Katalysaattori
Katalysaattori
Mitä mieltä olette vakio katin vaihtamisesta virikattiin?Vakio kattihan on keraaminen ja tuo ois metallinen.Tuota käytetään evo Mitsussa ja tuo riittäs aina 400hv:aan asti.
Joten onko kellään kokemusta metallisista kateista??Onko mitään haittapuolia?
Joten onko kellään kokemusta metallisista kateista??Onko mitään haittapuolia?
Kuinka edullinen? (Noin suunnilleen) Ja jos saa udella mistäpäin hankit. Itellä on mielessä tosin vaan steg 1. Mutta ei tosta isommosta etuputkesta siinä varmaan haittaakaan olis?Milli kirjoitti:No nii nyt se on sitten hommattu.Rosterista tehty katti joka riittää aina sinne 450hv:aan asti.Tekastiin samalla etuputkikin kokonaan uusi.Melko jyrkkä mutka oli tossa alkuperäisessä putkessa joka lähtee ahtimelta.Nyt on hieman loivempi.Loppujen lopuksi melko edullinen hankinta.
siis racekatti ym tohon hintaan, no ei ollu kallis, mikäs katti on kyseessä ja mistä noin halvalla saa? ei nyt tarvetta mutta ihan mielenkiinnosta, kukahan niitä vakiokatteja enää ostaa rikkoontuessa?Milli kirjoitti:Oulustahan minä ton hankin.Pikkasen pääle 200 euroa maksoin.Tuttu tekijä ni pikkasen alea.En tehny isommaksi sitä etuputkea vaan suoristin sen älyttömän mutkan loivemmaksi 2" putkella.Melkosen ahas oli värkätä tuoki siihen. Ennen kattia oleva mutka on jo kylläkin 3" ja siitä sitte loppuun asti 3".
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Juu ton rosterista tehdyn virikatin sain edullisesti.(kaveri alennus)Melkosen avaralta näyttää.. Ois siel ollu muitaki vaihtoehtoja mut tuo riittää vallan mainiosti.600hv:aan asti riittäviä WRC katteja.Niil taas oli ihan toinen hinta.. Ja ihan katteja valmistavasta firmasta hommasin ton.Eihän nois muuta oo ku kuumaksi ajaminen ennen leimaamista. Laitettiin silleen että saa vakio katin heittämällä takasi jos alkavat soitteleen katsastuksessa. No käy antaan "vähän" happia ennen ku menee.
Jeba oikee asenne...
Elikkä olen samaa mieltä miksi maksaa tuhottomia kisakateista kun niitä ei tarvitse.. suora putki antaa kuitenkin parhaan virtauksen.. ja sellainen putkilo ei ole mikään liian vaikea kotikonstein tehdä.. sopivan mittainen pyöreä rosteriputki.. kuitenkin tarpeeksi paksu.. ettei mitään millistä.. sitten tekee siihen päätylaipat ja laittaa kiinni... Sitten kun menee katsastukseen niin alkuperäinen katti vaan kiinni
#tuningheaven @ QuakeNet
Tsekkaako ne koskaan ees onko kattia vai noMimmi kirjoitti:Katin puuttuminen voi sitten esim. ratsiassa viedä kilvet pahimmassa tapauksessa.
Saattaahan ne sillon tsekata jos on jotenkin "poikkeava" putkisto
Mutta epäilen...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
no ei tod.
mää voin sanoo et mistäs ne poliisit sen tietää onks siel katti vai ei... sehän pitää irrottaa ennen kun sen näkee mitä sen sisällä on... kuhan vaan sitä katsastusta varten laitatte takaisin!
#tuningheaven @ QuakeNet
Re: Jeba oikee asenne...
Ei välttämättä pidä paikkansa että suora putki parempi kuin katti.Ni-Go kirjoitti:Elikkä olen samaa mieltä miksi maksaa tuhottomia kisakateista kun niitä ei tarvitse.. suora putki antaa kuitenkin parhaan virtauksen.. ja sellainen putkilo ei ole mikään liian vaikea kotikonstein tehdä.. sopivan mittainen pyöreä rosteriputki.. kuitenkin tarpeeksi paksu.. ettei mitään millistä.. sitten tekee siihen päätylaipat ja laittaa kiinni... Sitten kun menee katsastukseen niin alkuperäinen katti vaan kiinni
Mulla nimittäin ässän kanssa suora purki ei toiminut yhtään, hyvä kun meni peruspaineilla. Kissan kun laittoin niin johan alkoi paineet nousemaan
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Jeba oikee asenne...
Jamppa kirjoitti:Ei välttämättä pidä paikkansa että suora putki parempi kuin katti. Mulla nimittäin ässän kanssa suora purki ei toiminut yhtään, hyvä kun meni peruspaineilla. Kissan kun laittoin niin johan alkoi paineet nousemaan
ööö mää en oikeen nyt tajua... miten voi mukamas johtua katin poistosta ettei paineet nousisi.. vai onko saabissa jotain "buga-buga" elektroniikkaa mikä tiputtaa paineita ellei katti toimi... esim. 92- volvoissa jos katti hajoaa niin oisko se nyt lambda kun saa vähän huonoo viestii ja siten auto toimii huonosti... jos joku tietää oikeesti faktaa tästä jutusta niin vois kertoa.. meinaan en millään ymmärrä miten katin poisto vaikuttaa paineisiin...
#tuningheaven @ QuakeNet
Itse ainakin olen katin kannalla.En nimittäin jaksa joka kerta katsastukseen alkaa vaihtaan kattia takasi.Olen ihan tarpeeksi saanut tapella ton putkiston kanssa. Ja eipä tuo itellä nyt niin kallis ollut etteikö sitä olisi kannattanut laittaa.Ja meni vieläpä päästöistä läpi heittämällä.
Tuo "omaisten" suhtautuminen tohon katin puuttumiseen olisi mukava tietää.Jos ne älyää auton alle kattoa ni kyllähän sen huomaa onko siel kattia vai ei.Poikkeaahan se sen verran muusta putkistosta.Vai onko sitä keksitty laittaa 3" putken sisään kennosto?Ja jos katti puuttuu ni kilvet veks.Laki vaatii siihen ja siihen autoon katin.plaa plaa.. Sitäkait ne varmaan jauhas..
Miteshän ne kolari tilanteessa vetoaisivat katin puuttumiseen jos se kävis ilmi?? Laiton ajoneuvoko?
Tiiäppä taas näistäki jotakin...
Tuo "omaisten" suhtautuminen tohon katin puuttumiseen olisi mukava tietää.Jos ne älyää auton alle kattoa ni kyllähän sen huomaa onko siel kattia vai ei.Poikkeaahan se sen verran muusta putkistosta.Vai onko sitä keksitty laittaa 3" putken sisään kennosto?Ja jos katti puuttuu ni kilvet veks.Laki vaatii siihen ja siihen autoon katin.plaa plaa.. Sitäkait ne varmaan jauhas..
Miteshän ne kolari tilanteessa vetoaisivat katin puuttumiseen jos se kävis ilmi?? Laiton ajoneuvoko?
Tiiäppä taas näistäki jotakin...
No hetihän se nälkäily alkoi ...saisitkos hommattua mullekkin tollasen sieltä? hinta ei varmaan ole ihan noin alhainenMilli kirjoitti:Oulustahan minä ton hankin.Pikkasen pääle 200 euroa maksoin.Tuttu tekijä ni pikkasen alea.En tehny isommaksi sitä etuputkea vaan suoristin sen älyttömän mutkan loivemmaksi 2" putkella.Melkosen ahas oli värkätä tuoki siihen. Ennen kattia oleva mutka on jo kylläkin 3" ja siitä sitte loppuun asti 3".
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765