9000T steg-2
9000T steg-2
Tervehdys,
olen tilannut tonnariin steg-2:n ja tuli mieleen että tarviiko myös bensanpaineensäädin vaihtaa vai kelpaako vakio vielä? Entä onko kukaan tehnyt steg-2 APC-boksista säädettävää eli niin että olisi kabiinin puolella namikat? Jos on niin minkäkokoiset säätövastukset siihen tarvii?
olen tilannut tonnariin steg-2:n ja tuli mieleen että tarviiko myös bensanpaineensäädin vaihtaa vai kelpaako vakio vielä? Entä onko kukaan tehnyt steg-2 APC-boksista säädettävää eli niin että olisi kabiinin puolella namikat? Jos on niin minkäkokoiset säätövastukset siihen tarvii?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
No omassa on steg 3 eikä bensanpaineen säädintä mutta huomaat kyllä tarttetko sitä kun saat boxin paikalleen ja pääset testaileen.Mulla alkanut nykiin "epänormaalisti" kiihdytettäessä.
Eli otetaan kunnon lähtö.
Mietinkin tässä että johtusko se just tosta että bensanpaine ei riitä..
vai mikäs sitä vaihteeksi on..

Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
No saa nyt nähdä pääsenkö edes tän vuoden puolella testailemaan kun SP:lta tilasin paketin...
Emännälle oli hyvä perustella hankintaa sillä, että uuden pakoputken olisin tarvinnut joka tapauksessa eikä alkuperäistä putkea varmaan edes saa SP:n steg2:n hinnalla. Kyllä emäntäkin huomasi mitä se ahtopaine vaikuttaa kun jouduin lähettämään APC -purkin modattavaksi eikä tällä hetkellä ole kuin perusahdot käytössä - sano vaan ettei se nyt oikein lähde
Mitenkähän automaattiloota kestää sitten uusilla tehoilla (tai ainakin lähempänä alkuperäisiä tehoja)?
Emännälle oli hyvä perustella hankintaa sillä, että uuden pakoputken olisin tarvinnut joka tapauksessa eikä alkuperäistä putkea varmaan edes saa SP:n steg2:n hinnalla. Kyllä emäntäkin huomasi mitä se ahtopaine vaikuttaa kun jouduin lähettämään APC -purkin modattavaksi eikä tällä hetkellä ole kuin perusahdot käytössä - sano vaan ettei se nyt oikein lähde

Mitenkähän automaattiloota kestää sitten uusilla tehoilla (tai ainakin lähempänä alkuperäisiä tehoja)?
No voi voi. Mulle ei ole kukaan ehdottanut säädintä laitettavaksi.Mulla steg 3 ja procarin rikukin sano ettet tartte vielä.Että saabin vakio riittää melko pitkälle.No jospa sen nyt laittas.. ku laittas nyt vaan ihan vaikka sen takia että ompahan sitte kaiken varalta..

Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vaihda ihmeessä, vaikka siitä ei oliskaan mitään hyötyä niin mieltä se lämmittää ja taas tuntuu auto pikkasen nopeemmaltaMilli kirjoitti:No voi voi. Mulle ei ole kukaan ehdottanut säädintä laitettavaksi.Mulla steg 3 ja procarin rikukin sano ettet tartte vielä.Että saabin vakio riittää melko pitkälle.No jospa sen nyt laittas.. ku laittas nyt vaan ihan vaikka sen takia että ompahan sitte kaiken varalta..![]()

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joo kyllä siinä tulee se ruiskun lastukin mukana, mutta eihän se vaikuta bensan paineeseen. Sen vaan halusin tietää riittääkö ne paineet vakiobensanpaineensäätimellä.jarska kirjoitti:Tonnareiden Speed Partsin kaikissa sarjoissa 1-3 pitäis tulla mukana myös uusi ohjelma/lastu myös sille bensa boxille...Ainakin mulla tulee bensalastu mukana kun tilasin stage3:sen ja stage ykkösessäkin se ois tullu!
Kuinka korkeita ahtoja on odotettavissa sillä steg2:lla? Tilasin samalla ahtopainemittarin niin näkee selvemmin kun ovat unohtaneet saabista sen mittarin asteikon pois

-
- "Hölösuu"
Noin 1.2 bar. "Saivarteluna" voisi sanoa, että tuossa Saabin turbomittarin tarkoitus ei olekaan ollut näyttää eksaktia ahtopainetta, vaan mittari on vain ollut suuntaa antava väline, jolla on nähnyt sen, missä ahtopaine on suurin piirtein kulloisenakin ajamisen ajanjaksona (vähän ahtopainetta tai paljon ahtopainetta).9kTA kirjoitti:Kuinka korkeita ahtoja on odotettavissa sillä steg2:lla? Tilasin samalla ahtopainemittarin niin näkee selvemmin kun ovat unohtaneet saabista sen mittarin asteikon pois
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mitäs saabin turbomittarin värit vastais lukemina??Turbo Sensonic kirjoitti:Noin 1.2 bar. "Saivarteluna" voisi sanoa, että tuossa Saabin turbomittarin tarkoitus ei olekaan ollut näyttää eksaktia ahtopainetta, vaan mittari on vain ollut suuntaa antava väline, jolla on nähnyt sen, missä ahtopaine on suurin piirtein kulloisenakin ajamisen ajanjaksona (vähän ahtopainetta tai paljon ahtopainetta).
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
valkonen = alipaine
oranssi =0- 1 bar
punanen 1-
toi on omasta mittarista eikä ole niin tarkka
oranssi =0- 1 bar
punanen 1-
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Onko todellakin noin?potkuhousu kirjoitti:valkonen = alipaine
oranssi =0- 1 bar
punanen 1-
Mulla nousee mittari sinne oranssin ja punasen väliin (max) ja -87 tonnarissa käsittääkseni ahtopaine on 0,85 bar. Tietysti jos siinä on heittoa +-0,2 bar niin sittenhän se on harukassa...
Toivon mukaan pääsen tän vuoden puolella tarkastamaan asian.
Näin on suunnilleen asian laita T7 saabeissa. Itse olen kyllä huomannut että tuo auton oma mittari näyttää mitä sattuu etenkin osakuormalla ja kierrosalueen yläpäässä.9kTA kirjoitti:
Onko todellakin noin?
Mulla nousee mittari sinne oranssin ja punasen väliin (max) ja -87 tonnarissa käsittääkseni ahtopaine on 0,85 bar. Tietysti jos siinä on heittoa +-0,2 bar niin sittenhän se on harukassa...
Toivon mukaan pääsen tän vuoden puolella tarkastamaan asian.
Vanhemmissa saabeissa mittari näyttää suoraan painetta. Tästä asiasta löytyy threadi, käytä hakua.
500whp.net member
500whp.net member