Kysymys pakoputkituunauksesta...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Kysymys pakoputkituunauksesta...

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Elikkä, rupee ketuttaan tuo 99:n ohkanen pakoputkenpää. Eli, vaikuttaako auton moottorin vastapaineisiin, jos vaihdan 99:n pakoputken loppuosan (eli takavaimentajasta lähtevän) Turbo-malliseen?

Tuo on kyllä melkoinen pakoputkituuning, mutta saispahan ainakin auton kokoon sopivamman pakoputken. Ja kuitenkin, kun olen pikkuhiljaa opetellut siihen, että ei tarvi esittää auton mitättömiä voimavaroja kaikille. Siis niitä kaikkia 100 hevosta...

EDIT: Onko pakoputkituunaus kunnon tuunausta??? Sopiiko Saabiin tehdä sitä???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

kyllä

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ei pieni muutos mitään tee, itsekkin laitoin loppuosan 2,5" putkesta kun ei muuta löytynyt iivariin sillä hetkellä 8)

Kummasti on ohittelut hävinnyt :roll: Johtuisiko putkenpäästä :?:

Kyllä se on hyväksyttävää, kunhan et laita neljää 4" päätä :lol: :lol:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: kyllä

Viesti Kirjoittaja dimebak »

saabracing kirjoitti:Ei pieni muutos mitään tee, itsekkin laitoin loppuosan 2,5" putkesta kun ei muuta löytynyt iivariin sillä hetkellä 8)

Kummasti on ohittelut hävinnyt :roll: Johtuisiko putkenpäästä :?:

Kyllä se on hyväksyttävää, kunhan et laita neljää 4" päätä :lol: :lol:
Kiva kuulla :D Joo, en edes ajatellu mitään yliampuvaa kuten neljää 4" päätä tai kuten täällä Rovaniemellä yhdellä jannulla jossain "Nissan_Nassen_Nussinissa". Sillä jätkällä on, olikos se nyt ZX vai mikä XZ se nyt olikaan, tuplapakarit aivan julmetuista viemäriputkista. Toinen rööri kokoajan puhdas kuin "papin**lli" ja toinen musta kuten pakoputken sisäpuolelta yleensä. Kaverikin heitti sille ohimennen et "hei jannu, sulla ei oo kone kunnolla säädöissä ku sotkee toista rööriä ja toinen on noin puhdas..." :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ***tu että sillä jannulla hävetti :oops: siellä huoltiksen pihassa.

Jees, turbon loppuosaa niin pysyy styling&tuning siistinä 8) Ja kyllä se 99turbon loppuosa varmaan näyttäiski ihan siistiltä ku sitä hahmottaa esim. tohon linkistä aukeavaan kuvaa

http://office.vippet.net/files/44198_An ... a2_640.jpg On muuten allekirjoittaneen oma auto, niin ei tarvi tekijänoikeuksista kiistellä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Makuasia sanoi koira kun...

Mulla on ollut sellainen tapana että paksuin kohta pakoputkea on kiinni ahtimessa / pakosarjassa. Jos siellä on mehupilli niin sitten saa olla takapuskurin allakin. Mitäpä sitä olemattomilla asioilla elvistelemään...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

qaw kirjoitti:Makuasia sanoi koira kun...

Mulla on ollut sellainen tapana että paksuin kohta pakoputkea on kiinni ahtimessa / pakosarjassa. Jos siellä on mehupilli niin sitten saa olla takapuskurin allakin. Mitäpä sitä olemattomilla asioilla elvistelemään...
Tuokaan ei ole aina paras vaihto ehto jos on uskoninen säätöpenkkiin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

qaw kirjoitti:Makuasia sanoi koira kun...

Mulla on ollut sellainen tapana että paksuin kohta pakoputkea on kiinni ahtimessa / pakosarjassa. Jos siellä on mehupilli niin sitten saa olla takapuskurin allakin. Mitäpä sitä olemattomilla asioilla elvistelemään...
Niinpä, mutta ku se ei ole sielläkään mikää mehupilli, vaikka kyseessä nyt oli ihan tavallinen kaasari-99...

EDIT: Ja lisäksi, en tiä olekko huomannu, mutta Saabissa pakoputket ohenee loppua kohti. Ja tätä kosmeettista haittaa tässä olin lähinnä korjailemassa...
Viimeksi muokannut dimebak, La Joulu 06, 2003 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

tuunaus?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,mun mielestä noi putkien jatkot on ihan syvältä.Esimerkiksi että 4 sylinteriseen autoon laitetaan tuplaputket taakse ni, EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Kuplassahan on vakiona 2"huilua",Itse olen omaan volkkariini vaihtanut viilauksen yhteydessä käärmeenpesän ja hideout:in joka on YHDELLÄ ulostulolla.Niin onko tämä sitten antituuninkia?Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenukkiinsa kirjoitukseni takia,tää on vaan mun mielipide..
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Re: tuunaus?

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

tomaatti kirjoitti:Joo,mun mielestä noi putkien jatkot on ihan syvältä.Esimerkiksi että 4 sylinteriseen autoon laitetaan tuplaputket taakse ni, EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Kuplassahan on vakiona 2"huilua",Itse olen omaan volkkariini vaihtanut viilauksen yhteydessä käärmeenpesän ja hideout:in joka on YHDELLÄ ulostulolla.Niin onko tämä sitten antituuninkia?Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenukkiinsa kirjoitukseni takia,tää on vaan mun mielipide..
Kuplassahan ne kaksi putkea on ihan sen takia, että on helpompaa työntää sitä kottikärryä. :D 8)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: tuunaus?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

tomaatti kirjoitti:Joo,mun mielestä noi putkien jatkot on ihan syvältä.Esimerkiksi että 4 sylinteriseen autoon laitetaan tuplaputket taakse ni, EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Kuplassahan on vakiona 2"huilua",Itse olen omaan volkkariini vaihtanut viilauksen yhteydessä käärmeenpesän ja hideout:in joka on YHDELLÄ ulostulolla.Niin onko tämä sitten antituuninkia?Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenukkiinsa kirjoitukseni takia,tää on vaan mun mielipide..
Tuolla tavalla saa Kuplaan siistin ulkoasun ja kunnon "möyhyt" äänet. Kaverilla oli kuplassa kans vastaava putkisto, äänet oli kunnon ääniä ja Kuplan peräpää tosi siisti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Mietintä.

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tämä on vaan omaa mietintää,mutta luulisi olevan TEORIASSA "parasta" kun olisi joka sylinterille oma putki..vähän niin kuin esim.mp puolella kilpavehkeissä käytetään parhaimmillaan neljää putkea..toisaalta siviili puolella todella kireissä peleissä käytetään kokoojaa 4-1...Itse tykkään kyllä yhdestä putkesta autossa kun on 4 tai 5 sylinteriä..toisaalta kyllähän niitä poikkeuksiakin löytyy..
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

niin monta putkee kuinka monta sataa heppaa autosta löytyy. Ja tietenkin pyöristetään aina alas päin. Eli jos on alta sata... ja jos on 199 ni yks.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

putket..

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kuplassahan ne kaksi putkea on ihan sen takia, että on helpompaa työntää sitä kottikärryä.

Tiiä siit sitte,mut ainakin mun turbo saapaksellellani ei oo MITÄÄN JAKOA mun kuplan kanssa ,paitsi huippunopeudessa.So what ,mä oon jo pitkällä ku mun muija vasta saappalla yrittää :twisted: ahtoja nostaa...
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

900aero-84 kirjoitti:niin monta putkee kuinka monta sataa heppaa autosta löytyy. Ja tietenkin pyöristetään aina alas päin. Eli jos on alta sata... ja jos on 199 ni yks.
Näi on! :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kapaleino kirjoitti:
qaw kirjoitti:Makuasia sanoi koira kun...

Mulla on ollut sellainen tapana että paksuin kohta pakoputkea on kiinni ahtimessa / pakosarjassa. Jos siellä on mehupilli niin sitten saa olla takapuskurin allakin. Mitäpä sitä olemattomilla asioilla elvistelemään...
Tuokaan ei ole aina paras vaihto ehto jos on uskoninen säätöpenkkiin.
Siis mitä tahdot sanoa?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

dimebak kirjoitti:EDIT: Ja lisäksi, en tiä olekko huomannu, mutta Saabissa pakoputket ohenee loppua kohti. Ja tätä kosmeettista haittaa tässä olin lähinnä korjailemassa...
Enpä ole muuten huomannut. Voi tietysti johtua siitäkin että on tullut tarkemmin tutkailtua vain noiden 900 turbojen putkia ja nehän on sama 2,25" alusta loppuun.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin