Tulpat ei kestä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Routa
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 17:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tulpat ei kestä

Viesti Kirjoittaja Routa »

Pakari kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 10:39
Routa kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 09:40
NGK:n tulppia valmistetaan Ranskassa ja Japanissa. Oma kokemus on että japanilaiset kestää paremmin.

Valmistusmaalla ei ole NGK:n tulpissa mitään merkitystä mihinkään. Aivan liian moni muu asia vaikuttaa sytytystulpan toimivuuteen, joten tälläisiä johtopäätöksiä ei voida tehdä.

Yhtälailla voin sanoa, että ranskassa valmistetut NGK:t ovat itellä pelanneet paremmin ja aivan yhtä epäpätevä kokemus yleisesti vedettäväksi linjaksi.
Sano mitä sanot. Virikoneessa japanilaiset tulpat kestää/toimii paremmin.
#6918
900 Turbo T8 1979
99 GL 2d Sedan 1982
900 Turbo T16 Aero 1985
9-5 Sedan Stage X 2002 Biopower JC Performance
Ex 9000 CSE "Aero" 1995 Biopower JC Performance
Ex Chevrolet S10 Blazer 4.3 4x4 1994
Ex Audi UrS4 Quattro 4.2 V8 1994
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Tulpat ei kestä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Routa kirjoitti:
Ke Helmi 08, 2023 16:49
Pakari kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 10:39
Routa kirjoitti:
To Helmi 02, 2023 09:40
NGK:n tulppia valmistetaan Ranskassa ja Japanissa. Oma kokemus on että japanilaiset kestää paremmin.

Valmistusmaalla ei ole NGK:n tulpissa mitään merkitystä mihinkään. Aivan liian moni muu asia vaikuttaa sytytystulpan toimivuuteen, joten tälläisiä johtopäätöksiä ei voida tehdä.

Yhtälailla voin sanoa, että ranskassa valmistetut NGK:t ovat itellä pelanneet paremmin ja aivan yhtä epäpätevä kokemus yleisesti vedettäväksi linjaksi.
Sano mitä sanot. Virikoneessa japanilaiset tulpat kestää/toimii paremmin.
Sattumoisin on täälläkin kokemuksia erilaisista virityksen tasoista, ja ihan yhtälailla toimii, sano mitä sanot. Aivan liian moni muu asia kuin tulpan valmistusmaa vaikuttaa sen kestävyyteen aina polttoaine-ilmaseoksesta tulpan asentajan omaan virheeseen asti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Tulpat ei kestä

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Syksyllä testattiin Denson iridium IQ24#4 tulppia ja toimi hienosti ehkä 100km. Täyskaasutestivedossa 4 vaihteella alko nykiin n.sekunnin välein ja fcode 4864 multiple missfires. Ykköspytyssä Mis1 n.4300 ja muissa n. 700.
Ahtoa 1,1 bar ja vakiosta hiotuilla nokilla pakopainetta n.2,3bar. Vakionokilla 1,3bar ahdoilla ja pakopainetta n.1,8bar.
Pakoputkiston vastapaine 0,3bar.
Kesän korvilla portattukansi purkuun ja tutkiin onko siinä jotain.
Todennäköisesti suuret pakopaineet likaa tulpat vaikka kovin likasilta ne ei näytä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Tulpat ei kestä

Viesti Kirjoittaja mikan »

Ranska vs. Japani juttu juontaa juurensa muutaman vuoden takaa. Useampi harrastaja ihmetteli miksi ennen niin hyvät NGK:t ovat alkaneet "temppuilla". Ilmeisesti ranskassa valmistetuissa oli silloin ollut joku huono erä. Itsekin siihen aikaan Motonetista tulppia ostaessa pyysin japanilaisia. Jostain syystä olen ollut aina merkkiuskollinen ja käyttänyt aina NGK:n tulppia. Enää en ole edes katsonut missä maassa valmistettuja olen ostanut.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tulpat ei kestä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Mul tais viimeksi lukea indonesia tai joku muu eksoottinen maankolkka.

Tilasin siis säätämättömiä.tulppia ulkomailta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin