Kestävät tulpat?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43
Paikkakunta: Kaukana merellä

Kestävät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Minkähänlaiset tulpat kannattais laittaa vanhempaan ysitonniseen, kun on vähän enemmän ahtoja kuin normaalisti (1,2->bar)?
Tähän asti olen käyttänyt NGK:n BCP7ES:ä, mutta ne ei tahdo oikeen kestää. Normaalikäytössä kestää kyllä mutta jos polkee kovin usein niin joku tulppa alkaa antaan läpi 0,5baarin jälkeen ja kone käy kolmella.
Voisko vika olla jossain muualla?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Moi!

Sanoivat mulle Maptunilta, että vakiotulppien pitäisi riittää ihan 1.3-1.4 bariin saakka, mutta voi olla, että kärkiväliä joutuu hieman pienentämään, jos "tykittää" jatkuvasti suurimmilla ahtopaineilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Platinat

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Ilmeisesti kyseessä on virranjakajallinen malli?

Siihen kannattaa laittaa platinakärkiset tulpat muistaakseni NGK:n BCP7EV (tai NGK:n BCP6EV). Maksaa jonkin verran enemmän, mutta myös kestää. Velipoika ajeli muistaakseni yli 50tkm samoilla tulpilla ja välillä oli yli 1.5bar (boost) ahdot.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Minulla on Briskin tulpat, tais olla mallimerkiltään LGS..semmoset kärjettömät malit. Hyvin on toiminu 1.4 barin max paineilla.
Corvette C5
Vastaa Viestiin