Tuunaus projekti valmis *kuvia lisätty 30.5*

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Tuunaus projekti valmis *kuvia lisätty 30.5*

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Sain juuri soiton ProCarServicen Rikulta, että osat ovat tulleet ja laittaa tän päivän aikana eteenpäin. Eli kohtapuoliin pääsee asentelemaan.

Se mitä on tekeillä on seuraavaa:

-Alustasarja (Bilstein Sport H&R jouset -40mm)

-Zimmerman Sport jarrulevyt joka nurkkaan

-Jarrusatuloiden korjaus ja maalaus

-Taka-akseliston täydellinen kunnostus (puhallus/maalaus + uusia puslia)

-Vanteet ja renkaat (tosin ostettu jo vähän aiemmin)

Kuvia laitan kun homma etenee. Pitääkin lähteä vetämään vielä yksi kerros maalia noihin satuloihin. :D
Viimeksi muokannut mikvil, Ma Touko 30, 2005 01:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9000 CS 2.3t
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Tässä olisi vähän kuvia projektista:

Jarrusatulat maalattuna:
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/ ... tulat1.jpg
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/ ... tulat2.jpg
Motonetistä tilasin uudet liukukumit, mutta eihän siinä paketissa ollut kuin yhden satulan tarpeet. Kaksi satsia tilasin, joten kahdesta vielä uupuu. :evil: Jospa paikallisesta varaosaliikkeestä löytyis.

Zimmerman Sport jarrulevyt:
(joku toukka syönyt levyt reikiä täyteen) 8O :lol:
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/ ... JLevyt.jpg
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/ZimSp-Etu.jpg
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/ZimSp-Etu2.jpg
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/ZimSpTaka.jpg


Taka-akseliston osia odottamassa maalausta:
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/Alustanosia.jpg
Osat on maalattu epoksi pohjamaalilla. Päälle tulee mustaa raskaankaluston akryylimaalia.
9000 CS 2.3t
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Samanlainen jarruprojekti itsellä edessä lähiaikoina eli Zimmermanin levyt ja EBC greenstuff palat. Hyvin näyttäis maalaus onnistuneen. Millä maalilla maalasit?
Saab 9³
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minkälaiset tuollaiset Zimmermanin levyt oikein ovat? Siis onko kellään kokemuksia? Ovat ne saksalaisten tuotosta?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Näyttää hienolta.
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

juhokare kirjoitti:Minkälaiset tuollaiset Zimmermanin levyt oikein ovat? Siis onko kellään kokemuksia? Ovat ne saksalaisten tuotosta?
Juu, germaanien tekeleitä on.

Pari kuvaa vielä illan päätteeksi:
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/Mallaus1.jpg
http://koti.phnet.fi/saab9000/Saab9000/Mallaus2.jpg
Happo kirjoitti:Samanlainen jarruprojekti itsellä edessä lähiaikoina eli Zimmermanin levyt ja EBC greenstuff palat. Hyvin näyttäis maalaus onnistuneen. Millä maalilla maalasit?
Tollasella http://koti.phnet.fi/saab9000/Sekalaista/maali.jpg
Pitäis olla jotain epoksimaalia. Lahden Värifoorumista ostin.

Mut nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla heilua ton maaliruiskun kanssa.
9000 CS 2.3t
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Taka-akseliston osat on nyt sitten maalattu. Hyvin onnistu vaikka valaistus olikin persiistä. Ja kiiltävät niin maan perusteellisesti. 8)

Kuvahttp://koti.phnet.fi/saab9000/Sekalaista/maalaus.jpg
9000 CS 2.3t
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

auton kuvat vaan puuttuu, osista on kuvia ollu jo aikalailla :D
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Hyvännäköset satulat, spraylla varmaan saakin nätimmän tuloksen. Täytyypä hommata samanlainen purkki seuraavia satuloita varten. Ite penslasin nykyiset satulat foliatecin kakskomponenttimaalilla, aika sohlaamista oli, mutta tulipahan tehtyä...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pistäkäähän sitten tietoa miten nuo greenstuffit kestää ajossa. Eräs jälleenmyyjä kehoitti minua pysymään erossa niistä johtuen auton massasta. Eivät kuulema kestä rata-ajoa tai muutenkaan kovaa ajoa näin painavassa autossa. Toisin sanoen ne lämpenevät liikaa.
#1730
500whp.net member
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Itse vaihdoin greenstuffit alle syyskuussa, nyt pari kuukautta sitten jäljellä oli enää n. 1,5 mm 8O Minne lie pinnat huvenneet :lol:
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

9000cst kirjoitti:auton kuvat vaan puuttuu, osista on kuvia ollu jo aikalailla :D
Paljastetaan tuo sitten koko komeudessaan, kunhan palikat on saatu paikoilleen. :wink:

Malttakee oottaa.
9000 CS 2.3t
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Osat on kaikki tallilla. Asennuspäivä tod.näk. vasta 27.5 perjantaina. :cry:
Ei oo aikaa vasta ku sitte. Mutta paljon kuvia luvassa nyt myös sitten itse autosta. :D
9000 CS 2.3t
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

Innolla odottelen! :)
*Thumbs up*
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

No niin. Projekti pyörähti käyntiin eilisiltana, mutta ei tossa silloin vielä paljon saanut aikaan, kun tuli muutama mutka matkaan. Ei mitään niin kauheeta mutta aikaa sai tuhlattua sitäkin enemmän. Oli nimittäin noi etuiskarien alapään ylemmät pultit aika hemmetin tiukassa. Aikaa kulu per puoli tuon yhden pultin irrotukseen noin tunti. :( Ruostettahan siellä välissä oli juuri sen verran ettei liikkunut länteen eikä itään. Puolen metrin jatkovarren kanssa sitä sitten sai senverran sai liikahtamaan että rupes pikkuhiljaa herkistymään. Sitten vaa lekaa pultinpäähän ja liikkuhan se siitä sitten tosin hyvin nihkeästi. Uskonpuute meinasi iskeä kesken kaiken, että ei hitto tuu mitään, mutta sitkeesti jaksoin paukuttaa ja lähtihän ne lopulta. Alapultit lähti irti kun vähän vaan pultin päähän koppasi. Pari pulttia meni ihan solmuun, mutta niitä saa uusia.

Sitten kun iskarit oli käsissä, niin loppu olikin kevyttä kauraa. Helpotti huomattavasti kun ei tarvinnut noita uusia vietereitä laittaa puristimien kanssa. Oli ne vaan sen verran lyhkäsemmät. Paketti takasin autoon kinni ja jarrulevyjen kimppuun.

Tässä vaiheessa tuli se toinen mutka matkaan. Eihän ne levyn kinnitysruuvit mihinkään pyörinyt. 8O Pulttipyssyllä ja iskumeisselillä yritin saada liikkumaan, mutta ei inahtanutkaan. Noh ei siinä auttanut kuin ottaa pora käteen ja alkaa poraamaan kantoja auki. Sattu vaan olemaan terät niin halvatun tylsiä ettei siitä mitään tullu. Tässä vaiheessa heitin hanskat tiskiin ja päätin yrittää huomenna uudestaan. Kello tais olla jo yks yöllä.

Aamulla sitten Liukkosen pulttiin hakemaan uusi poranterä sarja ja muutama uusi pultti. Otin noita haponkestäviä. Sitten alka homma sujumaan uusilla terillä ja ei aikaakaan kun levyt oli irti ja uudet tilalla. Jarrusatulat ja vanteet paikoilleen ja kivastihan se keula tipahti.

Tässä hiemen kuvia tämän hetkisestä tilanteesta:

Iskarit ja jarrut asennettuna

Valmis asennus1
Valmis asennus2

Tossa kuva vanhasta jarrulevystä. Ei ihme jos jarrut oli vähän heikot. :wink:
http://koti.phnet.fi/saab9000/Alustan%2 ... rulevy.jpg

Kait se olis palattava takas sorvin ääreen elikkäs takapään kimppuun. Palataan astialle kun on lisää kerrottavaa.
9000 CS 2.3t
Vastaa Viestiin