Kytkimen uusiminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Kytkimen uusiminen

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Millasta kokoonpanoa porukka on laitellut Stage 3 9-5 Aeroon ? Meniskö vakio Aeron palikoilla vai tartteeko raskaampaa kalustoa. Nyt reilut 200 tuhatta ajettu kytkin ei tykkää pitää vitosella kiihdyttäessä 3000-4000 kierroksilla. Ei muuten oireile kylläkään vielä - onneksi.
Mieli tekis kyllä laittaa raskaamman jälkeen pitävä kytkin kerralla mutta kaupunkiajo vois olla hankalaa ..

Mitäs kaikkee siinä sit kannattaa uusia, riittääkö kampparin stefa, ja levy, paineasetelma ja työsylkky.
Hifistellessä vois vauhtipyöränkin plaanata ja putsata ... ?

Yritin hakutoiminnollakin..

Tämän hetken tunne asian suhteen kun reissussa olen ; https://youtu.be/ztGkhaPLmLU 8O
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Kytkimen uusiminen

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Kestihän se kotiin hyvinkin ...

Mites olis joku Spec malliston kykä tai Sachsin vahvistettu sellanen? Onko tarvetta ? Mihin vakiokytkin uutena kykenee väännön kestossa ? Hinnat vakion ~300 eeron kautta Spec n. 700 ja Sassi tais olla sen päälle vielä.

Muita ehdotuksia ekan postauksen kysymysten lisäksi ?
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkimen uusiminen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kysy itseltäsi, että haluatko isomman turbon vai et. Jos vastaus on että vakio turbo riittää nyt ja aina, niin ei kannata vakiokytkintä kummallisempaan sijoittaa - minun mielestä. Vakio aeron kytkimelle luvataan se 450nm väännön kestoa ja sen enempää ei vakio turbosta irtoakkaan..

Jos vastaus on taas että isompi turbo heti tai huomenna, niin sitten kytkinkin sen mukaan.

Itellä on vakiokytkin femmassa ja toistaiseksi se on pitänyt myös 19T:n kanssa, tosin eipä sieltä mitään alavääntöpiikkejä otetakkaan ja on sitä softalla jouduttu pitämään kurissa tuon kytkimen takia ettei sieltä tule liikaa vääntöä.. Päivitellään kytkin sitten kun sen pitokyky loppuu ja sitten poistetaan vääntölimitterit softasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: Kytkimen uusiminen

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Moi. Että SAAB 9-5 ois kiva harraste-auto on mootorin tehoja nostettu. Hetkellä ehkä max mitä 15T ahdin teke mahdoliseksi mutta uusi 22T kompressorikotelo pöydän päällä ja pakopesä tarttes hieman muokkausta. Eli potku tule viellä lisää. Kytkinasetelmä on Sachs SRE 793 ja kytkinlevy 6 lapainen jousitetty sinterlamelllevy. Asetelman ja vauhtipyörän väliin on laitettu 1 mm shimmilevyt kuin oli suositus. Suurinpiirtein tää setti toimii mutta vaihteet ei vaihtu noin helposti kuin Aero vakiokytkimellä. Eli kytkinlevy ei irtoo täysin vauhtipyörästä. Ja jos mootori / vaihtesto on kylmät on menee pakki päälle kuin pitäis ja vaihteet vaihtuvat einyt ihan kuin aiemmiin mutta tyydävästi. Mutta jos mootori lämpene on homma vaikea , pakki pääle vain sitten jos mootori stoppi tai on pakko nopsasti painaa 3 - 4 x kytkinpolkintaa. Nopsasti polkimen polkimine 2-3x helpotaa edespäin vaihdeideen vaihtamista. Ilma on poistettu montaa x mutta ei merkittävä positiivista tulosta. Aino mitä poika huomas on , että jarruletku pullistu merkitävästi jos on lämmin polkimen painamisen aikana. Onko todella noin , että jarruletku on noin täsmälisesti mitotettu , ettei kestää vahvempaa kytkinasetelma ? Teräspunottu vavistettu jarruletku on saatavilla monessa varaosakaupassa. Onko kokemusta mistä löyty vahvempi jarruletku ? Montaa päivää oon etsinyt mutta tähään asti tulos 0. Tai toimivat nämä shimmilevyt nyt väärin ?

p.s Anteeksi jos kirjoitan hieman väärin.
Vastaa Viestiin