Holset H2A, kellään mitään tietoa tästä turbosta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Holset H2A, kellään mitään tietoa tästä turbosta?

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Yksi sälli tarjoaisi kohtuu halvalla tällaista turboa: "Holset h2a. Imu 54 ja pako 65"

Sanoi mittailevansa pulttijakoja ja lähettelevänsä kuvia illalla mutta onko täällä kenelläkään yhtään mitään tietoa kyseisestä ahtimesta ja/tai sen sopivuudesta ogsatkuun?

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Voipi olla vähän liian iso mutka! Riippuu tietysti minkälaista konetta rakentaa....Tuollaisella pakopesällä herää varmasti myöhään! Vertaileppa tuolta vastaavan kokoisia ahtimia: http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Okei, uskotaan. Mites isot tuossa Saabin T3:ssa on imu ja pakopuoli? Entä Mitsu TE05-12b? Kun en osaa oikein verrata noita turboja kun en edes tiedä vakioturbon kokoa.

Ja sit tosi basic kysymys, olenko ymmärtänyt oikein jos sanotaan vaikka että "Garret T3, imu 40 ja pako 50" - Tarkoittaa että kotelo ja siipi on T3-kokoa, ja aukot on nuo 40 ja 50. Ja sit jos sanotaan "Garret T4 imu 40 ja pako 50" niin siipi on T4-kokoa mut aukot on ihan samankokoiset kuin ekassa esimerkissä eli halkaisijaltaan 40mm ja 50mm?

Kun ei oikein mene kaaliin nuo turbon mitoitukset. Ja sitten on vielä se "trim", mitälie sekin höpötys sitten meinaa. Voi kun ois tuota rahanpaskaa lojumassa ihan turhana pitkin pöytiä niin ajaisin auton lämä tiskissä suoraan jonnekin turbopajalle vaikka toiselle puolen maailmaa ja sanoisin että laittakaa nyt osaajat sinne semmonen mutka minkä parhaaks näätte mut kun ei niin ei... pakko säätää ite ilman mitään tietoa mistään, toivoen että hullun tuurilla auto jopa kulkis kovempaa omien patenttien jälkeen. 8)

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Aiheesta täysin poiketen, jos en löydä mistään muualta sopivaa ahdinta niin "joudun" ostamaan (taas jälleen) ruotsista käytetyn Garret T3 trim60- mutkan, kovastihan tuota kehutaan mutta haukkujakin tulee mm. antiikkisesta suunnittelusta ja kotelon halkeamisongelmista. Tuolla saattaisi juuri saada sen 300hp mikä kyllä riittäis jo mulle, toivottavasti vääntö vaan ei lisääntyis liikaa suhteessa heppoihin (siis kun oon ymmärtänyt että pieni turbo + paljon ahtoja = paljon vääntöä & vähän tehoa mutta iso turbo + sopivat ahdot = paljon tehoa & sopivasti vääntöä... tai jotain sinnepäin.)

Eikö muita vaihtoehtoja ole kuin trim60? Siis semmoisia joita saa käytettynä, vaikkapa ihan suomestakin?

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tänään mä tein ton että ajoin kaasu pohjassa pro turbolle ja sanoin että saabi tarvii isompaa turboo!

lupasivat tehdä siihen mennessä kun ensi palkka tulee.
kookoonpano suurinpiirtein tämä: T3 pakopuolella ar.63, siipi 55-58mm. ehkä holsetin kompuralla, siipi ehkä 55mm. hinta ~900e. integroidulla hukkaportilla.

ensi tilille voi melkein sanoa että tili tuli tili meni :(

toivottavasti tehoa tulee hiukan lisää, tai ainakin että vetää korkeammalle :twisted:

pieni turbo on kyllä oikea laatikon hajottaja, tolla vakio mitsulla sai ahdot jo 1,5bar@2300rpm... ton pitäis ennen 3000 jo aika hyvin heräillä!

eli jos pienillä kierroksilla paljon ahtoja :arrow: ei kestä laatikko!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin