Mitä on "paras" madallussarja 9000 CS Aeroon?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
NinetyNine
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 09:02
Paikkakunta: Ekenäs / Tammisaari

Mitä on "paras" madallussarja 9000 CS Aeroon?

Viesti Kirjoittaja NinetyNine »

Elikkä kuin aiheesta näkee, mikä on paras merkki, pitäis madaltaa noin 30-45mm. :D
Jäsennro 1443
99 T16 -83
9000 Aero -93
96 -78
95 -69 (rakentelu käynnissä)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Omassani Lesjöforsin 30mm:set. (taitaa olla laskettu tavallisesta eikä Aerosta..?) Hyvältä niillä kyllä tuntuu! :) Mielestäni ehkä liian jäykät talviajeluun..Kuva
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitä maksoi, mitkä iskarit kaverina noilla jousilla, ja millainen on ajaa, "jumputtaako" lumikeleillä vai tarkoitatko että jää kinoksiin kiinni, ja mitä luokkaa noiden iskarien hinnat :?: :D
Alan oppia ristikuulustella :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin, siis "jumputtaa". Bilsteinin sport-iskarit, sellaiset hienot keltaiset kumisilla haitari-suojilla.. :) Hinnoista en tiedä, oli juuri laitettu alle kun auton ostin. Lumikinoksiin en sillä jäänyt koskaan kiinni( 8) ), muttei tullut paljon kokeiltuakaan.. Auto on nyt kuitenkin seisonnassa kevättä odotellessa. :wink:

Talvikäyttöön en henk.kohtaisesti laittaisi madallusjousia ollenkaan.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No entäs sitten jos hankkisi cs:ään aeron jouset, madaltavat vain 10mm, saattaisi maavara jopa nuosta entisestään verrattuna 11v vanhoihin vakiojousiin, sopiiko niiden kanssa nuo Bilsteinit ja laitanko Biltemat :?: :lol:
Olisi tarkoitus saada hieman jo roikkuva takapää ryhtiin ja samalla etupääkin, jousilla ja vakiota paremmilla iskareilla, mukavuuden kärsimättä, ja niin että heijaaminen vähentyisi, onko mahdoton yhtälö :?:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eikös Seijarilta saa tuon Sachsin (Aeron) alustan aika huokeesti :?

SP:n sivuilla on, että 3.990 kruunua koko satsi(jouset,iskarit ja kiinnikkeet)

Pelkkinä jousina ainakin H&R.n ja Eibachin pitäisi olla hyviä ja niin sanottuja progressiivisiä eli ei pintakovia, mutta mutta..... :?

Velipojalla on CS tonnarissa on H&R:n jouset ja Konin keltaiset, niin minun mielestä ei ole yhtään liian kova, omassa vanhassa cc tonnarissakin oli sama resepti kuten myös nykyisessä 9-5:kin. :D Ja hyvältä tuntuu :lol:
Mutta, makuasioitahan nämä :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei kyllä kuulosta kohtuuttomalta tuo Ruotsin hinta, about 439 euroa koko setille, tekisi tietysti mieli hankkia ne H&R:n jouset ja Konin keltaiset mutta kun joutuu ajelemaan noita mukulakivikatuja, ei ole hauskaa yhtään liian kovalla alustalla, ehkä jossain muuallla meneekin ns. yleiskäytössä, muttei Helsingissä, ainakaan miun makkuun. .
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko kokemuksia uudesta aeron alustasarjasta, tarkoitus ei olisi tehdä mitään kortteliohjusta, pieni parannus vakauteen riittäisi koska etenkin takapää tuntuu jo hieman väsähtäneeltä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Laitoin kuunvaihteessa aero:n H&R jouset, konin sportit sekä kaikki tonnari saatavilla olevat power flex puslat. Samalla laitoin uudet 215/55/16 NRZi alle. Muutos on aeron vakioalustaan verrattuna on melkoinen. Vanha alusta ei ollut mikään loppuuajettu, joten suurta muutosta ei voi ihan silläkään selittää. Iskunvaimennustestissä etupää 99% ja takapää 77%. Katsastusasemien testit tosin eivät oikeastaan kerro mitään. Niiden tarkoitus on erotella huonot iskarit kelvottomista 8) Jos arvostaa suorituskykyistä alustaa niin nykyistä ei voi alkuperäiseen "luxus sport alustaan" edes verrata. Vaikea tosin sanoa mikä on jousien merkitys asiaan. Jos autolla on jokapäiväisessä ajossa niin en kuitenkaan välttämättä laittaisi H&R jousia. Itselle riittää että sillä on mukava ajaa kesäisin asfalttipintaisilla teillä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

a9e0r0o0 kirjoitti:Laitoin kuunvaihteessa aero:n H&R jouset, konin sportit sekä kaikki tonnari saatavilla olevat power flex puslat. Samalla laitoin uudet 215/55/16 NRZi alle. Muutos on aeron vakioalustaan verrattuna on melkoinen. Vanha alusta ei ollut mikään loppuuajettu, joten suurta muutosta ei voi ihan silläkään selittää. Iskunvaimennustestissä etupää 99% ja takapää 77%. Katsastusasemien testit tosin eivät oikeastaan kerro mitään. Niiden tarkoitus on erotella huonot iskarit kelvottomista 8) Jos arvostaa suorituskykyistä alustaa niin nykyistä ei voi alkuperäiseen "luxus sport alustaan" edes verrata. Vaikea tosin sanoa mikä on jousien merkitys asiaan. Jos autolla on jokapäiväisessä ajossa niin en kuitenkaan välttämättä laittaisi H&R jousia. Itselle riittää että sillä on mukava ajaa kesäisin asfalttipintaisilla teillä.
Vertasitko aeron alustaa tavallisen cs:n vakioalustaan koskaan, oliko eroa? Minua kiinnostaisi juurikin tuollainen luxus & sport kun nykyisellään on ennemminkin pelkkä luxus, tosin kyllä tuokin mutkiin menee kohtalaisesti ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Olen kyllä joskus ajanut muillakin tonnareilla kuin aerolla. Silloin en kuitenkaan omistanut nykyistä autoa, joten en siis oikein osaa vertailla aeron alustaa ns. normaalin turbon alustaa. Paras että joku muu kommentoi tätä asiaa.

Aeron alusta ei missääntapauksessa ole liian sporttinen. Uusiin autoihin verrattuna se on suorastaan pehmeä. Sachsin alusta miellyttää varmasti konservatiivisimpiakin saabisteja, joten siinämielessä se on ainakin turvallinen ostos.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

a9e0r0o0 kirjoitti:Olen kyllä joskus ajanut muillakin tonnareilla kuin aerolla. Silloin en kuitenkaan omistanut nykyistä autoa, joten en siis oikein osaa vertailla aeron alustaa ns. normaalin turbon alustaa. Paras että joku muu kommentoi tätä asiaa.

Aeron alusta ei missääntapauksessa ole liian sporttinen. Uusiin autoihin verrattuna se on suorastaan pehmeä. Sachsin alusta miellyttää varmasti konservatiivisimpiakin saabisteja, joten siinämielessä se on ainakin turvallinen ostos.
Ok, hyvä tietää, alusta ei siis paljoakaan muuttune tavallisesta turbo-CSE:n alustasta, kuten juuri tarkoitus olisikin, tuo tonnarin pehmeys on minulle sen hienointa antia :)
Eri asia olisi jos tuo olisi manuaalivaihteinen ja lähtisin sitä kunnolla virittelemään, mutta pieni tehonlisäys ja pieni päivitys alustaan niin avot :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sä oot kyllä kohta suunnitellut jo sen 9-5:n hinnan verran päivityksiä tuohon tonttuun :D

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

peinu kirjoitti:Sä oot kyllä kohta suunnitellut jo sen 9-5:n hinnan verran päivityksiä tuohon tonttuun :D
..eikä siinä mitään pahaa ole, tonttuhan on Saabin ehdotonta huippua..! :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:Sä oot kyllä kohta suunnitellut jo sen 9-5:n hinnan verran päivityksiä tuohon tonttuun :D
Enkä ole :D vasta yhden og-satkun verran :D

Edit: no jos ei sitä kaavailemaani Steg 7+:aa ja vahvistettua manuaalilootaa lasketa "suunnitelmaksi" niin tuo budjetti pitää :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin