Missä vaiheessa sylinterien poraus?
Missä vaiheessa sylinterien poraus?
Nimellismitta männän välys Wissin mukaan 0,03-0,07mm. Pahimmillaan nyt välystä 0,12mm. Meneekö rengastamalla? Kone B235E.
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
Miten on mitattu?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
Mikrometrillä männät(89,96mm ja 89,95mm mitoissa). Sylinterimittakellolla sylinterit, kulunein kohta männärenkaiden yläkuolokohdan seutu 90,04-90,07mm.
Enpä tiedä onko jollain muita mittausmenetelmiä tiedossa?
Minkälaiset laadultaan nuo Maptunin Wössnerit https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... e-905.html
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
Yleisin takomäntä mitä saabeissa käytetään, ovat hyviä.Saba9-3 kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 20:21Mikrometrillä männät(89,96mm ja 89,95mm mitoissa). Sylinterimittakellolla sylinterit, kulunein kohta männärenkaiden yläkuolokohdan seutu 90,04-90,07mm.
Enpä tiedä onko jollain muita mittausmenetelmiä tiedossa?
Minkälaiset laadultaan nuo Maptunin Wössnerit https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... e-905.html
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
rungo kirjoitti: ↑To Kesä 27, 2019 12:54Yleisin takomäntä mitä saabeissa käytetään, ovat hyviä. Ainakin joskus wössnerin männän tapit olivat heikommat kuin saabin omat, en tiedä oliko viallinen satsi vai ei. Tais olla hx35 ja +2bar ahtoja kun oli hajonnut, eli kestää kyllä normi viritykset hyvin.Saba9-3 kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 20:21Mikrometrillä männät(89,96mm ja 89,95mm mitoissa). Sylinterimittakellolla sylinterit, kulunein kohta männärenkaiden yläkuolokohdan seutu 90,04-90,07mm.
Enpä tiedä onko jollain muita mittausmenetelmiä tiedossa?
Minkälaiset laadultaan nuo Maptunin Wössnerit https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... e-905.html
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
Onko kenelläkään muistissa millaiselle välykselle nuo Wössnerit pitää sovittaa? Harmittaa jos kylmänä kolisevat ison välyksen takia jos sitä vaativat. Yritin kysyä sähköpostilla Maptunilta mutta eivät vastanneet ainakaan vielä vaikka aamulla jo kyselin. Mäntäpaketissa varmaan tieto siitä mutta olisi kiinnostanut etukäteen. Palvelunumeroon en viitsi soittaa heikolla rallienglannillani eikä ruotsinkieli taitu sitäkään vähää.
Taitaa nuo olla myös edullisin mäntävaihtoehto vai onko jollain tiedossa edullisempia tai parempia kohtuu hintaan?
Taitaa nuo olla myös edullisin mäntävaihtoehto vai onko jollain tiedossa edullisempia tai parempia kohtuu hintaan?
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
Tervehdys Oma t7 porattiin 91 mm , eli millin ylikokoon . Tällöin välys on sopiva uudelle männälle joka on mitoitettu jo valmistus vaiheessa sopivaksi ko: poraukselle. Edellyttää toki että poraus on sitten tosiaakin 91 mm Ei yli eikä ali . Uusien Männänrenkaiten katkos välykset tulee vielä tarkistaa ennen asennusta , omia Wösnereitten renkaita ei tarvinnut lyhentää.. Reilu 200tkm. menty eikä kolise männät... muuten kyllä alkaa vetelemään viimeisiään.. t.A
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=231059
Wössiköiden kanssa tullee specsit mutta tuon keskustelun perusteella kympin yhteisvälys max olis sopiva. Mikä toimii myös vakiomäntien kanssa varsin hyvin. Ja käyttiskoneissa ihan käytännössä olen huomannut että ne renkaiden ykk kiillottumat ei merkkaa käytännössä mitään kunhan pytyt saa pyöreiksi eikä kokonaisvälys kasva liian suureksi.
Kisakoneissa voi sitten tehdä tinkimättömämmin.
Wössiköiden kanssa tullee specsit mutta tuon keskustelun perusteella kympin yhteisvälys max olis sopiva. Mikä toimii myös vakiomäntien kanssa varsin hyvin. Ja käyttiskoneissa ihan käytännössä olen huomannut että ne renkaiden ykk kiillottumat ei merkkaa käytännössä mitään kunhan pytyt saa pyöreiksi eikä kokonaisvälys kasva liian suureksi.
Kisakoneissa voi sitten tehdä tinkimättömämmin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Missä vaiheessa sylinterien poraus?
"Kirjoittaja veini siekkinen » Ma Heinä 01, 2019 20:08
Wössnerit sietää 0,15 välyksen eikä kolista yläpäästä jopa 0,18 kokemusta on ja ova maajantuojan mukaan ajanneet kovilla laitteilla jopa 0,15 välyksellä.hyvä mäntä ja puolet kevyempiä kuin omat männät.itse olen tiputtanut kannen ja männän välystä vähän turha rasittaa kiertokangen laakereita turhaan."
Wössnereitten paketissa oli että sovitetaan 0,07 välykselle ja 0,5 ylikokomäntä on 90,43mm eli sylinterit porataan tasan 90,50.
Wössnerit sietää 0,15 välyksen eikä kolista yläpäästä jopa 0,18 kokemusta on ja ova maajantuojan mukaan ajanneet kovilla laitteilla jopa 0,15 välyksellä.hyvä mäntä ja puolet kevyempiä kuin omat männät.itse olen tiputtanut kannen ja männän välystä vähän turha rasittaa kiertokangen laakereita turhaan."
Wössnereitten paketissa oli että sovitetaan 0,07 välykselle ja 0,5 ylikokomäntä on 90,43mm eli sylinterit porataan tasan 90,50.