Tiedoksi jos ostat MapTun: nin jäykän ahtopainesäätimen
Tiedoksi jos ostat MapTun: nin jäykän ahtopainesäätimen
Tässä itse olen tuskaillut että miten perusahtopaineen sais kondikseen.
Nyt alkaa selvitä, eli tuolla ahtopaisesäätimellä paruspaineeksi tulee 0,60-0,65bar. (vakiosysteemillä 0,4bar)
Poiketen WIS: sin opeista tulee esijännitystä olla 3mm sijaan 0,5mm.
Tämän olisi tietty MapTun voinut kertoa heti kuten senkin ettei 0,4bar perusahtoja kannata etsiä.
Mutta hyvä näin, huomenna säädän mikrometrin kanssa esijännityksen 0,5mm joten eiköhän se siitä suttaannu
Nyt alkaa selvitä, eli tuolla ahtopaisesäätimellä paruspaineeksi tulee 0,60-0,65bar. (vakiosysteemillä 0,4bar)
Poiketen WIS: sin opeista tulee esijännitystä olla 3mm sijaan 0,5mm.
Tämän olisi tietty MapTun voinut kertoa heti kuten senkin ettei 0,4bar perusahtoja kannata etsiä.
Mutta hyvä näin, huomenna säädän mikrometrin kanssa esijännityksen 0,5mm joten eiköhän se siitä suttaannu
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
...jatkuu.
No äsken ennen duuniin tuloa sitten säädin ahtopaineensäätimen tankoon esijännitystä ohjeen mukaan ~0,5mm (½-kierrosta)
Tehot on ok, ei valittamista mutta perhanan perusahtopaine ei laskenut tonne 0,6bar tietämiin kuten piti vaan nyt ne on 0,85-0,90bar.
Ei auta kun odottaa MapTun: nin Fredrikin kommentteja asiaan
...
No äsken ennen duuniin tuloa sitten säädin ahtopaineensäätimen tankoon esijännitystä ohjeen mukaan ~0,5mm (½-kierrosta)
Tehot on ok, ei valittamista mutta perhanan perusahtopaine ei laskenut tonne 0,6bar tietämiin kuten piti vaan nyt ne on 0,85-0,90bar.
Ei auta kun odottaa MapTun: nin Fredrikin kommentteja asiaan
...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Huh, onnex en hommannut tuota kireämmällä jousella varustettua aktuaattoria, jos siitä tulee tollaisia ongelmia Vanha aktuaattorikin toimii ihan hyvin93t sport kirjoitti:...jatkuu.
No äsken ennen duuniin tuloa sitten säädin ahtopaineensäätimen tankoon esijännitystä ohjeen mukaan ~0,5mm (½-kierrosta)
Tehot on ok, ei valittamista mutta perhanan perusahtopaine ei laskenut tonne 0,6bar tietämiin kuten piti vaan nyt ne on 0,85-0,90bar.
Ei auta kun odottaa MapTun: nin Fredrikin kommentteja asiaan
...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joo, jotain häikkää siinä on, ilmeisesti se vaan on liian jäykkä, luulis että ne on pajalla testanneet että palaa mutta tää mikä mulla on niin on "maanantaikappale"Turbo Sensonic kirjoitti:Huh, onnex en hommannut tuota kireämmällä jousella varustettua aktuaattoria, jos siitä tulee tollaisia ongelmia Vanha aktuaattorikin toimii ihan hyvin93t sport kirjoitti:...jatkuu.
No äsken ennen duuniin tuloa sitten säädin ahtopaineensäätimen tankoon esijännitystä ohjeen mukaan ~0,5mm (½-kierrosta)
Tehot on ok, ei valittamista mutta perhanan perusahtopaine ei laskenut tonne 0,6bar tietämiin kuten piti vaan nyt ne on 0,85-0,90bar.
Ei auta kun odottaa MapTun: nin Fredrikin kommentteja asiaan
...
No, jotain hyvääkin...olen nyt aika PRO tossa hommassa, säätöön menee aikaa muutama minsa
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Turbo Sensonic kirjoitti:No toivottavasti sulla on sitten autovakuutukset kunnossa93t sport kirjoitti:luulis että ne on pajalla testanneet että palaa
No ei vaineskaan, vitsi vitsi
Mä ensin mietin että sä oot ihan sekasin... mutta huomasin sitten erheeni.
PS. 4 kertaa olen kirjottannu väärin sanan "esijännitys", jostain syystä siitä on tullut järjestelmällisesti "esinännitys" onneksi olen tuon huomannut ettei ole tarvinnut siitä kuunnella vinoilua
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep jep93t sport kirjoitti:Mä ensin mietin että sä oot ihan sekasin... mutta huomasin sitten erheeni.
PS. 4 kertaa olen kirjottannu väärin sanan "esijännitys", jostain syystä siitä on tullut järjestelmällisesti "esinännitys" onneksi olen tuon huomannut ettei ole tarvinnut siitä kuunnella vinoilua
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No eikös sen peruspaineen sitten kuulu nousta?? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että se tuossa operaatiossa nouseekin.. Mitäs se muuten haittaisi, kunhan pysyy selvästi nakurajan alapuolella?
Hmmm.. Tarkemmin ajatellen tuon saman asianhan ajaisi lisäämällä hukkaporttiin jousi, joka vetää porttia kiinnipäin alkuperäisen kellon kaverina. Jousen jäykkyydellä ja venymällä voi sitten säädellä peruspaineet ja hukkaportin jäykkyyden. Toimisiko?
Hmmm.. Tarkemmin ajatellen tuon saman asianhan ajaisi lisäämällä hukkaporttiin jousi, joka vetää porttia kiinnipäin alkuperäisen kellon kaverina. Jousen jäykkyydellä ja venymällä voi sitten säädellä peruspaineet ja hukkaportin jäykkyyden. Toimisiko?
Tuota testasin jo, eli kokeilin esijännityksellä 0mm = peruspaine samaRimuli kirjoitti:Noita lisäjousi viritlmiä on käytetty iät ja ajat, eli kyllä toimii.
Kun se kerran käy niin sujuvasti jo se tangon säätö, niin koitappa hieman pidentää tankoa, luulisi, että sen saa säätämällä kohdalleen.
Sitten vielä "negatiivisella" esijännityksellä -2mm mutta silloin hävis tehot, tai ei ne hävinneet mutta ahtojen nousu kesti tosi kauan.
Epäilen että se mulla oleva säädin on "susi" eli liian jäykkä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Eihän.
Ei se mitään liian jäykkä ole..nyt sun AIVAN pakko ruveta nostamaan paineta moottorissa..uusi softa ja turbo ekaksi
No vitsi vitsinä..taitaa olla eka kerta kun jollakin on liian kovaa tasoa oleva viripalikka
No vitsi vitsinä..taitaa olla eka kerta kun jollakin on liian kovaa tasoa oleva viripalikka
Re: Eihän.
Heh, totta, tais Fredrik lähettää omasta autostaan sen palikan kun liian viriviri mulle-valomerkki- kirjoitti:Ei se mitään liian jäykkä ole..nyt sun AIVAN pakko ruveta nostamaan paineta moottorissa..uusi softa ja turbo ekaksi
No vitsi vitsinä..taitaa olla eka kerta kun jollakin on liian kovaa tasoa oleva viripalikka
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No niin se varmaan sitten on. Eikö Fredrik kysynyt sulta lainkaan sitä, että kuinka stydi jousi siihen aktuaattoriin pitäisi laittaa? Siihen olis ollut helppo vastata. Olisit vaan sanonut, että kun se kestää 1.3 bar, niin se riittää.93t sport kirjoitti:Epäilen että se mulla oleva säädin on "susi" eli liian jäykkä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Onkohan jossain tarkempaa tietoa eri toimilaitteiden jousivakioista.
Olisi ihan kiva tietää kuinka jäykkä jousi sulla nyt on verrattuna esim viggen orkkis jouseen, se kun kestää todistetusti 1.5bar mukisematta.
Jos Maptunilla on hiljaista niin mr. Fredrik on himassa potemassa ja lisäksi puljuu kärsii maili ongelmista. Olisikohan Sonera sotkenut näppinsä myös Telian soppaan.
Olisi ihan kiva tietää kuinka jäykkä jousi sulla nyt on verrattuna esim viggen orkkis jouseen, se kun kestää todistetusti 1.5bar mukisematta.
Jos Maptunilla on hiljaista niin mr. Fredrik on himassa potemassa ja lisäksi puljuu kärsii maili ongelmista. Olisikohan Sonera sotkenut näppinsä myös Telian soppaan.
Fredrik kirjoitti: Typical, last days we had mail problems, and now i got the flu, 39.5 degrees
in fever.
Not that cooki now
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Jep, mullekin ilmoitteli että maili ei kulje ja kuumetta pukkaa.Vigge kirjoitti:Onkohan jossain tarkempaa tietoa eri toimilaitteiden jousivakioista.
Olisi ihan kiva tietää kuinka jäykkä jousi sulla nyt on verrattuna esim viggen orkkis jouseen, se kun kestää todistetusti 1.5bar mukisematta.
Jos Maptunilla on hiljaista niin mr. Fredrik on himassa potemassa ja lisäksi puljuu kärsii maili ongelmista. Olisikohan Sonera sotkenut näppinsä myös Telian soppaan.
Fredrik kirjoitti: Typical, last days we had mail problems, and now i got the flu, 39.5 degrees
in fever.
Not that cooki now
No, mä hyppään koneeseen ja painelen kanarialle, murehdin tota sitten taas kun palajan rakkaaseen Suomeen
Onneks on kylmät ilmat niin ei ole niin huolta tosta asiasta
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.