T7 iOff-metsästystä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Elikkästä, tämmösen iOff ongelman kanssa on tullut aika paljon painittua. Lämpöisenä closed loop alueella hyppii iginition offset välillä +30 - -150. Kaasupohjassa, noin 1200mg/c, pysytään jo sitten nätisti plussan puolella suurimman osan ajasta. Ennen kuin hypätään siihen, että alakerta on B234i, niin etanolilla tämä ilmiö on pahempi, eikä ECMS vaihdu 50.

Ei oikein meinaa äly enää riittää tämän kanssa, kasetti on alle 100tkm ajettu, ostettu 2014 ja tarra pohjassa sanoo että vuonna 08 tehty. Toisella, toki vanha sekin, kasetilla tekee samaa. Maapisteet putsattu ja kengät uusittu.

Toki jos softassa on joku kohta mikä voi kanssa ahdistaa niin kuuntelen vinkkejä. Joskus tuli mieleen, että eihän siellä mitään rpm-load delta karttaa ole, joka on sidonnainen kierrosluvun nousuun. Ylämäkeen ajaessa samalla ilmamassalla ei mene yhtä helposti miinukselle.

Onko porukalla vastaavasta kokemuksia? Ei viitsisi kaikkea konehuoneesta lähteä sokkona vaihtamaan. Kaasuläppä on brand-new. Johtosarjaa vähän mietin, ei mikään paras enää. Tosin voisihan sen korjatakin jos jollain on tietoa mihin siinä kannattaa kiinnittää huomiota.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
0009
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja 0009 »

T7:sta ei kokemuksia,
mutta millainen on imuilman anturin kunto/johdotus?

http://www.trionictuning.com/forum/view ... 9&start=20

ad ECMStat.ST_ActiveAirDem to open sid. This tells you the active limiter,
and might reveal what`s holding you back.
It migth also be a good idea to have Ioff, IgnProt.fi_Offset.
This tells you if the ignition angle is retarded/advanced due to high/low air intake temp.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ihan fiksua lukemaa näyttää, toki näilläkin keleillä tuntuu että lämpeää aikalailla. Tuo alumiini-paineputki vissiin kerää aika kivasti lämmintä. Ja vakio välijäähy on aika paska :lol:
Olen kyllä tuota imuilman lämpökompensaatio-karttaa ronkkinut, ihan sillä että onko mitään vaikutusta. Ei ollut.

Tosiaan ECMS on kyllä jo sidissä, sitä luuppaillaan ioffin kanssa. Sehän se just onkin, että syttyä myöhästetään parhaillaan 10 astetta mutta ei mennä nakukartalle.Tosta on ollut juttua, että kuolemaa tekevä kasetti olis syypää. Kaasuläpän vaihdon myötä tuo random ioff häröily on vähentynyt aika reippaasti, mutta edelleen kun konehuone kunnolla lämpeää, alkaa hyppiminen. Ehkäpä pitää vielä akun miinuskaapeli putsata joka haarasta kunnolla, jos se vaikka olisi syypää. Alkaahan tämä jo vähän epätoivoiseksi mennä. Tai sitten nää originaali-kasetit ei paljoa noille kiinanpojan tekeleille häpeä jos näin nopeasti laukee :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
0009
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Tuon taisit jo lukeakkin:
We had a problem with big main circuit connector at the firewall. Oxide and moisture.

Luitko tuota ketjua:

http://www.trionictuning.com/forum/view ... 8&start=80
I got exactly same ioff issue before and took me a month to finally resolved, in my case, it is the T7 ground on thermostat housing, I tried sanding and good clean/tight but still have ioff-150 to -180, and a lot knock on low loads, every time I reconnect the ground, it will back to normal a while, then it just happened again, like a nightmare! One day I am so angry and I cut the ground then re-terminal it, then screwed the t7 ground on a additional wire directly to the battery, this totally fixed the issue, ioff never go more than -70 when very hot(Tair 65c). After I know the ground terminals has risk failure, I also change the ground terminal on the intake manifold which is the ground for DIC.
siellä oli tuokin:
I disconnected DI and placed it in the trunk. After half hour DI was completely cold. The engine was still hot enough. And with cold DI the problem is gone. So, in my opinion looks like i have bad DI or maybe bad ground?


When coolant and intake is cold the Ioff system adds a degree or two to the ignition. Under normal running Ioff is the result of many calculations taking inlet temp (>50C will retard), knock, etc. The resulting Ioff value is used in the boost knock airmass limiter map (top axis) to retard ignition first then airmass and boost as you move down the map (Ioff increases).
The airmass you're requesting is shown in T7Suite in the airmass result calculator - 'Actions' tab, 'Actions', 'Airmass Result'.
Inlet temps of 30-40C is perfectly o.k.
Jakokin on luultavasti kohdallaan:
Maybe a long shot, but did Your timing skip 1 tooth?
Negative Ioff and high EGT accures after changing timing Chain or cams and where you miss 1 tooth on the assambely!
I assume this is not the issue, otherwise you would have the worst timing chain in the East.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kaipaisi vähän enemmän tietoa kokoonpanosta, vaikka 1200mg/c pyynnöstäkin voi jotain päätellä mutta pari kysymystä:

Mikä/mitkä:
- Turbo
- Downpipe/catback
- Suuttimet/bensanpaine

Jos olet vaparin alakerran laittanut, eli vaparin männät on.. Millä kansipahvilla moottori on kasattu? Tällä haetaan sitä että mikä on puristussuhde? Jos puristussuhdetta on nostettu em. toimenpiteillä niin miten olet sytytystä säätänyt?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, puristussuhde on 9.6:1. TD04HL-15T ja ränni on sopiva. Ruskeeta suutinta, neljän baarin painetta ja niille softaan sopivat parametrit. Syttykartta on 55P-alkuperäinen bensapuolella, -1 astetta napattu pois 300-600mg/c alueelta, sieltä missä se ongelma on. Nakukarttaa testattu että vaikuttaako. Samoin IgnTempCal käyty vähän loiventamassa, ilman tulosta.

Tällä setillä ajoin vuoden päivät ennenkuin tämä alkoi. Nyt kaasuläpän vaihdolla oli siis huomattava muutos. Sähköpuolelle se viittaa, lähinnä kiinnostais että onko tuolla maadotuksissa jotain semmosta paikkaa mitä ei oo vielä tullut löydettyä. Rintapellin kampa käyty läpi, se oli kyllä aika heikossa hapessa. Voihan se olla että johtoihin asti päässyt siellä korroosio. Ei ollut isoa vaikutusta pinnien putsauksella..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja arto »

Mä muuten vaihdoin lopuksi moottorin johtosarjan ja loppui iOff ongelmat siihen.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Johtosarjaan minäkin olen päätynyt, odottaa vielä johtosarjan vaihtoa, pitää muokata MY98 ja MY09 sarjat keskenään sopiviksi ja pari juttua muuttaa konehuoneesta. Johtosarjaan viittaa myös se, että Teng alkanut näyttämään lämpöisellä kelillä omiaan, moottorin lämmöt vaeltaa semmoista 5-10c muutaman sekunnin sykleissä kun moottori lämmin / termari aukeaa.

Jännä ilmiö vaan, että nämä saa toistumaan vain kesällä / lämpöisellä säällä. Näin talviaikaan ei ongelmaa vaikka olisi kostea keli, ja iOff myöskin pysyy hienosti kurissa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
rungo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja rungo »

Ootko kurkannu tulipelissä olevan ecun liittimen ? Hapettuu aika usein, crc liuotusta jos näkyy hapettumia.

-Antti
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: T7 iOff-metsästystä

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

viewtopic.php?f=13&t=111937

Aikoinaan painittu ogkolkki puolella saman asian kanssa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Vastaa Viestiin