Jarrujen maalaus?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Jarrujen maalaus?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eli mitä aineita porukka on käyttänyt satuloiden ja levyjen maalaukseen :?:

Itsellä olisi tarkoitus käyttää Mastonin siveltävää kuumamaalia (+400C).
Satulat ovat aivan puhtaat ja ruosteettomat (lasikuulapuhallettu).

Itsellä on kokemusta vasaralakasta(pysyy, mutta kellertyy lämmetessään) ja spray kuumamaalista(pysyy, mutta ruoste tulee aika äkkiä läpi)

Onko kokemusta noista oikein "virallisista" jarrumaaleista?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Eiks tommoseen oo ihan omaa maalia.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Elä hyvä mies niitä levyjä maalaa,jarrutus teho heikkenee. :lol: Joo mutta itte maalannu miranoolilla ja hyvin kestää ja ei sen enempää kellastele.(eiku miten se sanotaan.)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eikös ne levyt nätit olis koko mustina :wink: ei vaan tarkoitus kullä maalata vain levyn keskusta :wink:

Tuo Miranoli ei välttämättä ole kyllä mikään huono vaihtoehto. Taitaa sekin lämpöä kestää aika hyvin. Täytyy testata johonkin tota Mastonia, että onko se kiiltävää vai mattaa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Eiks jossaki GTissä ollu ohje jarrujen maalaukseen. Täytyy kattoo löytäsinkö sen koneelta.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Mä maalasin jarrut (no okei, satulat vain) ihan siihen tarkoitetulla maalilla. Se oli jotain kakskomponentti maalia, maksoi ~30e ja ostin sen polarautovarusteesta tms. Pitää värinsä hienosti, lika lähtee helposti irti ja pysyy ja pitää ruosteen kurissa. Suosittelen sitä!
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Miranol ajaa saman asian paljon halvemmalla mutta jos haluaa maksaa "tuning-maalista" x-kertaa enemmän niin siitä vaan. Onhan se cool että on speciaalimaalia eikä miranolia :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

No miten sen ottaa. Mun kokemuksen mukaan Miranol ei pitänyt läheskään samalla tavalla.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Näissäkin maalauksissakin on niin tärkeää kuinka ne pohjat tekee ja missä lämpötilassa maalaa. Ja tietysti missä kunnossa osa on.

Pienet asiat vaikuttaa niin paljo. Kaikki sen varmaan tietää, mutta joskus tuntuu vaan monelta unohtuvan ja sitten verrataan kahta eri maalia.
VW transporter 2.5tdi vm.99
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Mulla nyt on kestäny satuloissa miranol jo 2 vuotta ilman mitään kummempaa kikkailua. Kunhan ne satulat vaan on puhtaat liasta ja rasvasta niin pitäis kestää. Mihinkään rata-ajoon en kuitenkaan suosittele...
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuli nyt sitten vedettyä ensimmäinen kerros sitä lämpömaalia. Säälitti kylläkin niitä lasikuulapuhallettuja satuloita ruveta suttaamaan, olivat sen verran siistin hopeina :)

Tuli niistä kyllä siistit mustinakin ja pohjat pitäisi olla hyvät ja puhtaat. Näkee sitten miten pitää ruosteen loitolla ja kestääkö yhtään tuota rata-ajoa :wink:

Vielä kun jaksaa vetää pari kerrosta viikonlopun aikana 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

VHT jarrusatulamaali

spary

sivellin

http://www.vhtpaint.com/index.htm
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

tähän tämmönen vähän hölmömpi kysymys. kun vien puhallettavaksi satulat niin en ilmeisesti ota siihin mitään pohjamaalausta sieltä? vaan siis pelkkä oikea kuumaa kestävä maalaus sitte niihin.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuohon harraste Opeliin laitettin joskus 10v sitten reilusti ohennettuna tuota miranolia pari kerrosta jonka alle ohut kerros happomaalia pohjaksi. Satulat on edelleen ok kunnossa vaikka kulkine seisoo talvet ulkona ja käytössä vain kesällä. Taka rummuissa se ei kestänyt kun ne kuumuu ihan eri tavalla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin