T7 softaus rautalangasta vääntäen
T7 softaus rautalangasta vääntäen
Moi! T5 ja T8 autot olen onnistunut softaamaan, joten seuraavaksi vuorossa T7 auto. Lähinnä tarkoitus on opetella nollasta lähtien imaisemaan softa purkista ja muokkaamaan sitä. Ainakin open sid auki ja ehkä vähän lisää vääntöä jos oikein innostuu. Ensimmäinen kysymys: onnistuuko softan luku canusbilla joko CAN väylästä kuten T5 autossa tai OBD väylästä kuten T8 autossa?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Sama kuin T5, vähän eri pinnit vain.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Hienoa! Mistä kyseinen liitin löytyy 2008 9-5 ? Pinnijärjestyksestä kuvaa?
Löytyy siis CANUSB-johto ja T5 autoon sopiva adapteri CAN väylään.
Löytyy siis CANUSB-johto ja T5 autoon sopiva adapteri CAN väylään.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Karkeimmillaan vaikka tuohon tyyliin.
(kuva lainattu netistä)
(kuva lainattu netistä)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
OK siinä tuli vastaus mutta eri kysymykseen
Eli onnistuuko softan luku autosta ECUn ollessa alkuperäisellä paikallaan? CAN väylästä? OBD portista?
Eli onnistuuko softan luku autosta ECUn ollessa alkuperäisellä paikallaan? CAN väylästä? OBD portista?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
2008:ssa voi tuurillaan onnistua obd-portista. En ole tosin itse onnistunut vielä yhdessäkään tuota kautta, vaikka kuullut, että pitäisi onnistua.
Jos haluaa autossa paikallaan softailla, niin silloin pitää penetroitua johtosarjaan. Omaani tein aikoinaan tcm:n johtosarjaan syötön. Muitakin paikkoja löytyy, mm. trionictuning-foorumilta lisävinkkejä.
Jos haluaa autossa paikallaan softailla, niin silloin pitää penetroitua johtosarjaan. Omaani tein aikoinaan tcm:n johtosarjaan syötön. Muitakin paikkoja löytyy, mm. trionictuning-foorumilta lisävinkkejä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Ok OBD kautta lähdetään siis kokeilemaan lukemista ohjelmalla Trionic CAN flasher. Pinnithän OBD portissa ovat 6 ja 14. Luultavasti softa on 55569106.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Lukeminen onnistui OBD portista samalla tavalla kuin T8 autossa. Myös loggaaminen oli helppoa T7suitella, Realtime välilehdeltä. Lyhyessä vedossa seuraa ihan nätisti ilmamassapyyntiä, korkeimmillaan kävi 1180mg/c. Immu on uusittu autoon ja sen verran vilkaisin venakopan alle että karstaa ei ole ja kannen pultit tiukassa. Täytyy tutkia vähän binejä seuraavaksi että millaisia pyyntejä ihmisillä on vakioraudalla.
Mites tuo softan kirjoittaminen, voiko uuden binin laittaa SRAMiin kuten T5 autossa? Akun kenkä irti ja taas mennään vakiosoftalla.
Mites tuo softan kirjoittaminen, voiko uuden binin laittaa SRAMiin kuten T5 autossa? Akun kenkä irti ja taas mennään vakiosoftalla.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Ei onnistu. Kun kirjoitat uuden softan, niin ecun sulake pitää ottaa irti 15 sekunniksi kun kirjoitus on valmis, tai auto ei edes lähde enää käyntiin
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Erinomainen video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=MGm5-PtcWLM
Vähän tuo ECUn Brickaaminen huolestuttaa, täytyy ehkä hommata toinen ECU ennenkuin lähden softaamaan.
Vähän tuo ECUn Brickaaminen huolestuttaa, täytyy ehkä hommata toinen ECU ennenkuin lähden softaamaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
http://photo.platonoff.com/Auto/2009030 ... esting.jpg
Tämä taitaa kuitenkin olla fiksuin tapa (varaecuun) niin auto pysyy ajossa vaikka flashays ei onnistuisikaan.
Tämä taitaa kuitenkin olla fiksuin tapa (varaecuun) niin auto pysyy ajossa vaikka flashays ei onnistuisikaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Viimeksi muokannut KAPU2, Ke Tammi 25, 2017 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Minkä verran ECUn herättäminen pöydällä hörppää virtaa? 2A poweri ei riitä vai onko kytkennät väärin?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Kytkennät pielessä, ottaa alta parisataa mA.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T7 softaus rautalangasta vääntäen
Juu muokkasin tuon väärän informaation pois. 14V ottaa lukiessa 320mA.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm