.htm
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Frostgrey kirjoitti:Kyseessä ilmeisesti tämä vekkuli :wink:

http://www.rollover-tuning.com/source/marko.htm
JU-MA-LAU-TA, että on kaveri tehnyt "pienen" homman... 8O 8O


Pakko nostaa hattua(saab-lippistä), vaikka kaveri onkin perehtynyt ihan väärään merkkiin.. :wink:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ehdotan sitä mitä olen joskus aikaisemminkin spekuloinut, eli:
Kuskin puolella yksi pitkä (3d) ovi ja matkustajan puolella normaalisti kaksi (5d). Näin kuljettajan pääsy paikalleen on helpompaa ja itse pitkänä miehenä ainakin pidän jakkaraa niin takana ettei siihen kohtaan taakse ketään mahdu kumminkaan. Matkustajan puolella sitten on esteetön pääsy erikseen eteen ja taakse. B-pilarit olisivat siis eri etäisyydellä auton vasemmalla ja oikealla puolella. Verhoilu on toteutettavissa alkuperäisillä osilla eikä katsari välttämättä huomaisi yhtään mitään. Siinäpä persoonallinen peli mielestäni :)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei se sitä ite oo tehny, tekstissä lukee, että homman tekiä. Ei saa mun kunnioitusta ainakaan, jos teettäny jollai :/
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Breadfan86 kirjoitti: Heh. Aika epäsymmetrinen vekotin. 4-ovinen Combi :D
Niin... Joskus pähkittiin että Sierrasta saisi moisen aikaan tehtaan osilla, mutta satkusta toki myös. Lähtökohtana voisi käyttää vaikka vähän kylkikolaroitua yksilöä. Toteutus on vielä näkemättä...
Breadfan86 kirjoitti: Auton pitää olla symmetrinen, lukuunottamatta tietenki ohjaamoa.
Kai sulla on sitten V8 konehuoneessa ettei 45 astetta kallistettu nelonen pilaa balanssia? :wink:
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Kyllahan siita sitten samalla vaivalla tekisi HT:n. Eikai tuo mikaan MAHDOTON homma ole, tyolas kyllakin. Ainakin noita 50-luvun sampyla-jenkkeja ja vanhempia rodeja muuttelevat neliovisista tolppamalleista 2D HT:ksi, joten miksei Saabistakin :wink:. Etuovet jatketaan takaovien etuosilla ja loppuosat takaovista hitsataan koriin. Ja kun tekee HT:n, niin B-tolpasta ei tarvi siirtaa kuin alaosa :D . Ei muuta kuin rallakka laulamaan ja sahkoliimaa kehiin!


Harri
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hessu kirjoitti:Ehdotan sitä mitä olen joskus aikaisemminkin spekuloinut, eli:
Kuskin puolella yksi pitkä (3d) ovi ja matkustajan puolella normaalisti kaksi (5d). Näin kuljettajan pääsy paikalleen on helpompaa ja itse pitkänä miehenä ainakin pidän jakkaraa niin takana ettei siihen kohtaan taakse ketään mahdu kumminkaan. Matkustajan puolella sitten on esteetön pääsy erikseen eteen ja taakse. B-pilarit olisivat siis eri etäisyydellä auton vasemmalla ja oikealla puolella. Verhoilu on toteutettavissa alkuperäisillä osilla eikä katsari välttämättä huomaisi yhtään mitään. Siinäpä persoonallinen peli mielestäni :)
tämä olisi aivan loistava ratkaisu! uskomatonta ettei tuollaista saa sarjavalmisteisena, siinä olisi sekä isäntä että emäntä tyytyväisiä. pahus kun ei luoja suonut tuota tee-se-itse taitoa...kummastakohan olisi muuten helpompi aloittaa, 3- vai 5-ovisesta korista?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Heh heh ... No käytänössä varmasti hyvä ratkaisu :D
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Tuohon alkuperäiseen suunnitelmaan, niin eiköstä noita kattoluukuttomia oo kuitenkin jonkun verran myynnissä. Helpommalla pääsis kun vaihtaisit vaan pelkän luukullisen katon, tosin eihän se olis yhtä jännää kun tehä 5d:stä 3d...vaikka ht... :roll:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

[ot] Joku jamppahan teki joskus 96:sta neliovisen. Löytysköhän siitä mistään kuvia?.. :o
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Vastaa Viestiin