B207R JA 370 hv tehotavoite
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
B207R JA 370 hv tehotavoite
Terve!
Perusmoottori on siis uusi, avaan sen ja laitan Wössnerin männät, kanget pysyy vakio B207R:t (tehotavoite siellä 370 hv), kansi portataan, tarkoitus olisi laittaa kovemmat venttiilinjouset, 19T/20T ahtimeksi, isot EV14:t ja parempi MAP + 3" imuputki ja softaan sitten skaalaus MAFille kuntoon.. (Autossa on jo 3" dp race cat ja isompi IC), kestävä kytkin, kiinteä vauhtipyörä..
Moottoriprojekti tarkoitus talven aikana pyöräyttää ja olisi tarpeen saada tietoa mitkä ARP pultit käy tuohon B207-koneeseen?
ARP:n kotisivuilla ei ole Saabiin MITÄÄN tarjolla..?
-Venttiilijouset, onko niitä vaihdeltu kierroskestävempiin vai onko näillä tehotavoitteilla mitään järkeä?
-Kiinteä vauhtipyörä, onko jollain varaosanumeroa tälle tallella?
-Kytkin, toki rajoittamalla väännöt 450 Nm ja B235R kytkin, mutta jääkö liian vähän toleranssia, SRE-kytkimen hinta toki on moninkertainen vrt. Sachs 450 Nm..
Perusmoottori on siis uusi, avaan sen ja laitan Wössnerin männät, kanget pysyy vakio B207R:t (tehotavoite siellä 370 hv), kansi portataan, tarkoitus olisi laittaa kovemmat venttiilinjouset, 19T/20T ahtimeksi, isot EV14:t ja parempi MAP + 3" imuputki ja softaan sitten skaalaus MAFille kuntoon.. (Autossa on jo 3" dp race cat ja isompi IC), kestävä kytkin, kiinteä vauhtipyörä..
Moottoriprojekti tarkoitus talven aikana pyöräyttää ja olisi tarpeen saada tietoa mitkä ARP pultit käy tuohon B207-koneeseen?
ARP:n kotisivuilla ei ole Saabiin MITÄÄN tarjolla..?
-Venttiilijouset, onko niitä vaihdeltu kierroskestävempiin vai onko näillä tehotavoitteilla mitään järkeä?
-Kiinteä vauhtipyörä, onko jollain varaosanumeroa tälle tallella?
-Kytkin, toki rajoittamalla väännöt 450 Nm ja B235R kytkin, mutta jääkö liian vähän toleranssia, SRE-kytkimen hinta toki on moninkertainen vrt. Sachs 450 Nm..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
meinasitko td04-19t ? on jo kyllä ihan tappilla tuotto tuolla ahtimella. b235r kytkin pitää sen 500nm vähänaikaa mut tuon 450nm pitää mennen tullen
sre asetelma vaatii kaupunki ajossa reisilihasta polkimesta tulee aika jäykkä ja kytkimen luistatus vaatii reeniä kun luistatuksen ja täydenpidon välillä poljin liike on joku 15mm.
omassa projektissa jätin aero femmaan vakio kytkimen ni on mukavempi ajella normi kaupunkiajoa ja ahtimena toimii mamban td06sl2-3076r.
sre asetelma vaatii kaupunki ajossa reisilihasta polkimesta tulee aika jäykkä ja kytkimen luistatus vaatii reeniä kun luistatuksen ja täydenpidon välillä poljin liike on joku 15mm.
omassa projektissa jätin aero femmaan vakio kytkimen ni on mukavempi ajella normi kaupunkiajoa ja ahtimena toimii mamban td06sl2-3076r.
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
Itsellä oli 5v manuaali B207 ja SRE kytkin, eikä mitään eroa poljintuntumassa. Ihan kuin vakiolla olisi ajanut mutta jaksoi useamman vuoden n. 500 Nm vääntöjä.
Ahdin oli tappiin vedetty TD04L-15T GTX ja kyllä sillä 220-235g/s ilmamassoja revittiin useamman vuoden eikä mitään välyksiä löytynyt kun auto lähti etiäpäin.
Ahdin oli tappiin vedetty TD04L-15T GTX ja kyllä sillä 220-235g/s ilmamassoja revittiin useamman vuoden eikä mitään välyksiä löytynyt kun auto lähti etiäpäin.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
Meinasin joko 19t 5+5 bladea tai sitten tuota isompaa 20t. On vaan aika hintsusti tietoa saanut tähän asti siitä, mitä ahdinta tuonne kannattaisi noilla tehotavotteilla laittaa..rock n roll kirjoitti:meinasitko td04-19t ? on jo kyllä ihan tappilla tuotto tuolla ahtimella. b235r kytkin pitää sen 500nm vähänaikaa mut tuon 450nm pitää mennen tullen
sre asetelma vaatii kaupunki ajossa reisilihasta polkimesta tulee aika jäykkä ja kytkimen luistatus vaatii reeniä kun luistatuksen ja täydenpidon välillä poljin liike on joku 15mm.
omassa projektissa jätin aero femmaan vakio kytkimen ni on mukavempi ajella normi kaupunkiajoa ja ahtimena toimii mamban td06sl2-3076r.
Tuo mainitsemasi Mamba on ihan uusi malliltaan mulle, onko se bolt on -ahdin? Ja mistä niitä saa?
SRE on käynyt mielessä ja kyllä, olen valmis tekemään kompromisseja kaupunkiolosuhteissa tehojen vuoksi..
Passaako kysyä nihin teholukemiin tuolla setupilla pääsi?supersaab kirjoitti:Itsellä oli 5v manuaali B207 ja SRE kytkin, eikä mitään eroa poljintuntumassa. Ihan kuin vakiolla olisi ajanut mutta jaksoi useamman vuoden n. 500 Nm vääntöjä.
Ahdin oli tappiin vedetty TD04L-15T GTX ja kyllä sillä 220-235g/s ilmamassoja revittiin useamman vuoden eikä mitään välyksiä löytynyt kun auto lähti etiäpäin.
Tiedossa olisi myös 16t -ahdin, mutta sillä jäätäneen aikalailla tuosta tehotavoitteestani.
Onko vinkkejä puljuihin joissa tuo SRE-kytkin mahtaisi olla edukkain?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
Oman SRE:n hommasin foorumin kautta kun joltain oli jäänyt laittamatta.
334hp saatiin tuolla ahtimella, hukkiksen jousi oli myös jäykistetty.
334hp saatiin tuolla ahtimella, hukkiksen jousi oli myös jäykistetty.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
Okei, kiitos vastauksista.supersaab kirjoitti:Oman SRE:n hommasin foorumin kautta kun joltain oli jäänyt laittamatta.
334hp saatiin tuolla ahtimella, hukkiksen jousi oli myös jäykistetty.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
tuon minulle tullut ahdin on omavalmisteisessa tuubisarjas ja ei ole bolt on.
ebaystä tilasin tuon oman ahtimeni. se td04 pohjanen ahdin ei isoimmallakaan kompuralla esim20t billet siivellä riitä kun 360hp ja sillon alkaa oleen jo melkoset paineet.
ebaystä tilasin tuon oman ahtimeni. se td04 pohjanen ahdin ei isoimmallakaan kompuralla esim20t billet siivellä riitä kun 360hp ja sillon alkaa oleen jo melkoset paineet.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
Hienoa, kiitos. Tätä varten narun aloitinkin, että saa parempaa tietoa tuosta T8:n virittämisestä.rock n roll kirjoitti:tuon minulle tullut ahdin on omavalmisteisessa tuubisarjas ja ei ole bolt on.
ebaystä tilasin tuon oman ahtimeni. se td04 pohjanen ahdin ei isoimmallakaan kompuralla esim20t billet siivellä riitä kun 360hp ja sillon alkaa oleen jo melkoset paineet.
Oliko tuubisarja suoraan tilattavissa jostain vai menikö custom-hommiksi?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: B207R JA 370 hv tehotavoite
timpetti kirjoitti:Hienoa, kiitos. Tätä varten narun aloitinkin, että saa parempaa tietoa tuosta T8:n virittämisestä.rock n roll kirjoitti:tuon minulle tullut ahdin on omavalmisteisessa tuubisarjas ja ei ole bolt on.
ebaystä tilasin tuon oman ahtimeni. se td04 pohjanen ahdin ei isoimmallakaan kompuralla esim20t billet siivellä riitä kun 360hp ja sillon alkaa oleen jo melkoset paineet.
Oliko tuubisarja suoraan tilattavissa jostain vai menikö custom-hommiksi?
Kyllä ihan omin pienin jaloin tein koko tuubisarjan.