Katselin uutta softaa T7 härveliin ja 2024 kesän lakiuudistus oli mennyt multa täysin ohi. Lueskelin jo muutaman hyvän keskustelun aiheesta ja itse Trafin sivuillakin käynyt. Hirsch on kai ainoa virallinen softa jonka näihin saisi laittaa, tai sitten omatekoinen johon pitää saada "asiantuntijan hyväksyntä". Lain toteutumista valvoo poliisi, rajavartiolaitos ja tulli, mutta mua vaan mietityttää että miten kyseiset tahot huomaavat väärän softan, kun kerta tehoputkistollakin on moni päristellyt vuosia ilman pysäytyksiä. En siis liikenteessä pelkää, vaan konttorilla. Katsastuksesta ei tehoputkella selviä, mutta miten käy vakioputkiston kanssa? Päästöjen lisäksi ei taida olla muuta keinoa jäädä kiinni, sillä OBD2 lukee vain vikakoodit, eikä testiajolla konttorin pihalla ehdi edes turbo herätä

Nostaako esimerkiksi 270hv softa päästöjä niin paljon, ettei menisi edes vakioputkella läpi (jos ei, niin missä mahtaa olla raja)? Mulla on sellainen käsitys että tän ikäisissä autoissa päästöt voi vähän seilata kunhan katit täyttää Euro3 luokituksen. Muutoskatsastamattomia Saappeja on paljon, eikä tutunkaan Stage 1 kärähtänyt inssille.
Kiitos jo etukäteen