22 T Mitsu

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
artso
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:05
Paikkakunta: Oulu

22 T Mitsu

Viesti Kirjoittaja artso »

Mulla tuollainen 22T #7 satkun pesästä sorvattu Mitsu. Toimii muuten paitsi piikkaa about 1,3- 1,6 bar. Peruspaineilla. Tässä tontun pakopesästä sorvattu isompi pesä mutta ei toimi oikein. Pitäisi ilmeisesti isontaa hukkaportin aukkoa virtaavammaksi että sais toimimaan. Neuvoja/ kokemuksia.
9-5 2.3T-00
Jns
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Huhti 23, 2017 12:05

Re: 22 T Mitsu

Viesti Kirjoittaja Jns »

Kaippa tuo hukkiksen reiän kairaaminen vähän auttaa mutta tuskin poistaa koko ongelmaa, riippuu tietty lähtötilanteesta kuinka ahdas tuo on alunperin.
Eikös tonnarin pakopesä ole kokoa 6? Voisin kuvitella että alkaa olemaan jo liian ahdas, isommalle turbiinille sorvaaminen ei tee pesästä isompaa.
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
TTH
"Hirsch"
Viestit: 784
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Espoo

Re: 22 T Mitsu

Viesti Kirjoittaja TTH »

Niin, mikä se turbo itsessään on?
-Tonnarissa on #6 pakopesä, joka jo 19T kanssa on ongelmallinen boost creepin/saman ongelman takia.
-#7 pakopesää ei ole Saabiin sopivana niin sanotusti MHI hyllystä saanut, vaan nämä on taiwanilaisia. Eli mikä pakopesä siellä nyt oikeasti on?
-Jos pakopesää on kairattu, mikä turbiini siellä sitten on? Kaikissa TD04HL-ahtimissa on sama turbiini.

Jos siis siellä on tonnarin #6 pakopesä, niin se kyllä kannattaa melkein samantien vaihtaa #8.5 pesään. Sen verta iso kompura, että isolla pesällä saisi siitä edes jotain iloa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 22 T Mitsu

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

jos tuo ahdin on HL turbiinilla niin kompura/turbiini suhde on aika suurella erolla joten taitaa olla pakopaine generaattori.
jos on HLX turbiinilla niin suhde on parempi.
Tatra
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 31, 2013 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: 22 T Mitsu

Viesti Kirjoittaja Tatra »

Käy tuolla katsomassa miten päivittää Mitsu nykypäivään. Itsellänikin vastaava "hybridi ahdin" tosin vain 20 T, mutta tuo pakopesä sen eron tekeekin.

https://www.facebook.com/ascustomise/
9-5 Aero MY07 Sedan Aut. 20T#8.5
99T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 18:17
Paikkakunta: varjakka

Re: 22 T Mitsu

Viesti Kirjoittaja 99T16 »

Onko kenelläkään kokemusta tästä? https://www.ebay.co.uk/itm/MAMBA-Turbo- ... SwKX9bhK3G

Oiskohan hyvä valinta 19T pesäksi?
ääni on voimaa
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 22 T Mitsu

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

TTH kirjoitti:
Su Elo 23, 2020 22:06
Niin, mikä se turbo itsessään on?
-Tonnarissa on #6 pakopesä, joka jo 19T kanssa on ongelmallinen boost creepin/saman ongelman takia.
-#7 pakopesää ei ole Saabiin sopivana niin sanotusti MHI hyllystä saanut, vaan nämä on taiwanilaisia. Eli mikä pakopesä siellä nyt oikeasti on?
-Jos pakopesää on kairattu, mikä turbiini siellä sitten on? Kaikissa TD04HL-ahtimissa on sama turbiini.

Jos siis siellä on tonnarin #6 pakopesä, niin se kyllä kannattaa melkein samantien vaihtaa #8.5 pesään. Sen verta iso kompura, että isolla pesällä saisi siitä edes jotain iloa.
Kyllä on saanut, mutta ilmeisesti ei helposti. Mulla nimittäin on semmonen #7 pakopesä, on mallia 9-5, mutta ei haittaa asennusta. Ainoa ”ero” on tukiraudan malli, eli jos sen haluaa, se täytyy tehdä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin