Imusarjassa oleva muovinippa, joka menee bypassille

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Imusarjassa oleva muovinippa, joka menee bypassille

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Terve

Alkoi auto oirehtimaan eli vetää huonosti alle 3000rpm. Ennen oli pitovaikeuksia kakkosella, koska ahdot nousi rivakasti, mutta nyt ne nousee kunnolla vasta 3000rpm jälkeen. Ahdot nousee kyllä sinne yli 1bar lukemiin.

Autosa on vapaavirtaussuodin edllisen omistajan toimesta laitettuna. Onko normaalia, että suht rauhallisessa kiihdytyksessä ahtojen noustessa ja kierroslukumittarin saavuttaessa noin 3000rpm alkaa kuulumaal "thii hshii" ääniä. Eikö bypassin pitäisi aueta vasta, kun kaasuläpän sulkee ja syntyy alipainetta? Voiko olla niin, että bypassin jousi on niin löysä, että paine pääsee 1bar painella väkisin läpi? Koitin imeä letkusta, mutta ei tullut mitään läpi eli kalvo on varmaankin ehjä. Bypassilta lähtee letku, mikä haaroittuu kahdeksi. Toinen pää menee imusarjan päässä olevaan valkoiseen muovinippaan ja toinen tulipellin suuntaan, mutta minne?

Meneekö se APC:lle? Voisiko joku kertoa? Se valkoinen nippa tuntuu olevan vähän löysä ja edellinen omistaja on laittanut siihen päälle jotain vaseliinin/vahan näköistä tököttiä? Voisikohan toi vaikuttaa bypassin virheelliseen toimintaan, meinaan, että imsarjassahan on ylipainetta se 1bar kiihdytyksessä kaasuläppä auki, mutta jos toi nipa vuotaa niin silloinhan ylipainen katoaa myös bypassin kalvon takaa ja jousi pääsee helposti painumaan ahtopaineen vaikutuksesta.(olipa pitkä lause). En ole uskaltanut ko. nippaa vielä irroittaa, koska jos se hajoaa niin auto ei varmaankaan kulje enää. Paljonhan tuommoinen nippa maksaa?

Turbon tankoa en ole vielä tarkistanut. Samoin magneettiventtiili on tutkimatta. Voisikohan se aiheuttaa, että ahdot nousee huonosti pienillä kierroksilla vaikka siitä syystä, että hukkaportti on osittain auki syystä tai toisesta?

Varmaan pitää ostaa uusi bypass, koska se ei maksa hirveitä. Hain samoin Motonetistä uudet tulpat. Koodi ei ollut tietystikkään mukana ja sain BPR6ES tulpat. Mitäs eroa näillä on noihin BPR7ES? Oliko se niin, että suurempi numero käy kylmempänä ja kestää siten paremmin ahtopaineita?



terv,
Timo
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juuri noin tulpissa. kuka sieltä motonetista muka 6 tulpat antoi, 7 on suositus? äkkiä vaihtamaan, ei mielestäni missään tapauksessa viritettyyn turboon!
mulla oli edellinen omistaja laittanu 5 tulpat, olivat sulaneet, tomineet aikalailla hehkutulppina.....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin