B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Moi!

Jonku aikaa on kiehtonu ajatus päivittää vähän isomappa ahdinta omaan sportsedaniin.

Jutteilin Napen kanssa tossa jonku aikaa sitten ja hän ehdotti että käyttäisi 11t pakopesää ja muutoin 14t ahdinta. Vaihtotyökin helpottuu.

Mutta mitä eroa on 11t:n imupuolella vert 14t? Eli voiko ottaa 11t imupuolen 14t ahtimeen?


Kiitos!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Ensio
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 08:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja Ensio »

Offtopic:

Tuossa oli ainakin Neobrothersilla käytettynä B207R turbo 140£
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... 3750-p.asp
Tuohon sitten letkut tai jostain käytettynä.
http://www.neobrothers.co.uk/oil--water ... 4685-p.asp
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja automies »

Tämä päivitys itselläkin haaveissa jossain vaiheessa, viimeistään nykyisen föönin hyytyessä. Eri toteutusvaihtoehdot siis kiinnostaa.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Ostaa käytetyn -14T ahtimen ja vie modattavaksi/huollettavaksi esim. 16T billet siivillä. Eipähän tarvii kahden viikon jälkeen harmitella 8)
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

supersaab kirjoitti:Ostaa käytetyn -14T ahtimen ja vie modattavaksi/huollettavaksi esim. 16T billet siivillä. Eipähän tarvii kahden viikon jälkeen harmitella 8)
Mitä tuossa tarkalleen ottaen tehdään?
Vaihtuuko vain kompressorisiivet?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hukkaportin kellon jousta pitää jäykistää sitten jos laittaa isompaa kompuraa kuin -14T, muuten ei kasvaneella pakopaineella jaksa pysyä hukkis kiinni yläkierroksilla. Ja viisainta on modata alkuperäistä, siinä on hyvä iso kalvorasia. Aftermarket kellot saattaa olla jopa orkkista huonompia vaikka olisi jäykkä jousi ja korkea peruspaine.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja kalle »

Miten tuo modaus kahdella orkkisjousella ja alkuperäisellä hukkaportilla käytänössä tapahtuu?
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja kalle »

Alkuperäinen kello halkaistu ralläkällä ja sisälle laitettu jäykempi vieteri. Sain tuon kalvon vaan sulamaan niin ei oikein onnistunu :D näinkö näitä on jäykistelty vai hä?
9-3 ss -03
Sotkamo
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

kalle kirjoitti:Alkuperäinen kello halkaistu ralläkällä ja sisälle laitettu jäykempi vieteri. Sain tuon kalvon vaan sulamaan niin ei oikein onnistunu :D näinkö näitä on jäykistelty vai hä?
Ulkopuoleiset jouset olisi kanssa kelvanneet :wink:
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja kalle »

En ole vielä semmosta vieteriä tuohon löytänyt mikä pitää. Tähän jos saisi hyvät ohjeet? Pikku hiljaa loppuu omakin vieteri tämän kanssa :x
9-3 ss -03
Sotkamo
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja kalle »

Kuva
Tuommosen vieterin laittelin vielä. :) nyt tuntuisi pysyvän ahdot
9-3 ss -03
Sotkamo
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Noniin, sitten vaan boost reggi kuntoon :wink:
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Voi olla jo kokeiltu aiemminkin, mutta mainittakoon että mittailin ja tutkailin Neobrossin mitsun -14 kopiota ja lätkäisin sen lopulta kiinni orkkis 11t turbiiniin kiinni. Sen verran hyvin kopioitu, että kellon säädöllä ja pannan vaihdolla sai homman tehtyä. Panta tuntu paremmalta orkkis mitsussa.
Jokunen tonni nyt ajeltu ja vieläkin tuntuu hampaita naurattavan ja etskusoftakin on vähintäänkin toimiva, kun kaverin urheilullinen 3 ovinen estrellan lastulla oleva gti VAG tuote maistuu välipalaksi..... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

e0000333 kirjoitti:Voi olla jo kokeiltu aiemminkin, mutta mainittakoon että mittailin ja tutkailin Neobrossin mitsun -14 kopiota ja lätkäisin sen lopulta kiinni orkkis 11t turbiiniin kiinni. Sen verran hyvin kopioitu, että kellon säädöllä ja pannan vaihdolla sai homman tehtyä. Panta tuntu paremmalta orkkis mitsussa.
Jokunen tonni nyt ajeltu ja vieläkin tuntuu hampaita naurattavan ja etskusoftakin on vähintäänkin toimiva, kun kaverin urheilullinen 3 ovinen estrellan lastulla oleva gti VAG tuote maistuu välipalaksi..... :roll:
Oliko muutoin se neoprossin kopio viksun tuntuinen?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: B207E ahtimen päivitys B207R:n ahtimeksi?

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Juu kyllä se ihan asiallisen näköinen oli. Valu ihan laadukkaan näköinen ainakin ja ei huokosia sen kummemmin.
Eri paikassa valmistettu kun pyöristyksissä ja muissa raakavalukohdissa vähän erinäköisiä muotoja ulkopuolella.
Sisäpuoli, laipat, koneistetut pinnat jne ihan vastaavat mitsuun ja silleen oikeasti bolt-on.
Itseäni rauhoittelin myös sillä kun mittailin runkoa sopivaksi vanhaan orkkis pakopuoleen, että mitsun omassa ainakin on pakopesän materiaali ja hukkaportti semmoista ettei heti ole romuna ja muu osa ahtimesta ehkä vähän helpommalla pääsee.

Sitä on tosiaan vaikea sanoa onko tämä mikään 200tkm ahdin niinkuin aito mitsu on, mutta saatavuus/hinta oli ja taitaa olla vieläkin sellainen että ei nyt hirmusti tarvinnut miettiä sen tilaamista. Tähän asti ei mitään valittamista.

Saab.96 kirjoitti: Oliko muutoin se neoprossin kopio viksun tuntuinen?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Vastaa Viestiin