9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

Ostin pari pvää sitte otsikossa mainitun Saabin jossa on myyjän omin sanoin seuraavaa: biopower päivitetty eli voi ajaa RE85 tai 98 tai niiden sekoituksella,-suht ripeä +200hv luultavasti..
Minulla on aiemmin ollut samanlainen vakio 150hv pienpainetbolla ja kyllä noiden voiman ulostulossa on selkeä ero.
Olisiko sitten varmaankin Stage1 softa ladattu boxiin.
Haluaisin vaan tietää onko siinä perää mitä myyjä kertoi minulle (ihan asiallinen,mukava kaveri)että RE85:lla on kulku vielä
ripeämpää?
En huomannut kysyä mitä tankissa on nyt mutta toimii täysin moitteetta.
Kertoisitteko asiaan perehtyneet onko asia todella noin eli että Bio p-a:lla olisi ns.vielä pirteämpi? ??
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ainakin mulla Aerossa huomaa vääntöeron etanoli vs bensa. Jotenkin tuhnuisemman tuntoinen bensalla. :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Riippuu toki softasta mutta periaattessa etanolilla kyllä saadaan aina enemmän voimaa kuin bensalla
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

jmaatta kirjoitti:Ainakin mulla Aerossa huomaa vääntöeron etanoli vs bensa. Jotenkin tuhnuisemman tuntoinen bensalla. :)
Eihän se tietenkään selviä kuin kokeilemalla,soittelin edelliselle omistajalle ja hän kertoi että tankissa on nyt perus tavallista 95e kakkua.
Kun lukee kommennteja RE85 käytöstä ja siitä mahdollisesti seuraavasta öljypohjan ym "siivoomisesta"niin ei oikein tiedä mitä uskoa sillä on täällä niin monta tapausta myös joiden öljypohjat ovat olleet täysin "putsis klean",kovin on sekavaa.
Olen lukenut myös esim kolmen eri automerkin foorumeilta eikä niissä puhuta juuri ollenkaan tästä ongelmasta...
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Koneen karstoittuminen riippunee siitä miten öljyt on vaihdeltu ja onko männänrenkaat missä kunnossa. Eli onko ajeltu vanhoilla öljyillä mikä osaltaan aiheuttaa karstoittumista. Pahimpana toki öljyn pääseminen männän ohi palotilaan. Venttiilikopan avaaminenkin kertonee jo jotain. Mutta se sihdin putsaus kyllä kannattaa tehdä t7 koneessa vaikka pelkästään bensallakin ajaa. On se sihti tukossa jo ennen etanoliakin. Pelkäävät vaan että viina irrottaa lisää karstaa koneen sisuksista.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

Voihan sen öljypohjan kyllä katsoa siinä ei kovin iso homma ole,ilmoittelen mahdollisista löydöistä.
Tulee olemaan mielenkiintoista kokeilla autoa tankillisella RE85:sta,toi kone alkaa jo hiukan alle 2:sta tonnista vääntämään niin että esim.
märällä asfaltilla pitoa saa vasta 3:lla ja jos/kun tosta vääntö vielä kasvaa RE85:llä niin tulee kyllä mielenkiintoista.
Mitenhän tuon voimansiirto kestää,sekin alkaa jo kiinnostamaan.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Ei sitä vääntöä stage 1 softassa ole etanolilla varmaan kuin 20-30Nm enemmän kuin bensalla joten turha huolehtia laatikon kestosta
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

Samaa sanoi toi kaveri joka nyt katsoo mikä softa siellä oikein on?Hän kertoi että väännön "määrää" voidaan säätää jos tuntuu siltä että loppuu usko voimansiirron kestävyyteen..
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja markusR »

VR6 kirjoitti:Samaa sanoi toi kaveri joka nyt katsoo mikä softa siellä oikein on?Hän kertoi että väännön "määrää" voidaan säätää jos tuntuu siltä että loppuu usko voimansiirron kestävyyteen..
Muuta kun mitsun ahdin ja enempi bensanpaineita niin ottaa koneesta loputkin mitä otettavissa on.. :wink:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

markusR kirjoitti:
VR6 kirjoitti:Samaa sanoi toi kaveri joka nyt katsoo mikä softa siellä oikein on?Hän kertoi että väännön "määrää" voidaan säätää jos tuntuu siltä että loppuu usko voimansiirron kestävyyteen..
Muuta kun mitsun ahdin ja enempi bensanpaineita niin ottaa koneesta loputkin mitä otettavissa on.. :wink:
ööni

Semmoinen Mitsun fööni olisi jo tallissa,
peruskorjattu ahdin mutta se saa olla vielä laatikossaan.
Kun eikös tällä omalla föönilläkin päästä sinne 300hv tehoihin joka jo riittää minulle
koska mitä nyt olen ottanut selvää niin laatikko,kytkin,vetoakselit kestävät noi 300hv:n tehot...ymmärtääkseni..??
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

GT17 siellä orkkiksena on ja sillä ei kyllä päästä lähimainkaan 300hp tasolle, jo 250hp lie melko vaikea ellei mahdoton saavuttaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja TTH »

GT17 on semmoinen 220hp turbo, enempää sitä on turha kiusata.
Kyllä ne voimansiirron vakioromut kestää siellä reilusti enemmän kuin T7-männät, niistä kannattaa ennemmin olla huolissaan.. :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

Tuolla tosiaan on Garretin GT 17 joka täysin peruskorjattu 3kk.sitten.
Oli epäselvyyksiä mikä softa tuon boxiin oli asennettu mutta sain selvyyden siihen tänään.
Sidinfosta +ja- napit yhtäaikaa niin antoi näyttöön: ETO2U01C. 46S eli käsittääkseni toiseksi viimeisin Biopower softa.
Toi +/- ajotietokoneesta antoi siis vain tuon yllämainitun.
Kävin heti tuon jälkeen ottamassa selvää minkälaisista tehoista ja mikä virisofta siellä on ja tein 4 vetoa 4:s vaihteella
niin että ajotietok.oli näytöllä pyörimässä ensin mReg-arvot ja sille tuli noilla vedoillA max arvoksi 1052 ja pinl max arvoksi tuli 2073(myös 4 vetoa),eli
noiden mukaanhan sinne on näköjään asennettu Stage1 biopower siis, 1bar ahtopainetta.
Mulla ei ole edes vaparia tossa,siis pelkästään tehtynä on noi mainitut softat mutta pirun hyvin se kulkee,varsinkin vääntää jo pelkästään noin.
Enkä ole vielä kokeillut RE85:LLÄ..
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

TTH kirjoitti:GT17 on semmoinen 220hp turbo, enempää sitä on turha kiusata.
Kyllä ne voimansiirron vakioromut kestää siellä reilusti enemmän kuin T7-männät, niistä kannattaa ennemmin olla huolissaan.. :lol:
Mulla on kyllä semmoista tietoa kaverilta joka on tehnyt elämänsä aikana kymmeniä Saabin 2.0 ja 2.3ltr:n koneita (asuu suunnilleen autotallissaan,oikeasti pätevä tehokkaiden turbo-koneiden rakentaja) ja hyvä ystävä.
Hän on täysin eri mieltä mainitsemiesi mäntien kestävyydestä ja olen kyllä taipuvainen uskomaan sitä mitä hänen suusta tulee..
VR6
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Elo 06, 2016 18:54

Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta

Viesti Kirjoittaja VR6 »

Reksu kirjoitti:Ei sitä vääntöä stage 1 softassa ole etanolilla varmaan kuin 20-30Nm enemmän kuin bensalla joten turha huolehtia laatikon kestosta
Jep,oikeassa olet: Stage1 tehot ovat n.225hp/380nm bensalla ja RE85 lukemat n.230hp/390nm.
Lukittu