99:n H-koneen piristys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

99:n H-koneen piristys

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tuli eilen testattua taasen pitkästä aikaa tuota luottopeliä, ja todettua, että kahdesta kaasaristaan huolimatta tuo on pirun laiska verrattuna vanhaan b-tuplakaasarikoneeseen.

Mitä asialle voisin tehdä, ehdotuksia, saako tuohon hankittua jostain kireämmän nokan, millainen putkisto, mitkä kaasarit jne?

Ja "pulttaa-kiinni" -ratkaisut olisivat kiinnostavia kun tuon pitäisi olla helpohkosti ajokuntoon saatettavissa, jos projekti venyy eli konetta en ala vaihtamaan.

Saisi vastata kaasuun paremmin, vääntöä ei koskaan olisi liikaa jne.. ja mielellään budjetti virille alle 300e.

JA TURBOA EN HALUA :) (ellei joku halua tehdä muutostöitä huviksensa)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Eihän siitä kovin paljoa saa rutistettua ilman kalliimpia muutoksia, mutta kun pitää kaasarit synkassa ja sopivasti rikkaalla niin tulee heti kulkua lisää.

Sytkäennakkoa voi laittaa vähän aikaisemmalle ja 98:ia tankkiin. Uudemmista malleista voi myös ottaa kärjettömän sytkän. Pakoputkistosta takimmainen vaimennin kannattaa muuttaa läpivirtaavaksi ja sijoittaa sille taaemmalle paikalle, kuten 900:ssa myöhemmin oli. Vauhtipyörästä 1,5-2,0 kg tavaraa pois. Ilmanputsareiksi vapaavirtaussuodattimet tai sitten amistelee jonkun muun systeemin vakioputsariin.

Mulla olisi kireä nokka, mutta toimivuus vakio strömpereiden kanssa ei ole kovin hyvä. Vaatisi vähintään kunnolliset viritystuplat eli tarkoitettu lähinnä läpät selällään -ajoon.

Että eiköhän näillä ainakin 0,0001 kaakkia tule lisää. :lol:
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mun tämänhetkinen repesti b-koneelle:

-tuplakaasarit(jo vakiona) , hyvissä säädöissä, kalvot ehjät ja muutenkin kunnossa
-sytkät säädöissä
-4-2-1 peltipakosarja (väännön lisäys luultua suurempi, näitä ei tosin ole saatavilla juuri mistään)
- 2,5" putkisto kahdella simonsin läpivirtaus pöntöllä. (2 tuumanen vois olla parempi)
- ja tietenkin jo tuo `77 vakiona oleva tiukka vaiheaski.. :)

näillä kulkee mukavasti, ja 1väääään,2täääääääääääää...... 3
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Täältä löytyy yksi h-koneen peltisarja ;).
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Juuri tuossa tuli kasattua kone uuteen uskoon.

H-kone
K-jet: teipattu kartio.
Kansi: portattu, pako venttiilit sorvattu, puristukset 10.5.
Peltipakosarja 4-2-1 ja 2 tuuman putki simonsin ja og-turbon vaimentimilla.
Ilmanputsari koteloon on joka puolelle tehty isot reiät jotka on peitetty verkolla jotta kärpäset ja itikat jää ulkopuolelle.

Tuolle reseptille tulee hintaa enemmän kuin turbo koneen vaihdolle mutta onhan se oma taiteen laji tuo vapaasti hengittävän kanssa temppuilu. Kone vääntää tällä hetkellä todella hyvin ja riippuen vähän tuosta teippauksesta määränjakajan kartiossa alkaa aina hymyilyttämään 3000-4000 kierroksen jälkeen :D
#1890
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Peltisarja ja putkisto voisi olla ihan jees, kunhan löytäisin palikat nyt sitten edullisesti vielä :)

Putken varmaan tekee halvimmalla noista mutkista ja putkista joita kaupasta saa?

Oliskos kenelläkään mitään dokumentaatiota tyyliin "Zenith kaasuttimien ja sytkän säätö" jota amatöörikin ymmärtäisi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

lefa42 kirjoitti:Tuli eilen testattua taasen pitkästä aikaa tuota luottopeliä, ja todettua, että kahdesta kaasaristaan huolimatta tuo on pirun laiska verrattuna vanhaan b-tuplakaasarikoneeseen.
Tais olla niin, että vm.80 tai 81 ja vanhemmissa oli vielä aavistuksen tiuhempi ensiövälitys, jolloin kulkukin oli ripeämpää.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Peltisarja ja putkisto voisi olla ihan jees, kunhan löytäisin palikat nyt sitten edullisesti vielä :)

Putken varmaan tekee halvimmalla noista mutkista ja putkista joita kaupasta saa?

Oliskos kenelläkään mitään dokumentaatiota tyyliin "Zenith kaasuttimien ja sytkän säätö" jota amatöörikin ymmärtäisi.
kyllä putkiston halvimalla saa jos osaa käsillään tehdä ja hitsata. kaupasta vaan suoraa ja mutkaa ja eikun sovittelemaan. :)
ainoa vaikea kohta 99:n putkistossa on akselin ylitys jota ei millään meinaa saada sopivaksi, aina ottaa johonkin kiinni.

zenitheissä seos säätö ruuvi on siinä kun otat sen männän pois niin sen alla pitäis olla sellanen erikoismeisselillä pyöritettävä ruuvi. Myötäpäivään menee rikkaammalle ja vastapäivään taas laihemmalle, muuta säätöä ei taida ollakkaan ja seos pitäis olla hieman rikkaalla. onhan kalvot ehjät?

vanhimmissa pitäis olla kohokammion alla säätöruuvvi.

muuta en säätämisestä näin pikku kaljoissaan muista.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Pikkukaljoissaan tässä itse kukin :)

Mutta, mutta.. kaipa nuo ehjät ovat, kun mulle niin nuo myynyt saabisti lupasi, ovat kerran huolletut, käynti on tasaista, ei nyi tms. mutta täyskaasulla ei kiihdy, hieman kun ottaa kaasua pois, niin johan liikkuu taas..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tarkasta onko kaasareissa öljyä, voi johtua myös alipainesäätäjästä ja se sytkä tietenkin, muuta en tähän hätään keksi..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

CatCams tekee nokkia Saabiin ja meiltä ( = Turbocomp ) saa myös pro-tason kansityöt edullisesti.

-Janne
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Saisiko esimerkkihintoja? Jotta tietää millaisen budjetin kera olen ryhtymässä väsäämään, jos tuo ei itsekseen ala piristymään :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

lefa42 kirjoitti:Saisiko esimerkkihintoja? Jotta tietää millaisen budjetin kera olen ryhtymässä väsäämään, jos tuo ei itsekseen ala piristymään :)
Laitapa mulle YV tai maili, sekö toivomuksia millaista tehoa haetaan ja millä kierrosalueella jne. niin teen tarjouksen!
TurboJanne joka ohittaa turbojanne (tm)
------------------------------------------------------------
Motto: Älä ota turhia paineita, ota ahtopaineita!
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tehoa saisi tulla tuon kiihdyttämiseksi 0-100 noin kympin pintaan, tehoa saisi olla tuossa 3500 ->

Lieneekö mahdotonta saabin vaparikoneelle, kohtuuhinnalla siis? :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mulla olis tommonen saabin vaiko pellisarja jos tarvit.
jos siitä pari euroa yli postimaksujen saisi itselle jäämään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin