Takapöntön vaikutus turboon.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
hilunga
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 20:26
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Takapöntön vaikutus turboon.

Viesti Kirjoittaja hilunga »

Mulla oli edellinen auto 93 aero -00 stage 1 virityksellä, B205R kone. Korjaamo vaihtoi pakoputken ja ilmeisesti vaparin tai matalapaineturbon takapöntön. Sitten huomasin että SID-näytrössa paine pdiff nousi jonnekin1400 lukemaan eli 14bar joka on kuulemma liikaa, kuulin asiantuntijalta. Vaihdoin aeron takapöntön ja lukema normalisoitui johonkin 1100-1200.
Nyt minulla on vähän ajettu B205E-koneella 93 -01 jossa on ilmeisesti vakio pakoputki eli 150hv-autoon suunniteltu. Auto oli kuitenkin jo muutettu stage 1:ksi eli noin aeron vakioteho eli reilu 200hv. Taas vedättäessä paine nousee liikaa eli pdiff n. 1200 joka kuulemma Garret G7:lle liikaa. Ilmeisesti tähänkin olisi parempi vaihtaa aeron takapönttö vai mitä olette mieltä? Semmoisissa on ilmeisesti pienempi vastapaine.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Vastaa Viestiin