Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja nugge »

Pari vetoa sinne 250+ niin kyllä ne männät on maantiellä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Mä voin ostaa ton ahtimen sitten kun mäntä naukasee. :wink:
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^ Ellei mene silppu turbostakin läpi? :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niin millä logiikalla ne T7 männät räjähtää heti kun 300hv ylitetään? Mistä tämä fakta on peräisin?
Sulaa ne männät helposti vähemmälläkin teholla jos pääsee laihalle ja/tai tulpat on liian kuumat. Tai vaikka ihan vakionakin bensalla jos pääsee esim. rikkinäisen massamittarin takia nakuttamaan rajusti.
Suosittelisin muuten tähän autoon BCPR8ES tai jopa BCPR9ES tulppia (jos ajetaan lähinnä vain viinalla).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tietenki niitä on vähemmälläki menny.

Ota 350hp T7 sisuskaluilla ja todista että kestää.

PS. BCPR8ES tulppia ei taida saada enää, ainoastaa BCR8ES mallisia.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niin tuo "T7 männät kestää 300hv"-viisaushan on yli 10 vuoden takaa kun ajeltiin vielä pelkällä bensalla. Ja mäntiähän halkeili ennenkuin opittiin että T7 massamittari on hyvin epäluotettava kapistus ja säätöalgoritmi niin sokea että nakutustunnistus on hampaaton jos mittari on hajalla. Ja että tiettyjen viripuljujen softissa se nakutustunnistus oli muutenkin pimennetty pois haitoilta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja nugge »

Khyl, mut kyl sen saa viinallaki nakuttaa varsinki ku suuttimet tapittaa jo ilman nakutusta niin sokeal immul ollaa pahois.

Käyttäjä vikahan 9/10:stä nää rikkoo.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
MiccoK
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 17:42
Paikkakunta: Sievi

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja MiccoK »

Jos nuot BCR8ES tulpat vaihtaa vetokelien koittaessa niin mistä kärkivälistä olis hyvä lähteä liikkeelle? Kevyessä ajossa nokeaa varmaan jonkinverran 8:n tulpilla. Ajo pelkästään viinaksella. NGK:n sivuilta vakoilin että eroaa BCPR tulpasta siten että ei ole ulkonevaa eristettä?
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Ennenkuin etanolilla alkaa nakuttamaan niin eiköhän männät ole jo palasina ja kiertokanget mutkalla
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei se riittävän kokoisilla suuttimilla etanolilla nakuta kun ilmamassatkin on melko kohtuulliset eikä sytkän kanssa ole hölmöilty.
Preignition se nämä koneet yleensä viinalla tappaa jos pääsee liian laihalle syystä tai toisesta ja lämmitetään tarpeeksi kauan pitkällä vedolla.
Etanoli ei nokea lainkaan joten voi ajaa vaikka niillä ysin tulpilla ilman mitään ongelmia. Pitäisi toimia ihan sillä 1,1 kärkivälillä jos kasetti ja sen maadoitus hyvässä kunnossa. Jos tarpeen (pätkii kovemmassa vedossa) niin voi sitä pienentää johonkin 0,8-0,9mm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mulla on ihan perus 7-lämpöarvon tulpat tuolla 19T:llä ja ongelmitta pelaa sen 10tkm vaihtovälin. Toistaiseksi ainakaan tulpat eivät ole edes pahan näköiset tai kärkiväli kasvanut juurikaan kyseisellä vaihtovälillä. En sitten tiedä että onko miten tarpeellista kuitenkaan vielä 350hv:n paketeilla kylmentää tulppaa..? Itsellä on ainaki pelannu hienosti tuo perus seiskan tulppa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei seiskan tulpilla mitään toimivuusongelmia olekkaan, kylmemmillä saa vaan enemmän turvamarginaalia tulpan ylikuumenemista ja siitä alkavaa preignitionia vastaan. Eli kuumat toimii erinomaisesti siihen asti kunnes jotain sulaa. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mikä tulppa nyt sitten olisi varmasti sellainen tulppa joka ei hajota DI-kasettia? Sattumaako vai ei, mutta 3v vanha 3,7 version orkkis SEM kasetti hajosi minulla kun laitoin kokeeksi NGK:n BCPR7ES tulpat.. siis ilman -11:sta.. 3 päivää kesti kunnes kasetti porsi. Nakutustunnistus hajosi 2 sylinterin puolasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei se noilla NGK:n resistoritulpilla hajoa. Todennäköisemmin hajosi siitä että kasettia käsiteltiin kuin siitä että tuli eri kärkivälin tulppa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitsubishi td04-20t kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pidän erittäin epätodennäköisenä että minun käsittelyn seurauksena kasetti olisi hajonnut. Silloin kun kasetti ei ole kiinni autossa, se on omassa laatikossaan oikein päin eikä sitä edes käännellä kyljelleen tai saati sitten ympäri. Yleensä kasetti laitetaan auton takajalkatilaan omassa laatikossaan ettei vaan pääse kaatumaan tms.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin