Vapaavirtaussuotimen puhdistusaineet?
Vapaavirtaussuotimen puhdistusaineet?
Kävin hakemassa Doc-Powerilta JR:n pesusetin (pesuaine+öljy) ja putsasinkin jo vv-suotimen. Ihmettelin vaan, että pesuainetta on setissä saman verran kuin öljyä. Pesuainetta putsaukseen meni melkein puol pulloa ja öljyä parit suihkaisut, joten max. 2 pesua pystyy enää tolla pesuaineella tekemään. Öljyä kyllä riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa...
Olisko jollain tietoa, mitä korvaavaa pesuainetta voisi käyttää tuohon suotimeen? Jotain liukkarin tapaista JR:n pesuaine tuntuis olevan.
Olisko jollain tietoa, mitä korvaavaa pesuainetta voisi käyttää tuohon suotimeen? Jotain liukkarin tapaista JR:n pesuaine tuntuis olevan.
Saab 9³
Mä putsasin eilen mun JR:n K&N:n huoltokitillä. Siinä neuvotaan kastelemaan suodatin puhdistusaineella ja annetaan vaikuttaa 10 minsaa ennen pesua/huuhtelua.
Eipä ainakaan tuota paljoo tarvita per kerta; kolme tai neljä pesukertaa jo käytetty ja vielähän tuota tuntuu riittävän jatkossakin...
Eipä ainakaan tuota paljoo tarvita per kerta; kolme tai neljä pesukertaa jo käytetty ja vielähän tuota tuntuu riittävän jatkossakin...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Minulla menee taas öljyä ainakin neljä kertaa enemmän. Meidän kannattais varmaan ostaa setit kimppaanHappo kirjoitti:Ehkäpä käytin siis turhan paljon pesuainettaJokatapauksessa pesuaine loppuu huomattavasti nopeammin kuin öljy. Saiskohan jostain pelkästään pesuainetta ettei tarvitsis ostaa koko kittiä?

Kyllä niitä saa erikseenkin. En ole itse ainakaan pitänyt tärkeänä mikä on valmistajana ko. tuotteelle, kunhan ne on vaan tarkoitettu nimenomaan puuvilla vapaasuodattimille.
Pääseekö sulla ollenkaan ilma siitä läpipevi kirjoitti: Minulla menee taas öljyä ainakin neljä kertaa enemmän. Meidän kannattais varmaan ostaa setit kimppaan![]()

Mulla meni ihan ensi kertaa öljyämisellä ihan vituiks koko homma kun ilmeisesti laitoin öljyä liian ronskisti ja kiesi tuntu heti sen jälkeen jotenki tuhnuselta, ja moottorijarrutus otti kuin seinään. Pesasin ja öljysin suodattimen uudelleen köykäsemmällä kerroksella niin alko taas pelittää.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Moposportista on tullut joskus vuosia sitten ostettua K&N:n öljyä ja pesuainetta erikseen.
http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu38.html
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
-
- "Hölösuu"
Tuttu homma. Käynyt meikäläisellekin yhden kerranNG900T kirjoitti:Mulla meni ihan ensi kertaa öljyämisellä ihan vituiks koko homma kun ilmeisesti laitoin öljyä liian ronskisti ja kiesi tuntu heti sen jälkeen jotenki tuhnuselta, ja moottorijarrutus otti kuin seinään. Pesasin ja öljysin suodattimen uudelleen köykäsemmällä kerroksella niin alko taas pelittää.

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
Sieltä mäkin ostin K&N:n pesuainetta.Jaape kirjoitti:Moposportista on tullut joskus vuosia sitten ostettua K&N:n öljyä ja pesuainetta erikseen.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
oho, meitsi rasvaa sen aina niin että varmasti valuu joka nurkasta. Mulla onkin sen verran pappamainen ajotyyli, että ei sitä huomaa edes...Turbo Sensonic kirjoitti:Tuttu homma. Käynyt meikäläisellekin yhden kerranNG900T kirjoitti:Mulla meni ihan ensi kertaa öljyämisellä ihan vituiks koko homma kun ilmeisesti laitoin öljyä liian ronskisti ja kiesi tuntu heti sen jälkeen jotenki tuhnuselta, ja moottorijarrutus otti kuin seinään. Pesasin ja öljysin suodattimen uudelleen köykäsemmällä kerroksella niin alko taas pelittää.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jos pesette letkun kanssa suodattimen niin että valutatte vettä suodattimen sisäpinalle, niin kokeilkaapa joskus valuttaa ne ensimmäiset, likaisimmat suodattimen pesuvedet astiaan. Pesuvedestä kyllä huomaa jos öljyä on ollut kovasti liikaa...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Kiitoksia, tätä tietoa juuri kaipasinJaape kirjoitti:Moposportista on tullut joskus vuosia sitten ostettua K&N:n öljyä ja pesuainetta erikseen.

Saab 9³