9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Turhuudet siivotaan pois ketjusta ja pärinät muokataan pois joten jatkaa saa asiallisella linjalla. Keskitytään asiaan eikä kirjoittajiin ja heidän oletettuihin tietotaitoihin. Tappelun jatkajille ja trollaajille tarjolla varoituksia ja banaania.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

VR6 kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:GT17 pysyy juuri ja juuri noilla 220hv nipussa, 300hv siitä ei saa edes unissaan. 1050mg/C on hyvin tavallinen stage1 ilmamassa 2-litraiselle ja sillä irtoaa n. 340Nm bensalla ja 360Nm E85:lla.

T7 männät hajoaa nakutuksesta ja lämmöstä, vääntöä ja tehoa ne sinänsä kestää ihan kohtuullisesti kunhan palaminen on normaalia.
***Sensuroitu*** tossa yllä olevassa kirjoittamassasi vääntöarvoissakin on virhe.Stage 1 sorry vaan antaa GT17 föönillä ja RE85:sta käytettäessä vääntöä 380Nm.
Kun sulla on vielä kaiken lisäksi jonkin luokan pakkomielle jauhaa T7 mäntien rikkoontumisen syytä niin tuodaan nyt se sitten sullekin tietoon.
Ylivoimaisesti yleisin syy noiden mäntien entisesksi menolle on liian laihat seokset.Stage 1:ssä on turvaohjelma joka estää nakutuksen ja seoksen se pitää riittävän rikkaalla jäähdyttääkseen mäntiä sekä ettei männät saa kipeätä liian laihasta seoksesta.
***Sensuroitu****
Huvittavaa uhoamista. Vääntöä saa pilleriahtimesta juuri niin paljon kuin viitsii ottaa, ei se pienuus sitä rajoita, mutta 1050mg/C ilmamassaa tavanomaisilla E85 stage1 ennakoilla vastaa hyvin pitkälti sitä 360Nm. Montako softaa olet tehnyt ja montako olet dynottanut?

Mitähän se laihalle meno mahtaisi palotilassa aiheuttaa, lämpöä kenties? E85:n nakutuskestävyys ei pelasta mäntää sulamiselta eikä ecun nakutustunnistuskaan, preignition tuttu termi?

Niin muuten kun tunnut omasta mielestäsi tietävän polttomoottoritekniikasta enemmän niin löytyykö millainen alan koulutus ja työkokemus referenssiksi?

Uudelle foorumille kun tulee asioita kyselemään niin jonkinlainen nöyryys ei olisi aluksi pahitteeksi, nyt olet tehnyt itsestäsi täysin pellen hermostumalla ja vaahtoamalla epämääräisten tekstiesi tarkentamisesta. Ei 15T:llä se 296hv enää mikään ihmesuoritus olekkaan eikä moottorin sillä nipussa pysyminen.
Viimeksi muokannut tturku, To Elo 18, 2016 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu kaikki turha mussutus ja toisten kirjoittajien arvostelu
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Salt
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 20:42
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Salt »

Hahhaha ai hitto. Kylläpäs oli hyvää luettavaa.
Baras T7 saa tunteet kiehumaan :lol:
Kyllähä nuo ruotsissa nordicin hemmot ottaa 430 heppaa ulos 19T:llä ja osa kuulemma t7 männillä. (noin minuutin naurun purskahdus)
Niil on kans noit ilosii penkkei.
No mut joo aewa sama. Luulen kuitenkin, että vesa67 kuitenkin tietää mistä puhuu.
Mä oon vaan mitään tietämätön sivustakatsoja joka ei kans osaa virittää.
-00 9-5 Aero Stw (talviKA)
-99 OG 9-3 3D WannabeViggen (kesäKA)
-86 9000 CC " Stage1+ (HA)
-04 9-5 Aero Aut.
-02 9-3 Cab Aut.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja nugge »

Salt kirjoitti: Kyllähä nuo ruotsissa nordicin hemmot ottaa 430 heppaa ulos 19T:llä ja osa kuulemma t7 männillä. (noin minuutin naurun purskahdus)
Itseasias.

480heppaa
Ja 15T:llä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Salt
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 20:42
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Salt »

nugge kirjoitti:
Salt kirjoitti: Kyllähä nuo ruotsissa nordicin hemmot ottaa 430 heppaa ulos 19T:llä ja osa kuulemma t7 männillä. (noin minuutin naurun purskahdus)
Itseasias.

480heppaa
Ja 15T:llä.
Joo tais siellä sellainenkin olla.
On ne kovii jätkii siel.
Carlsson, vesa, nappe,hessu. Siin softaajat joiden työnjälkeen luotan.
-00 9-5 Aero Stw (talviKA)
-99 OG 9-3 3D WannabeViggen (kesäKA)
-86 9000 CC " Stage1+ (HA)
-04 9-5 Aero Aut.
-02 9-3 Cab Aut.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kaiken pärinän jälkeen minua jäi askarruttamaan nyt jo poistettu kommentti jossa mainittiin foorumikäyttäjä 'jcarlsson':n käyttävän viripajan nimeä; tarkoitettiinko sillä mersupaja Carlssonia vai Saabbeihin softia tekevää Tmi J Carlsonia?

Oli kummin vaan mutta naurattaa silti :D
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Aiheen aloittaja pääsi viikon lomalle koska ei omatoimisesti halunut korjata viestejään asialliseksi. Aika näyttää palaako kommentoimaan ja keskustelemaan aiheesta vielä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4211
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^en voi sanoa olevani kovin yllättynyt, sen verran "iloinen" takki auki -keskustelutyyli kyseisellä hemmolla oli tässä aiheessa... :lol:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä sähkömiehen natsoilla kannata kauheasti moottoritekniikasta vielä huudella vaikka iskareita työkseen ruuvailisikin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5259
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eli täysin höpöukko moottoreista kertomaan yhtään mitään.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja puu »

Minä voin pistää paremmaksi. Olen sähködiplomi-insinööri. Olen jopa lastuttanut useamman Saabin, joten olen todellinen moottoritekniikan asiantuntija.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Joku trolli :twisted: oltava, tuolla luonteenlaadulla ja kärsimättömyydellä ei ralliautoja rakennella.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

Tobbana kirjoitti:Eli täysin höpöukko moottoreista kertomaan yhtään mitään.
Niin no sehän on sanomattakin selvää että minä autosähköinsinöörinä jo vuosia suurten autonvalmistajien palkkalistoilla olleena erimaalaisten muiden alan asiantuntijoiden laille me kaikki alalla työskentelevät insinöörit olemme "höpöukkoja" kuitenkin meidän höpöukkojen ansiosta nyky WRC-ralliautot ovat yli 2sek.nopeampia autoja kilometrillä kuin olivat 1980-luvulla käytösä olleet ns. B-Ryhmän superautot joissa oli tehoja pätkien aikana käytössä jopa 600 hv (nykyautoissa käytetään noin 390-440hv) .Joo, höpöukkojahan me olemme kertomaan moottoreista yhtään mitään,ilman meitä höpöukkoja ja meidän tekemiä ohjelmistoja ja tietotaitoa ja ne autot ei edes käynnistyisi.
Mitähän mahdat sinä tehdä töiksesi..
Lukittu