Saab 9-3 03- tuunaukset ja muutoskatsastus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Blacktor
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2016 17:46

Saab 9-3 03- tuunaukset ja muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Blacktor »

Olen tässä tavannut Trafin rakennemuutosmääräyksiä eikä niistä nyt ota oikeasti kunnolla mitään selvää.

Omassakin autossa on etanolikäyttö ja alustasarja muutoskatsastettu otteelle.

Tiedän että täälläkin on näitä Euro 3 päästöluokan autoja muutoskatsastettu onnistuneesti niin nyt tarvisin vinkkejä siihen. Netistä ei oikein löydy mitään tietoa tästä asiasta. Minkä takia näitä juttuja käsitellään kuin valtiosalaisuuksia?

Jos teoriassa kuvitellaan että välijäähy ja turbo olis vaihettu tämmöseen uudempaan 9-3:een 2.0 koneella, niin mitä se oikeasti vaatii että saa kaiken virallisesti otteeseen? Jos oikein luen pykäliä niin vertailumoottorina voi käyttää V6 Aeroa. Tehonmittauksen paperit ei siis ole ongelma jos edellä mainittuun verrataan. Sitten pitäisi jarrut, voimansiirto ja akselisto olla vertailumoottorin tasolla. Jos jarrupäivityksen tekisi, niin onko missään muussa eroa V6 Aeron ja perus karvalakkimallin 1.8t:n välillä?

Noi ohjeet ei anna selkeetä vastausta siihenkään että riittääkö perus katsastusaseman päästötesti esimerkin muutoksiin vai vaatiiko se jotain muuta? Kertokaapa te jotka olette oikeasti homman läpikäyneet että mitä se vaatii.
[Moksu]
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Elo 07, 2008 21:53
Paikkakunta: Toholampi

Re: Saab 9-3 03- tuunaukset ja muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

Ton ikäsen auton muutoskatsastamiseen esim. isommalle ahtimielle vaatii emissiomittauksen jonka suorittaa muistaakseni VTT ja hinta on xxxx.
Jarruista menee aika mututuntumalla tämä meikäläisen lausunto mutta tietääkseni v6 aerossa on isommat jarrut ku perus 1.8t .
Minkähän takia haluat autos muutoskatsastaa isommalle ahtimelle ja kuulerille? ennenku konttorilla huomaavat että sulla on isompi ahdin ni oot todnäk joutunu laittaan koneeseen takokamaa :) koska vakiokoneen kestämät tehot saavutetaan helposti "vakion näköisellä" ahtimella ja kuuleriksi esim do88 myymä joka ei katsurin silmään osu :) taas säästy tonneja :D
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Vastaa Viestiin