900-S -90

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
900-S
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 18:40

900-S -90

Viesti Kirjoittaja 900-S »

Terve,

Mitäs kyseiseen laitteeseen kannattaisi tuunata? Simons putki ja kartiosuodatin olisi mielessä, ehkä paineiden nosto, yms. Eräs seikka mikä mietitittää myös on rekisteriotteen "vähäpäästöinen" maininta. olisiko siitä mahdollista päästä eroon? Alle -92:han eivät välttämättä moista mainintaa kaipaa...

Kiitos etukäteen,

Sakke
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

Ensimmäisenä tulee mieleen coolerin asennus, seuraavaksi BSR(tai vastaava) fuel chip ja bleed valve(ns. turboruuvi).
Osia löytyy Pro-carservicen kautta...
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

T16lucas kirjoitti:Ensimmäisenä tulee mieleen coolerin asennus, seuraavaksi BSR(tai vastaava) fuel chip ja bleed valve(ns. turboruuvi).
Osia löytyy Pro-carservicen kautta...
Cooleri joo, mutta tuon turporuuvin kyllä korvaisin mieluummin säädettävällä APC:lla, säästää konetta sitten kun joku kairaa kuskille reiän ohimoon ja nakutusta ei jaksa ajatella :) Esim. täältä löytyy jossain vaiheessa myytäväksi asti täydellinen APC-setti hintaan 100e.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
900-S
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 18:40

Viesti Kirjoittaja 900-S »

Onkos tuolla Pro Car Servicellä nettisivuja? Googlella en löytänyt...

Sakke
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

900-S kirjoitti:Onkos tuolla Pro Car Servicellä nettisivuja? Googlella en löytänyt...

Sakke
ei ole vielä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

puh.num.

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Pro-Carservice Oy

Yritystie 2 40320 JKL

puh. 282200 fax. 282201

RIKU: 050-5445532



Suunta on 014 ...
900-S
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 18:40

Viesti Kirjoittaja 900-S »

Auto on vielä neitsyt (vakio), ehdotuksia tehon lisäämiseksi otetaan kiitollisena vastaan...

Sakke
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Tööninkiä

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ekaksi laitat luotettavan ahtopainemittarin, siitä on kiva seurata ahtojen käyttäytymistä sun muuta mukavaa...

No. ..tokaksi hommaat vaikka vakio kuulerin mieluiten alupäätyisen... Kestää enemmän painetta (ei lennä päädyt kankaalle ;)
Käy se muovinenkin jos ei yli 1.5 kilon paineita käytä...

Tonnarin iso kuuleri on myös hyvä vaihtoehto, keulaa joutuu hieman muuttamaan :roll: :wink:

Lastu, bleederivena ja iso pakoputkisto... JT ei ole kallis, mutta kestää n. 2-3 vuotta :(

Tai melkein paras vaihtoehto olis lisätä se Saabin oma APC- järjestelmä, jolla saa säädeltyä ahtopainet mieleisekseen...


Kannattaa tsekata toimiiko by-pass-venttiili, puhallat siihen alipaineletkuun, jos vuotaa ... sökö...
900-S
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 18:40

Viesti Kirjoittaja 900-S »

ÅÅLRAIT! :D

SIIS:

Ostetaan APC ja COOLERI, jos jollain on tarjota, pukkaa mailia...

Kiitos etukäteen, Sakke

sakari.rantanen"ät"kolumbus.fi
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: 900-S -90

Viesti Kirjoittaja 900S »

900-S kirjoitti:Terve,

Mitäs kyseiseen laitteeseen kannattaisi tuunata? Simons putki ja kartiosuodatin olisi mielessä, ehkä paineiden nosto, yms. Eräs seikka mikä mietitittää myös on rekisteriotteen "vähäpäästöinen" maininta. olisiko siitä mahdollista päästä eroon? Alle -92:han eivät välttämättä moista mainintaa kaipaa...

Kiitos etukäteen,

Sakke
Melkein kuin peiliin olisin katsonut :D Tervetuloa iloiseen joukkoomme! (ilmeisesti olet juuri rekisteröitynyt viestien määrästä päätellen..)
Itse rupean/olen ruvennut hiljalleen tuota omaa ässää laittamaan, tai oikeastaan sitä mukaa, kun rahatilanne sen sallii. Tuo BSR:n kopiochippi on ollut jo hyvän aikaa kiinni ja se toimii mainiosti. Varmaan kannattaa siitä lähteä liikkeelle jos virittämään rupeat. (tuosta autostahan saa ilmeisesti vain max.0,7bar ahdot tankoa lyhentämällä). Niin että lastu kiinni ja venttiilillä paineet kattoon :twisted: Ja kunnon cooleri on tietty hyvä asia. Itse teetätän sen täällä paikallisella Pro turbolla. On kuulemma 500 eurolla paikoilleen laitettu... ei kovin paha.
Ootko tota putkistoa miettinyt senverran, että mitä Simonsi kustantaisi?
Procar serviceltä saisi 3" kokoputken johonkin 300 euroon. Luulen ettei tuolla rahalla paljoa Simonseja ostella... tosin se on varmaan laadukkaampi kuin JT:n putki.
Viimeksi muokannut 900S, To Joulu 18, 2003 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2,3t Wagon `06
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

Jos en ihan väärin muista niin simonsin puolisarja ois jotain 250 eskobaria tai jotain sinneppäin...
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

T16lucas kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin simonsin puolisarja ois jotain 250 eskobaria tai jotain sinneppäin...
Eli katista taaksepäin?? Muistatko mistä tuohon hintaan voisi kysellä?
9-5 2,3t Wagon `06
900-S
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 18:40

Viesti Kirjoittaja 900-S »

Simons maksaa Tampereella n.€200,-

ELI: 900 Turbo kat. 87-93

Art. 061-H2 Komplett efter kat.
Rör: 63.5 mm
Ändrör: Ovalt 70/90 mm blankt rostfritt

Kuva

Sakke

P.S. Ei kellään olisi kotikäyttöön DALI-kaiuttimia myynnissä?
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

900-S kirjoitti:Simons maksaa Tampereella n.€200,-
No ei mikään kovin paha hinta. Mä olen pitänyt simonsia hiton kalliina. Kaveri kysyi 320 bemariinsa pelkkää takapönttöä ja se maksoi jo tuon 200 ekua..
Mikä firma oli kyseessä? Jos vaikka lähtisi käymään sielläpäin
9-5 2,3t Wagon `06
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Muuten hyvä tuo Simons mutta jos haluttiin lisää tehoa niin katin jälkeen olevasta pörinärööristä ei ole yhtikäs mitään hyötyä. JT:ltä 3" downpipe, ns "akkuputki" ja 3" sport/race katti niin jo alkaa tapahtua. Loppuputkella ei ole niin väliä, jättää vaikka vakioksi niin on vähän sleeper-meininkiä :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin