B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Moi!
Jonku aikaa on kiehtonu ajatus päivittää vähän isomappa ahdinta omaan sportsedaniin.
Jutteilin Napen kanssa tossa jonku aikaa sitten ja hän ehdotti että käyttäisi 11t pakopesää ja muutoin 14t ahdinta. Vaihtotyökin helpottuu.
Mutta mitä eroa on 11t:n imupuolella vert 14t? Eli voiko ottaa 11t imupuolen 14t ahtimeen?
Kiitos!
Jonku aikaa on kiehtonu ajatus päivittää vähän isomappa ahdinta omaan sportsedaniin.
Jutteilin Napen kanssa tossa jonku aikaa sitten ja hän ehdotti että käyttäisi 11t pakopesää ja muutoin 14t ahdinta. Vaihtotyökin helpottuu.
Mutta mitä eroa on 11t:n imupuolella vert 14t? Eli voiko ottaa 11t imupuolen 14t ahtimeen?
Kiitos!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Offtopic:
Tuossa oli ainakin Neobrothersilla käytettynä B207R turbo 140£
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... 3750-p.asp
Tuohon sitten letkut tai jostain käytettynä.
http://www.neobrothers.co.uk/oil--water ... 4685-p.asp
Tuossa oli ainakin Neobrothersilla käytettynä B207R turbo 140£
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... 3750-p.asp
Tuohon sitten letkut tai jostain käytettynä.
http://www.neobrothers.co.uk/oil--water ... 4685-p.asp
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Tämä päivitys itselläkin haaveissa jossain vaiheessa, viimeistään nykyisen föönin hyytyessä. Eri toteutusvaihtoehdot siis kiinnostaa.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Ostaa käytetyn -14T ahtimen ja vie modattavaksi/huollettavaksi esim. 16T billet siivillä. Eipähän tarvii kahden viikon jälkeen harmitella
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Mitä tuossa tarkalleen ottaen tehdään?supersaab kirjoitti:Ostaa käytetyn -14T ahtimen ja vie modattavaksi/huollettavaksi esim. 16T billet siivillä. Eipähän tarvii kahden viikon jälkeen harmitella
Vaihtuuko vain kompressorisiivet?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Hukkaportin kellon jousta pitää jäykistää sitten jos laittaa isompaa kompuraa kuin -14T, muuten ei kasvaneella pakopaineella jaksa pysyä hukkis kiinni yläkierroksilla. Ja viisainta on modata alkuperäistä, siinä on hyvä iso kalvorasia. Aftermarket kellot saattaa olla jopa orkkista huonompia vaikka olisi jäykkä jousi ja korkea peruspaine.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Miten tuo modaus kahdella orkkisjousella ja alkuperäisellä hukkaportilla käytänössä tapahtuu?
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Alkuperäinen kello halkaistu ralläkällä ja sisälle laitettu jäykempi vieteri. Sain tuon kalvon vaan sulamaan niin ei oikein onnistunu näinkö näitä on jäykistelty vai hä?
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Ulkopuoleiset jouset olisi kanssa kelvanneetkalle kirjoitti:Alkuperäinen kello halkaistu ralläkällä ja sisälle laitettu jäykempi vieteri. Sain tuon kalvon vaan sulamaan niin ei oikein onnistunu näinkö näitä on jäykistelty vai hä?
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
En ole vielä semmosta vieteriä tuohon löytänyt mikä pitää. Tähän jos saisi hyvät ohjeet? Pikku hiljaa loppuu omakin vieteri tämän kanssa
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Tuommosen vieterin laittelin vielä. nyt tuntuisi pysyvän ahdot
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Noniin, sitten vaan boost reggi kuntoon
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Voi olla jo kokeiltu aiemminkin, mutta mainittakoon että mittailin ja tutkailin Neobrossin mitsun -14 kopiota ja lätkäisin sen lopulta kiinni orkkis 11t turbiiniin kiinni. Sen verran hyvin kopioitu, että kellon säädöllä ja pannan vaihdolla sai homman tehtyä. Panta tuntu paremmalta orkkis mitsussa.
Jokunen tonni nyt ajeltu ja vieläkin tuntuu hampaita naurattavan ja etskusoftakin on vähintäänkin toimiva, kun kaverin urheilullinen 3 ovinen estrellan lastulla oleva gti VAG tuote maistuu välipalaksi.....
Jokunen tonni nyt ajeltu ja vieläkin tuntuu hampaita naurattavan ja etskusoftakin on vähintäänkin toimiva, kun kaverin urheilullinen 3 ovinen estrellan lastulla oleva gti VAG tuote maistuu välipalaksi.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Oliko muutoin se neoprossin kopio viksun tuntuinen?e0000333 kirjoitti:Voi olla jo kokeiltu aiemminkin, mutta mainittakoon että mittailin ja tutkailin Neobrossin mitsun -14 kopiota ja lätkäisin sen lopulta kiinni orkkis 11t turbiiniin kiinni. Sen verran hyvin kopioitu, että kellon säädöllä ja pannan vaihdolla sai homman tehtyä. Panta tuntu paremmalta orkkis mitsussa.
Jokunen tonni nyt ajeltu ja vieläkin tuntuu hampaita naurattavan ja etskusoftakin on vähintäänkin toimiva, kun kaverin urheilullinen 3 ovinen estrellan lastulla oleva gti VAG tuote maistuu välipalaksi.....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?
Juu kyllä se ihan asiallisen näköinen oli. Valu ihan laadukkaan näköinen ainakin ja ei huokosia sen kummemmin.
Eri paikassa valmistettu kun pyöristyksissä ja muissa raakavalukohdissa vähän erinäköisiä muotoja ulkopuolella.
Sisäpuoli, laipat, koneistetut pinnat jne ihan vastaavat mitsuun ja silleen oikeasti bolt-on.
Itseäni rauhoittelin myös sillä kun mittailin runkoa sopivaksi vanhaan orkkis pakopuoleen, että mitsun omassa ainakin on pakopesän materiaali ja hukkaportti semmoista ettei heti ole romuna ja muu osa ahtimesta ehkä vähän helpommalla pääsee.
Sitä on tosiaan vaikea sanoa onko tämä mikään 200tkm ahdin niinkuin aito mitsu on, mutta saatavuus/hinta oli ja taitaa olla vieläkin sellainen että ei nyt hirmusti tarvinnut miettiä sen tilaamista. Tähän asti ei mitään valittamista.
Eri paikassa valmistettu kun pyöristyksissä ja muissa raakavalukohdissa vähän erinäköisiä muotoja ulkopuolella.
Sisäpuoli, laipat, koneistetut pinnat jne ihan vastaavat mitsuun ja silleen oikeasti bolt-on.
Itseäni rauhoittelin myös sillä kun mittailin runkoa sopivaksi vanhaan orkkis pakopuoleen, että mitsun omassa ainakin on pakopesän materiaali ja hukkaportti semmoista ettei heti ole romuna ja muu osa ahtimesta ehkä vähän helpommalla pääsee.
Sitä on tosiaan vaikea sanoa onko tämä mikään 200tkm ahdin niinkuin aito mitsu on, mutta saatavuus/hinta oli ja taitaa olla vieläkin sellainen että ei nyt hirmusti tarvinnut miettiä sen tilaamista. Tähän asti ei mitään valittamista.
Saab.96 kirjoitti: Oliko muutoin se neoprossin kopio viksun tuntuinen?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814