Mitä maksaa 590HV Saab? Minä tiedän!!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Mitä maksaa 590HV Saab? Minä tiedän!!!

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Eli mailissani kyselin Fredrikiltä mitä sen pirssi kustantaa, tässä siitä.
Ja kyseisen virisetin saa jatkossa ihan hyllystä, "Stage-7" :D Kellä riittää uskallus ja rahat!!! :wink:

Mukana filmilinkki jossa 100-190km/h kiihdytys uudella tulevalla Stage-6: lla, filmattu softa ei ole lopullinen vaan siihet tulee lisää tehoa/vääntöä ja ahtoja 8O :twisted: (sitä tehoahan ei juu ole koskaan liikaa, vai onko sittenkin... :wink: )
Katsokaa ahtopaineita ja kierroslukumittaria 8O

Ei voi sanoa kun että huhhuh videon jälkeen, ja kalsarit meni taas pesuun... :D

Nyt jostain euroja kasa ja äkkiä, mä haluun tollassen kesäauton ja HETI!!! :D

EDIT:
Johan tuo Stage-6 löytyy listalta...mutta uudistettu sellainen tuolla ihan alimpana.
http://www.maptun.com/9000_225_6.php?link=9000_225_6

Hi!

I think you should have you patrs any day, i send them middle last week.

Best regards,
Fredrik

PS. have a nice weekend..

Reagrding my car, NOt as much as you can think.
Around 100 000 SEK. just for the parts, then all the work, and the cost for the car.. :)

But we are going out with a new stage 6
The price will be around 70000 SEK, will give lot of power,
http://w1.150.telia.com/~u15010147/100-190%20km.wmv
accelerate Film from not ready software, will be more power/torque and boost

Similar tuning like my car will be stage 7 in future,


New Stage 6
Programvara
Luftfilter Open Air
JT 3” avgassystem race kat
Intercooler
Turbo GTBB30, membrandosa, oil feed kit, bolt on
Spridare 630 ml
3 Bars Mapsensor
Adapter 3 Bars Mapsensor
Tryckplatta 600 Nm
Lamell
Kamaxlar 260/9.5 (utbytes)
Bränslepump
Inloppsrör
Slilicon 70mm


****************************************
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä maksaa 590HV Saab? Minä tiedän!!!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Mukana filmilinkki jossa 100-190km/h kiihdytys uudella tulevalla Stage-6: lla, filmattu softa ei ole lopullinen vaan siihet tulee lisää tehoa/vääntöä ja ahtoja 8O :twisted: (sitä tehoahan ei juu ole koskaan liikaa, vai onko sittenkin... :wink: )
Katsokaa ahtopaineita ja kierroslukumittaria 8O

Ei voi sanoa kun että huhhuh videon jälkeen, ja kalsarit meni taas pesuun... :D
Tohon filmiin ei voi enää muuta sanoa kuin F**K YEAH!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Toi turbomittarin näkymä on ihan omaa luokkaansa! Siinä ollaan jo kaukana punaisen alueen oikeanpuolisesta rajasta :twisted: :twisted: :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Jotain tuollaisia tehoja saattoikin odottaa videon perusteella. Eipä tuohon ole paljoa lisäämistä.. 8O On se ihme kone tuo CS Aeron moottori, mitäs litratehoksi tulee, lähemmäs 260 hp.. :D
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä maksaa 590HV Saab? Minä tiedän!!!

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti: Toi turbomittarin näkymä on ihan omaa luokkaansa! Siinä ollaan jo kaukana punaisen alueen oikeanpuolisesta rajasta :twisted: :twisted: :twisted:
Mites sulla steg3+ ja ahdot?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Paljonkohan tossa videopätkän pelissä on maksimipaineet...taitaa olla jo parin kilon korvilla???hyvin näyttäis menevän.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tuolla sivulla missä video on, on muutama muukin mielenkiintoinen jutska
http://w1.150.telia.com/~u15010147/
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ohos siis pikkasen liikahtaa toi nopeusmittari 8O

EDIT: kattokaa noi muutkin kuvat siellä, se ahdin on aiiiikas iso ja siitä lähtevätä putket, voi tajuton sentään 8O :?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Ohos siis pikkasen liikahtaa toi nopeusmittari 8O

EDIT: kattokaa noi muutkin kuvat siellä, se ahdin on aiiiikas iso ja siitä lähtevätä putket, voi tajuton sentään 8O :?
Jep, taas kerran tuntee ittensä aina nysväriksi Steg-1: sineen :?
(ja köyhäksi)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä maksaa 590HV Saab? Minä tiedän!!!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Toi turbomittarin näkymä on ihan omaa luokkaansa! Siinä ollaan jo kaukana punaisen alueen oikeanpuolisesta rajasta :twisted: :twisted: :twisted:
Mites sulla steg3+ ja ahdot?
No näyttää suurin piirtein samalta kuin tässä Ericin Saabin kuvassa:

Kuva

Joskus "hyvällä säällä" viisari on ihan punaisen alueen laidassa :wink:

Ero BSR/Speedpartsin settiin on huomattava. Auto oikein "riuhtaisee", kun turbomittarin viisari menee punaiselle puolelle. Tällaista en koskaan kokenut SP:n setillä.

P.S. Johtuen tukkoisuudesta en ole koskaan mukauttanut Trionicia kunnolla. Täytyis varmaan tehdä toi mukautus kesärengaskauden alkaessa ja katsoa sitten, mihin turbomittarin viisari pysähtyy.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Voihan .....! :evil: No nii ja taas menee yöunet ku aattelenkin tommosto itelle. :? Ahdin näyttäs olevan ihan sopivan kokonen. :lol: Katoin jo että onko mulla samalainen ahdin omassa mut muistin väärin. :lol:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Milli kirjoitti:Voihan .....! :evil: No nii ja taas menee yöunet ku aattelenkin tommosto itelle. :? Ahdin näyttäs olevan ihan sopivan kokonen. :lol: Katoin jo että onko mulla samalainen ahdin omassa mut muistin väärin. :lol:
Eiks sun autossasi ole myös Garrett T25M -ahdin? Kyllä siitä kutittelee irti 280 hv:aa :wink: Suurin piikkiteho, jota on Ruåttissa dynossa mitattu T25M:lle, on ollut 284,7 hv. Siihen kun yhdistää vielä hyvän coolerin, niin ahdot pysyy ylhäällä jopa 4000 rpm:n jälkeenkin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Turbo Sensonic kirjoitti:Eiks sun autossasi ole myös Garrett T25M -ahdin? Kyllä siitä kutittelee irti 280 hv:aa Suurin piikkiteho, jota on Ruåttissa dynossa mitattu T25M:lle, on ollut 284,7 hv. Siihen kun yhdistää vielä hyvän coolerin, niin ahdot pysyy ylhäällä jopa 4000 rpm:n jälkeenkin
Joo onhan mulla tuo pikku garretti. :? Niin kyllähän sitä tollakin sais irti sen mitä tarttee. (öhöm) 8) Tuon ison ahtimen kans kun menee konttorille niin nehän nauraa pihalle. :lol: Eihän ton kans saa peltiä kiinni. 8O :lol:
Kylläpäs sitä tänään on taas juttu tuulella vaikka töissä olikin yhtä hel.... :evil:

Turbo Sensonic: Meinaakko muuten ite vaihtaa ahdinta?Jos niin minkä aattelit laittaa?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Enpä sano muutakuin että vajaa on kuski. Vesisateella moista vauhtia jossain kylätiellä. Ja vielä kuvaa jollain kameralla samaan aikaan??

Näin siis tänään yhden hirven nähneenä ja n. 5min sen jälkeen laukauksen kuulleena. Maalla on mukavaa.

T. Pasi
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

No ohhhoh 8O 8O Mitä nyt tohon sit sanois...Suht levoton peli :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Milli kirjoitti:Turbo Sensonic: Meinaakko muuten ite vaihtaa ahdinta?Jos niin minkä aattelit laittaa?
En meinaa, ellei nyt autossa oleva T25M sano työsopimustaan irti. Olen aprikoinut tuota ahtimen vaihtoasiaa jonkin verran ja olen tehnyt seuraavat johtopäätökset:

-jos vaihtaisin ahtimen, niin tod.näk. haluaisin T25/T28 -hybridin. Se maksaa noin 1000 euroa.
-sen lisäksi pitäisi sitten hommata päivitetty softa, joka maksaisi noin 60 euroa (ei paha hinta).
-uusi kytkin olisi tarpeen (kytkinremppa maksaisi varmaan jonkun 1500 euroa), eikä ole takeita että Sensonic toimisi kunnolla uudella kytkimellä.
-sportkat ei enää riitä (menisi ainakin rikki ajan myötä), vaan autoon pitäisi ostaa racekat, joka maksaisi ainakin noin 500 euroa.
-kun katsoo virifirmojen myöntämiä / heiltä ostettavissa olevia moottoritakuita (siis Ruotsin rekisterissä oleviin autoihin), niin moottoritakuun voi saada/ostaa steg 1-3 -virityksiin. Steg 4-> setteihin ei enää myönnetä moottoritakuuta. Tässä tulee sitten kysymykseen auton kestävyys pidemmällä aikavälillä. Itse ainakin haluan, että auto kestää, eikä brakaa sen takia, että se on viritetty "tappiin" saakka.

Kyllähän NG900 Turbostakin saisi irti 300 hv, mutta sitten kannattaa miettiä, mikä on osien kestävyys tuolla tehomäärällä.

Speedpartsin sivuilla oli noin vuosi sitten myynnissä OG9-3, josta oli kutiteltu irti 275 hv. Autoon oli vaihdettu tukevampi kytkin ja Viggenin vaihdelaatikon osia. Tuohon "savottaan" en enää haluaisi ryhtyä. Parempi hommata sitten toinen Saab, jota alkaa rakentelemaan, jos rakenteluvietti vielä "vaivaa" :wink: Olen katsellut käytettyjä 9-5 farkkuja ja sellainen pitäisi varmaan jossain vaiheessa ostaa. Tod.näk. täytyisi tyytyä ihan perusmalliin 2.0t, kun ei viitsi antaa nykyistä autoa vaihdossa (on siihen sen verran tullut kaikenlaista tehtyä). Sitten vaan tuohon 2.0t:hen ensiksi kiinni Maptunin steg 1 ja sitten jossain vaiheessa steg 3 (240 hv, 360 Nm) :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin