Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 19:51
Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Elikkäs olisi käytännön kymynyksiä holsetin paikasta.
Elikkä olisi tulossa 12" pesällä oleva hx35 holsetti tuohon saapiin. Ja nyt pieni onkelma pakosarjan rakentelemisessa. Elikkä sijoitanko ahtimen ylä puolelle vai ala puolelle?
Ja jos joltain löytyy pakosarjaa kyseiselle ahtimelle ni sua tarjota
Myös ev14 800 ylöspäin olevia suuttimia saa tarjota järki hintaan.
Kiitoksia vastauksista
Elikkä olisi tulossa 12" pesällä oleva hx35 holsetti tuohon saapiin. Ja nyt pieni onkelma pakosarjan rakentelemisessa. Elikkä sijoitanko ahtimen ylä puolelle vai ala puolelle?
Ja jos joltain löytyy pakosarjaa kyseiselle ahtimelle ni sua tarjota
Myös ev14 800 ylöspäin olevia suuttimia saa tarjota järki hintaan.
Kiitoksia vastauksista
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Ite suunnitellu samanmoista hommaa tuolle omalle saapille. Suunnittelin että yläpuolelle voisi ahtimen sijjoittaa, saa tehtyä ilmanoton vakio suodatinboxille helpommin ja mukavampi tehdä huoltoa yms kun olisi paremmin tilaa ja osat "tyrkyllä"
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Ei se alapuolellekaan sijoitettuna hankalasti ole. Tähän tyyliin (ei ole mun autosta): https://www.google.fi/search?client=fir ... 4LjKZraRM:
Sen mitä tuolta ketjusta luin niin 40 holsetilla 38mm kokoisesta putkesta tehty sarja piisaa jo tosi pitkälle tehoissa. Mutta sama kai se on tehdä 42mm tavarasta..
Sen mitä tuolta ketjusta luin niin 40 holsetilla 38mm kokoisesta putkesta tehty sarja piisaa jo tosi pitkälle tehoissa. Mutta sama kai se on tehdä 42mm tavarasta..
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Mulla on linkin mukainen sarja hx35 kanssa, ihan mukavasti sopii olemaan.
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Otavan Teräsmieheltä voi tiedustella tuota alapuolelle tulevaa sarjaa.
Myös yläpuolelle laitettu ja siinä plussana ehkä iisimmin tehtävissä oleva imuputki kompurapesälle sekä downpipe. Kompurapesä sitten tulee kohtuullisen korkealle jos haluaa ohjaustehostimen pumpun yläpuolelta vetää 4" imuputken kuten esim. HX35:n kanssa. Ja ihan yhtälailla yläpuolella on ahdasta...
Putkien koot sitten tehotavoitteen mukaan. 42mm riittää pidemmälle, mutta tuolla 38mm saa heräämistä 200-300rpm alaspäin verrattuna 42mm putkeen.
Myös yläpuolelle laitettu ja siinä plussana ehkä iisimmin tehtävissä oleva imuputki kompurapesälle sekä downpipe. Kompurapesä sitten tulee kohtuullisen korkealle jos haluaa ohjaustehostimen pumpun yläpuolelta vetää 4" imuputken kuten esim. HX35:n kanssa. Ja ihan yhtälailla yläpuolella on ahdasta...
Putkien koot sitten tehotavoitteen mukaan. 42mm riittää pidemmälle, mutta tuolla 38mm saa heräämistä 200-300rpm alaspäin verrattuna 42mm putkeen.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Sen takia itselläkin oli toi holsu 38mm putkilla, koska holsetin heräämimen ei ole muutenkaan ihan kuulalaakerityyppistä "vaihdelaatikon hajoamis" vääntöpiikkiä..
B204 koneessa oli mulla just toi hx35 12# pesällä ja spooli alko kyllä heti tuosta 3000rpm jälkeen et mielestäni onnistunut sarja ja kombo. Kaverin drifting nissanissa oli sama ahdin mut 10#pakopesällä ja pakosarja tyyppiä ihan kauhea niin herääminen alkoi vasta 4000rpm,erittäin hankala ajaa.
B204 koneessa oli mulla just toi hx35 12# pesällä ja spooli alko kyllä heti tuosta 3000rpm jälkeen et mielestäni onnistunut sarja ja kombo. Kaverin drifting nissanissa oli sama ahdin mut 10#pakopesällä ja pakosarja tyyppiä ihan kauhea niin herääminen alkoi vasta 4000rpm,erittäin hankala ajaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
En tiedä minkälaisia monstereita täällä rakennellaan, mutta itse tekisin 38mm putkesta pakosarjan. Olettaen että sitä saa kohtuu hintaan. Turha sitä ahdinta on nostaa ylös, kun alempana on inan vähemmän ahdasta.
Mä voisin kyl myydä 9-5 konehuoneeseen Holsetille tehdyn KKD pakosarjan, mut ongelma on siinä et siinä tulee koko auto dynotettuna ja leimattuna kaikkineesa mukana.
Mä voisin kyl myydä 9-5 konehuoneeseen Holsetille tehdyn KKD pakosarjan, mut ongelma on siinä et siinä tulee koko auto dynotettuna ja leimattuna kaikkineesa mukana.
jeeeeeee!
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
38mm perus vesijohtoputkea kannattaa käydä ostamassa jostain kunnon rautakaupasta, itse olen yhden sarjan tehnyt ja tuli maksamaan noin 40 euroa putket.
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Eli ilmeisesti ne 38mm putkimutkat ja suora putki on kokolailla samanhintaisia kuin 42.4mm putkikin. Pitääkin pitää mielessä, jos joskus tulee tarvetta uuden pakosarjan neppailuun. Tosin, ohutseinämäinen 38x1.5 putki on helvetisti mukavampaa työstettävää kuin tommonen paksuseinämäinen vesijohtoputki.
jeeeeeee!
Re: Saab og 9-3 t7 2.3t ahtimen paikka
Alapuoliseen sijoitukseen KKD:llakin on päädytty.KKD kirjoitti:Saab sarjaa Garrett gtx3582r ahtimelle ja Presision 46mm portille
800hv
jeeeeeee!