SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
-
- "Hirsch"
- Viestit: 772
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Tuskin kukaan ainakaan niin että tehot olisivat laillisesti otteessa, täällä Suomessa kun kaikki kiva on kiellettyä.9000cs kirjoitti:Hei,
Täm on hauska kuka tekee Suomessa vastaavan in?
https://www.youtube.com/watch?v=uKuc5Wv0ruQ
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1775
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Paitsi se kivan kieltäminen, joka on päättäjistä kivaa.Tuha kirjoitti:Tuskin kukaan ainakaan niin että tehot olisivat laillisesti otteessa, täällä Suomessa kun kaikki kiva on kiellettyä.9000cs kirjoitti:Hei,
Täm on hauska kuka tekee Suomessa vastaavan in?
https://www.youtube.com/watch?v=uKuc5Wv0ruQ
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 772
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Hei,
No ilmeisesti kyseessä on "liikenneturvallisuus" ,mutta turvattomia autoja tulee myös "laillisilta" valmistajila. Takaisinkutsuja on "harvasepäivä" - joistakinirtoaa ojauspyörä - jostakin irtoaa ratti jne...
Osa autonvalmistajista on sunnitellut jopa tietoisesti turvattomia autoja ..esim. jotka saattavat räjähtää onnettomuuden sattuessa.
Tässä viedeossa esiintyvä ruotsalainen auto on ilmeisesti "harrasteautorekisterissä" tai museokilvissä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsalai ... sterikilpi
Utta on tulossa ja varman kohta myös meillä..
http://www.autotoday.fi/Ruotsiin+tulee+ ... sterikilpi
Tämä kuullostaa hyvältä - eli utta suunnitellaan.
http://www.wheels.fi/harrasteautoille-o ... aantoihin/
No ilmeisesti kyseessä on "liikenneturvallisuus" ,mutta turvattomia autoja tulee myös "laillisilta" valmistajila. Takaisinkutsuja on "harvasepäivä" - joistakinirtoaa ojauspyörä - jostakin irtoaa ratti jne...
Osa autonvalmistajista on sunnitellut jopa tietoisesti turvattomia autoja ..esim. jotka saattavat räjähtää onnettomuuden sattuessa.
Tässä viedeossa esiintyvä ruotsalainen auto on ilmeisesti "harrasteautorekisterissä" tai museokilvissä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsalai ... sterikilpi
Utta on tulossa ja varman kohta myös meillä..
http://www.autotoday.fi/Ruotsiin+tulee+ ... sterikilpi
Tämä kuullostaa hyvältä - eli utta suunnitellaan.
http://www.wheels.fi/harrasteautoille-o ... aantoihin/
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 772
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Suomessakin loppuvat kilvet...
Vaikka uutinen on muutaman vuoden vanha
https://www.is.fi/autot/art-2000000656108.html
Vaikka uutinen on muutaman vuoden vanha
https://www.is.fi/autot/art-2000000656108.html
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1082
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Kyllä noita riittää aika helposti, tekee niinkuin uusissa moottoripyörissä, ensin numerot ja sitten kirjaimet.9000cs kirjoitti:Suomessakin loppuvat kilvet...
Vaikka uutinen on muutaman vuoden vanha
https://www.is.fi/autot/art-2000000656108.html
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Vähän ihmetyttää että miten tunnukset meinaa loppua, kun jos Ruotsin järjestelmä mahdollustaa 12 miljoonaa kilpeä, niin Suomen järjestelmässä pitäisi olla suunnilleen saman verran.
Ja nopeasti laskien ääkköset pois jättäen kuusimerkkisiä yhdistelmiä pitäisi kyetä tekemään 26x26x26x900 kappaletta, eli 15,8 miljoonaa yhdistelmää.
Sitä mukaa kun autoja menee paaliin, pitäisi poistuneet tunnukset lyödä uusiin autoihin, niin nettolisäys vuosittain ei pitäisi olla aivan hirveä.
Ja sori, tää kääntyi nyt vähän otsikon ulkopuolelle.
Ja nopeasti laskien ääkköset pois jättäen kuusimerkkisiä yhdistelmiä pitäisi kyetä tekemään 26x26x26x900 kappaletta, eli 15,8 miljoonaa yhdistelmää.
Sitä mukaa kun autoja menee paaliin, pitäisi poistuneet tunnukset lyödä uusiin autoihin, niin nettolisäys vuosittain ei pitäisi olla aivan hirveä.
Ja sori, tää kääntyi nyt vähän otsikon ulkopuolelle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Ääkkösten lisäksi ainakin peruskilvistä pois jää muistaakseni D ja Q (ettei sekotu O:hon) ja ekaksi kirjaimeksi ei autolle kelpaa ainakaan P, V eikä W (nämä on varattu perävaunuille).
Eli 21*24*24*900 tekee vajaat 10,9 miljoonaa. Helpolla se maksimi kutistuu...
Edit: otetaas takaisin, kelpaahan ainakin nykyään nuo vaunutunnusalut autoihinkin. 24*24*24*900 = reilut 12,4 miljoonaa.
Eli 21*24*24*900 tekee vajaat 10,9 miljoonaa. Helpolla se maksimi kutistuu...
Edit: otetaas takaisin, kelpaahan ainakin nykyään nuo vaunutunnusalut autoihinkin. 24*24*24*900 = reilut 12,4 miljoonaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Niin ja jos ne tunnukset meinaa loppua, niin rohkeasti vain ne nykyiset kielletyt kirjaimet käyttöön. Ja vielä nolla sallituksi alkunumeroksi ni avot sitä löytyy miljoonia tunnareita lisää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Q:sta en tiedä, mutta ite just eilen hypistelin kilpeä, jossa esiintyi D.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
D on P:n ja W:n lisäksi ainskin yksi perävaunukilpien alkukirjaimista nykyisin. Vanhoja kilpiä voi löytyä myös kirjaimilla joita ei tällä hetkellä jaeta, edim aikanaan skandit oli kokonaan poissuljettuja (pl. Å Åålannissa) , mutta vanhoja autoja saattoi silti näkyä ääkkösillä okevilla kilvillä. Nykyisinhän niitä taas saa tilauskilpiin, mutta ei normijaossa.
Joka tapauksessa noita permutaatioita tarvittaessa kyllä löytyy jos hätä tulee käteen.
Joka tapauksessa noita permutaatioita tarvittaessa kyllä löytyy jos hätä tulee käteen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Niin siis, D:ssä (ja vissiin myös Q:ssa) on sama kuin skandeissa, eli niitä ei ainakaan aiemmin normijaossa jaettu, että kilpi on selvästi varmaksi tunnistettavissa kauempaakin, eikä OVI-101, QVI-101 ja DVI-101 sekoitu keskenään. Erikoiskilpinä taitaa nykyään saada "mitä tahansa", mutta samalla blokaten vastaavan normimerkkikilven, eli jos joku on ostanut ÄIT-1, niin AIT-1 ei ole enää saatavilla, etteivät sekotu keskenään.
Muutenhan tuo olisi pahiksille pirun näppärä ostaa vaikka AFK-666, ÄFK-666 ja ÅFK-666 samanlaisiin autoihin, niin silminnäkijähavainnot on helppo kyseenalaistaa kysymällä, että eihän nyt varmasti ollut kumpikaan noista kahdesta muusta.
Muutenhan tuo olisi pahiksille pirun näppärä ostaa vaikka AFK-666, ÄFK-666 ja ÅFK-666 samanlaisiin autoihin, niin silminnäkijähavainnot on helppo kyseenalaistaa kysymällä, että eihän nyt varmasti ollut kumpikaan noista kahdesta muusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Muuten hyvä esimerkki, mutta nuo ovat molemmat käytössä.aero kirjoitti:Erikoiskilpinä taitaa nykyään saada "mitä tahansa", mutta samalla blokaten vastaavan normimerkkikilven, eli jos joku on ostanut ÄIT-1, niin AIT-1 ei ole enää saatavilla, etteivät sekotu keskenään.
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Offtopiciksi menee, mutta Suomikin voisi myös ottaa käyttöön standardin eurolevyisen kilven.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 772
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: SAAB 92 Griffin 1950 300 hp
Täysin samaa mieltä T. Saarela
Kun ollaan kerrran EU:ssa kilpien pitäisi olla helposti tunnistettavia ja kooltaan samanlaisia kuten vaikka kurkuissakin on
Siellä ei ole enää montaakaan "änkeröä" jäljellä - Vatikaani pitää ihan millaisia kilpiä haluaa.....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rekisterikilpi
Kun ollaan kerrran EU:ssa kilpien pitäisi olla helposti tunnistettavia ja kooltaan samanlaisia kuten vaikka kurkuissakin on
Siellä ei ole enää montaakaan "änkeröä" jäljellä - Vatikaani pitää ihan millaisia kilpiä haluaa.....
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rekisterikilpi
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com