Myllytys??
Myllytys??
Ei löytynyt tyhjäntävää selitustä hakutoiminnolla, kuinka myllytys tehdään?
Mulla on kaksi pönikkää hioma-ainetta (merkki Roberto, ostettu A.kiven automaaliliikkeestä, myyjä väitti hyväksi), käytössä olisi joko rälläkkä jossa nopeudensäätö ja 125mm "tarralaikka" eli siihen saisi kiinni niitä tarrakiinnitteisiä tyynyjä tms, tai sitten olisi epäkeskohiomakone jossa on myöskin se tarrakiinnitys (125mm), tekeekö noilla mitään myllytyksessä? Tehoa noissa ainakin piisaa riittämiin, rälläkässäkin pienillä kierroksilla.
Kuinka operaatio siis menee, millainen tyyny siinä myllytyksessä pitäisi olla, joku sellainen pesusienen näköinen vaiko jokin lampaankarvainen?
Entä kuinka edetään, hioma-ainetta tyynyyn, pärskötetään se ympäri omia vaatteita ja sotketaan sillä puoli autoa (noin kävi äsken) ja sitten vaan hurrutellaan tuolla koneella, mutta kuinka kauan, niinkö kauan että alkaa kiiltämään, vai tehdäänkö niin että ensin "myllytetään" sillä tyynyllä jossa on ainetta, lopetetaan, annetaan aineen kuivua ja sitten hurrutellaan puhtaalla tyynyllä se kiiltäväksi ja vaha päälle?
Mulla on kaksi pönikkää hioma-ainetta (merkki Roberto, ostettu A.kiven automaaliliikkeestä, myyjä väitti hyväksi), käytössä olisi joko rälläkkä jossa nopeudensäätö ja 125mm "tarralaikka" eli siihen saisi kiinni niitä tarrakiinnitteisiä tyynyjä tms, tai sitten olisi epäkeskohiomakone jossa on myöskin se tarrakiinnitys (125mm), tekeekö noilla mitään myllytyksessä? Tehoa noissa ainakin piisaa riittämiin, rälläkässäkin pienillä kierroksilla.
Kuinka operaatio siis menee, millainen tyyny siinä myllytyksessä pitäisi olla, joku sellainen pesusienen näköinen vaiko jokin lampaankarvainen?
Entä kuinka edetään, hioma-ainetta tyynyyn, pärskötetään se ympäri omia vaatteita ja sotketaan sillä puoli autoa (noin kävi äsken) ja sitten vaan hurrutellaan tuolla koneella, mutta kuinka kauan, niinkö kauan että alkaa kiiltämään, vai tehdäänkö niin että ensin "myllytetään" sillä tyynyllä jossa on ainetta, lopetetaan, annetaan aineen kuivua ja sitten hurrutellaan puhtaalla tyynyllä se kiiltäväksi ja vaha päälle?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tuo myllytys on taitolaji.
Tumpelo saa pellin esiin, kiiltäähän se peltikin.
Älä helskutissa myllytä rälläkällä, vaikka olis kummosia kiekkoja.
Myllytykseen on paras, hidaskierroksinen, kaksilaikkainen vääntävä spesiaalikone.
Kokeile johonkin vanhaan peltiosaan, hiomatahna + vettä + malttia.
Jaapen kaveri tekee myllytyksiä, 100 - 200 Ecua, ja on makeen näköistä jälkeä.
Tumpelo saa pellin esiin, kiiltäähän se peltikin.
Älä helskutissa myllytä rälläkällä, vaikka olis kummosia kiekkoja.
Myllytykseen on paras, hidaskierroksinen, kaksilaikkainen vääntävä spesiaalikone.
Kokeile johonkin vanhaan peltiosaan, hiomatahna + vettä + malttia.
Jaapen kaveri tekee myllytyksiä, 100 - 200 Ecua, ja on makeen näköistä jälkeä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mikäs rälläkässä on vikana kun saa kierrokset alas säätimestä, tuo jaksaa ihmeen hyvin vaikka 500rpm ?Firges9000 kirjoitti:Tuo myllytys on taitolaji.
Tumpelo saa pellin esiin, kiiltäähän se peltikin.
Älä helskutissa myllytä rälläkällä, vaikka olis kummosia kiekkoja.
Myllytykseen on paras, hidaskierroksinen, kaksilaikkainen vääntävä spesiaalikone.
Kokeile johonkin vanhaan peltiosaan, hiomatahna + vettä + malttia.
Jaapen kaveri tekee myllytyksiä, 100 - 200 Ecua, ja on makeen näköistä jälkeä.
Tekis mieli ite opetella sen verran että sais harjakoneen jäljet pois tonnarista ja aeroon kiiltoa lisää
Mikäs sen veden rooli on siinä? Onko tietoa olisiko sellainen superlonityyny paras?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
vai tehdäänkö niin että ensin "myllytetään" sillä tyynyllä jossa on ainetta, lopetetaan, annetaan aineen kuivua ja sitten hurrutellaan puhtaalla tyynyllä se kiiltäväksi ja vaha päälle?
Niin juurikin noin ja myllytyksen jälkeen kunnon vahaus päälle.
Ite en ole koneella koittanu vaan käsin myllyttelin koko auton viime kesänä. Kiilsi ku kilin kulli, mut ei käsin saanu/jaksanut niin hyvin hioa. Suunnittelin tossa ostaa ens kesänä jonku halpis kiillotus vermeen ja kokeilla sillä vähän perusteellisemmin myllyttää.
Kaverin ukon vanhan mersun myllytti joku sen kaveri jollain rälläkän näkösellä myllytykseen tarkotetulla koneella ja Fareclalla. Sano se äijä et ei kannattas heti ekana koneen varteen tarttua. Voihan se pelätä firaabeli keikkojen menettämistäkin jollekkin muulle asian oppivalle
Niin juurikin noin ja myllytyksen jälkeen kunnon vahaus päälle.
Ite en ole koneella koittanu vaan käsin myllyttelin koko auton viime kesänä. Kiilsi ku kilin kulli, mut ei käsin saanu/jaksanut niin hyvin hioa. Suunnittelin tossa ostaa ens kesänä jonku halpis kiillotus vermeen ja kokeilla sillä vähän perusteellisemmin myllyttää.
Kaverin ukon vanhan mersun myllytti joku sen kaveri jollain rälläkän näkösellä myllytykseen tarkotetulla koneella ja Fareclalla. Sano se äijä et ei kannattas heti ekana koneen varteen tarttua. Voihan se pelätä firaabeli keikkojen menettämistäkin jollekkin muulle asian oppivalle
Mulla on kanssa Fareclaa, mutta tuo Roberto on paljon halvempaa, vaikka onkin muoville tarkoitettu niin sen sanoivat olevan hyvää myös pellille, ja ennenkaikkea halpaa Sillä "myllytin käsin vanhan saabini joitain vuoisia sitten ja tuli hyvä paitsi että käsin ei tosiaan jaksanut painaa riittävän lujaa. Ja silloin se meni niin että rievulla pyöritteli niin että lähti väriä reilusti, sit antoi kuivua ja kuivalla pyöritteli kiiltäväksi, ja vahalla (autoglymin punainen) otti lopun hiomatahnan pois ja puhdisti muutenkin lopullisesti.
Huomasin tänään että se "lampaantalja" ainakin oli ihan hanurista, varmaan olis se superloni parempaa ja sen saisi kunnolla pestyäkin käytön jälkeen eikä menisi tuollaiseksi paakkuisaksi?
Luulisin että sensin myllytetään pelkällä hioma-aineella ja sitten loppua kohden vettä joukkoon?
Huomasin tänään että se "lampaantalja" ainakin oli ihan hanurista, varmaan olis se superloni parempaa ja sen saisi kunnolla pestyäkin käytön jälkeen eikä menisi tuollaiseksi paakkuisaksi?
Luulisin että sensin myllytetään pelkällä hioma-aineella ja sitten loppua kohden vettä joukkoon?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Maalis 15, 2005 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Töissä tulee harrastettua tota myllytystä lähes päivittäin, kun viimeistellään maalatut pinnat. Koneena on kunnon laikkakoneen näköinen härveli, tosin kierroksia pirun paljon vähemmän. Laikkana just tollanen superlonilaikka.Kiillotustahnat ovat 3M:n tuotteita. Ensin karkeammalla tahnalla koneen kanssa ja mikäli tarvista on, niin hienommalla perään. Vesi estää laikkaa tukkeentumasta.
Jos käytät hiemankin malttia, et saa pintoja menemään puhki. Kunhan et polta liian kuumaksi. Suurenpi vaara on polttaa esim. listojen reunat koneella. Laita maalarinteippi suojaksi niin selviät monelta kirosanoilta. Samoin kannattaa suojata tuulilasin ja konehuoneen välinen rakonen, niin ei tartte pestä tahnoja joka kolosesta.
Ja eikun kokeilemaan
PS. Jos saat menemään kulmat puhki, voin tehdä edullisen maalaustarjouksen
Jos käytät hiemankin malttia, et saa pintoja menemään puhki. Kunhan et polta liian kuumaksi. Suurenpi vaara on polttaa esim. listojen reunat koneella. Laita maalarinteippi suojaksi niin selviät monelta kirosanoilta. Samoin kannattaa suojata tuulilasin ja konehuoneen välinen rakonen, niin ei tartte pestä tahnoja joka kolosesta.
Ja eikun kokeilemaan
PS. Jos saat menemään kulmat puhki, voin tehdä edullisen maalaustarjouksen
Entinen jäsen#2331
Kiitos hyvistä neuvoista, saattaapa tosiaan olla että pääset mun tonnaria maalailemaan Mutta vaihdatko sen superlonilaikan lopuksi puhtaaseen, annatko tuon kuivua välillä vai mitenkä tuo oikein tehdään?tuhojuho kirjoitti:Töissä tulee harrastettua tota myllytystä lähes päivittäin, kun viimeistellään maalatut pinnat. Koneena on kunnon laikkakoneen näköinen härveli, tosin kierroksia pirun paljon vähemmän. Laikkana just tollanen superlonilaikka.Kiillotustahnat ovat 3M:n tuotteita. Ensin karkeammalla tahnalla koneen kanssa ja mikäli tarvista on, niin hienommalla perään. Vesi estää laikkaa tukkeentumasta.
Jos käytät hiemankin malttia, et saa pintoja menemään puhki. Kunhan et polta liian kuumaksi. Suurenpi vaara on polttaa esim. listojen reunat koneella. Laita maalarinteippi suojaksi niin selviät monelta kirosanoilta. Samoin kannattaa suojata tuulilasin ja konehuoneen välinen rakonen, niin ei tartte pestä tahnoja joka kolosesta.
Ja eikun kokeilemaan
PS. Jos saat menemään kulmat puhki, voin tehdä edullisen maalaustarjouksen
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei ehdi nyt vastata kaikkeen, mutta sitä laikkaa voi sellaisenaan käyttää uudelleen, jos on puhdas ja ehjä. Vanha kiillotus aine ei haittaa jos ei oo pahasti karkeempaa ainetta kuin ryhdytään käyttämään.ng900aero kirjoitti:Kiitos hyvistä neuvoista, saattaapa tosiaan olla että pääset mun tonnaria maalailemaan Mutta vaihdatko sen superlonilaikan lopuksi puhtaaseen, annatko tuon kuivua välillä vai mitenkä tuo oikein tehdään?tuhojuho kirjoitti:Töissä tulee harrastettua tota myllytystä lähes päivittäin, kun viimeistellään maalatut pinnat. Koneena on kunnon laikkakoneen näköinen härveli, tosin kierroksia pirun paljon vähemmän. Laikkana just tollanen superlonilaikka.Kiillotustahnat ovat 3M:n tuotteita. Ensin karkeammalla tahnalla koneen kanssa ja mikäli tarvista on, niin hienommalla perään. Vesi estää laikkaa tukkeentumasta.
Jos käytät hiemankin malttia, et saa pintoja menemään puhki. Kunhan et polta liian kuumaksi. Suurenpi vaara on polttaa esim. listojen reunat koneella. Laita maalarinteippi suojaksi niin selviät monelta kirosanoilta. Samoin kannattaa suojata tuulilasin ja konehuoneen välinen rakonen, niin ei tartte pestä tahnoja joka kolosesta.
Ja eikun kokeilemaan
PS. Jos saat menemään kulmat puhki, voin tehdä edullisen maalaustarjouksen
Laikan mennessä huonoksi siitä otetaan rautasahalla siivu pois. Laikka pyöriin ja terällä varovasti ohut siiivu pois.
Hienommilla aineilla en ole tavannut käyttää vettä ollenkaan, vaan ainoastaan riitttävästi ainetta. Paikalleen ei saa jäädä. Menee jo toistoksi, mutta katso ettei lämpene liikaa ja varo pokkauksia etc.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mä olen aina ihmetellyt sitä intoa jolla ihmiset alkaa myllyttämään autojaan. Myllytys on minun mielestäni se viho viimeinen konsti jolla saadaan auto loistamaan tai naarmut pois. Myllytystä ennen pitäisi kokeilla hyviä vahoja jotka on tarkoitettu juuri oikeanlaiseen käyttöön.
Jokainen myllytyskerta vie pintaa ja maalikerros ohenee.
Jokainen myllytyskerta vie pintaa ja maalikerros ohenee.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
On kokeiltu jo vahoja, eivät vie naarmuja. No sitten kun menee liika ohueksi niin maalataan.potkuhousu kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt sitä intoa jolla ihmiset alkaa myllyttämään autojaan. Myllytys on minun mielestäni se viho viimeinen konsti jolla saadaan auto loistamaan tai naarmut pois. Myllytystä ennen pitäisi kokeilla hyviä vahoja jotka on tarkoitettu juuri oikeanlaiseen käyttöön.
Jokainen myllytyskerta vie pintaa ja maalikerros ohenee.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98