Jälleen kerran sihautuksista..?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Jälleen kerran sihautuksista..?

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Eli mun auto on vuosimallin 1991 tonnari turbolla. Eli millä sen saa sihahtaan sillein kivasti..? Mitkä dumpit toimii tossa autossa tai sit minkä laista by-bassi kannattas rueta hommaamaan. Auto toimii muuten kuin unelma, mut kaipaisin jonkun laista suhausta, niin kuin elokuvissa.. 8) 8) Eli mitä tehdä, kesä on tulossa.. :wink:
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Yks vaihto ehto on laittaa ilmamassamittain päähän ihan jokin yleismallinen vapaavirtaus suodin. Oma CC ainakin suhautteli ihan kivasti kyseisellä "virityksellä".

esim JR
Kuva
Saab 9-3 TTID Vector 2008
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Mut meitsi on kuullu niin paljon huonoo juttuu noista VV-suodattimista..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

hakuba2 kirjoitti:Mut meitsi on kuullu niin paljon huonoo juttuu noista VV-suodattimista..
Juu, eipä niissä käytännössä ole ainakaan hyötyä, paskaa pääsee helpommin ainakin koneeseen :?

Taitaa olla hieman ongenmallista saada tuota IMM jollain dumpilla saada toimimaan lailles, joku tietävämpi kertokoon enemmän.

Myös parantamalla orkkis ilman ottoa voi puhinoita saada kuulemaan :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Säädettävällä dumpilla saa jonkun verran toimintaa aikaseksi mutta edelleenkin paiskaa aina sihauttaessa rikkaalle. Rajapaine venoilla on laittaneet noita tomimaan mutta on ne aikamoisia väköstyksiä.

Sorry, ei hirveesti lohtua :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Onkohan meikäläisen tonttu joku spesiaali-tapaus, kun Paten dumppi on pelittänyt vallan mainiosti IMM:n kanssa :? . Kertaakaan ei ole sammunut vedätyksen jälkeen kaasua höllätessä, vaikka rikkaallehan se hetkittäin heittääkin.
Foxbody turbo
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

to4 kirjoitti:Onkohan meikäläisen tonttu joku spesiaali-tapaus, kun Paten dumppi on pelittänyt vallan mainiosti IMM:n kanssa :? . Kertaakaan ei ole sammunut vedätyksen jälkeen kaasua höllätessä, vaikka rikkaallehan se hetkittäin heittääkin.
Sulla on perussäätö silloin kaasuläpässä kohdallaan. Mullakaan ei ole mitään ongelmia, täytyi vain tehdä kaasuläpälle perussäätö.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mulla ainakin sihahtaa ja aika kovastikkin nyt tuolla vahvemmalla by-passilla,speedpartsin putkistolla ja vv-suodattimella.
Ei ole sotkenu IMMiä ainakaan vielä.

Joten suosittelen laittamaan vapaavirtausputsarin ennen muuta,
se on ainakin helppo konsti pieneen nälkään... :lol:

Itse meinaan kyllä kokeilla kohtapuoliin dumppia,
kun ei tiedä käytännössä miten vaikuttaa tuohon kaupunkiajoon,
on niin paljon
eri näkemyksiä täällä.

P.S:Puskuri istuu nyt nätisti keulaan,teetti keulaan vaan kaikki kiinnikkeet uusiksi ja alkup.rauta välistä pois.
Kolariturvallisuus ehkä vähän heikkeni mutta mitä sitä ei ulkonäön kannalta tekisi... :lol:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Olisko kenelläkään nettiosoitetta mistä saisi edullisesti sopivan kokoisen vapaavirtaussuodattimen. Itsekkin voisi ruveta näin kevättä kohti kasailemaan tuohon uudempaan jotain pientä kivaa. Ostin sopivan kokoiset kesärenkaat (225 R16) jne. eli projektia kehittää taas...
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

jblgti1200 kirjoitti:P.S:Puskuri istuu nyt nätisti keulaan,teetti keulaan vaan kaikki kiinnikkeet uusiksi ja alkup.rauta välistä pois.
Kolariturvallisuus ehkä vähän heikkeni mutta mitä sitä ei ulkonäön kannalta tekisi... :lol:
Pistähän joskus kuvia näytille siitä puskurista..


Juu ja kai se on käytävä rikulta tilaamassa se VV-suodatin..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Suhinaa..

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Paten dumppi taikka vastaava tuolta pro-turbolta,iso mäntänen dumppi! Ei pääse haukkaamaan ilmaa välistä,säätö sopivan kireelle ja ei kun ajamaan. Toinen vaihtoehto on baileyn kaksimäntäinen dumppi,on kuulemma ollu ongelmia että toisio mäntä jumittelee....pate parempi vaihtoehto! Ei pitäis heiluttaa ruiskua eikä haitata kaupunki ajoa!!
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

bypass

Viesti Kirjoittaja gls »

forgemotorsportilta löytyy bypass venttiileitä mm. dv007pa "flush fit" venttiili on varustettu paineliitännällä jota voi säätää 360 astetta ..

sopivan kokoista putkea paikalleen oikella vaimentimilla ja bypass niin lähtee suhauksia!!

http://www.doc-power.com
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Mites tällänen..?

Kuva

Ois ainakin halpa..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Itse annan myös ääneni tolle Paten tekeleelle. Kivasti sihisee ja suhisee. Muutaman kerran ahdoilta saanut sammumaan, kun polkaisee kytkimen pohjaan. Pitäisi vissiin kaasuläpän perussäätö tarkistaa ja vaihtaa ehjä turbo...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

hakuba2 kirjoitti:
Juu ja kai se on käytävä rikulta tilaamassa se VV-suodatin..

Oletko ehtinyt jo Rikulta tilata tuollaisen vapaavirtaus-suodattimen?

Olis meinaan käyttämätön tossa joutilaana ja sen putken kanssa vielä jolla se liitetään....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vastaa Viestiin