apc/DI paineiden nosto...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

apc/DI paineiden nosto...

Viesti Kirjoittaja jarska »

Siispä autoni on 88 9000turbo suorasytkällä. Tarkennuksen vuoksi apc/di:n boxi ei ole samanlainen kuin kärjettömällä sytkällä varustetuisssa turboissa, eli ahtoja ei voi nostaa ruuvaamalla Boxia...Tarkoituksena onkin nostaa ahtoja ohittamalla solenoidi venttiili jonkinlaisella venttiilillä, siis ns. "turboruuvilla" joka päästää osan hukkaportinkellon paineistavuotamaan ohi ja avaa tällöin hukkaporin vasta suuremmilla ahdoilla. Joku kuitenkin väitti, että kone alkaa nakuttaan kyseisellä ahtojen nosto tavalla. Periaatteessa koneen ei pitäisi kuitenkaan nakuttaa vaikka alkuperäinen solenoidi olisikin pois käytöstä ja paineita ohjattaisiin "manuaalisesti" sillä seosmittarillahan voisi tarkkailla ettei kone käy laihalla ja suorasytkäboxinhan pitäisi muuttaa sytytys ennäkkoa kokoajan mikäli anturi tunnistaa nakutuksen. Osaako joku viisas sanoa onnistuuko paineiden nosto kyseisellä tavalla vai alkaako kone teoriastani huolimatta nakuttamaan? Mitä MAP-antura sanoo kyseisestä toimen piteestä?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ainakin kaverilla toimii turboruuvilla vallan loistavasti, taitaa hänellä 2,3T aut. ahtaa sellaiset 1,1bar.

Cutofferi siinä varmaan puuttuu peliin jos liikaa nostaa paineita, mutta eiköhän tuo 1bar jo sen verran paremmin potkii että hetkeksi riittää ;)
Vastaa Viestiin