Katalysaattori

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mitä mieltä olette vakio katin vaihtamisesta virikattiin?Vakio kattihan on keraaminen ja tuo ois metallinen.Tuota käytetään evo Mitsussa ja tuo riittäs aina 400hv:aan asti.
Joten onko kellään kokemusta metallisista kateista??Onko mitään haittapuolia?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No nii nyt se on sitten hommattu.Rosterista tehty katti joka riittää aina sinne 450hv:aan asti.Tekastiin samalla etuputkikin kokonaan uusi.Melko jyrkkä mutka oli tossa alkuperäisessä putkessa joka lähtee ahtimelta.Nyt on hieman loivempi.Loppujen lopuksi melko edullinen hankinta.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Milli kirjoitti:No nii nyt se on sitten hommattu.Rosterista tehty katti joka riittää aina sinne 450hv:aan asti.Tekastiin samalla etuputkikin kokonaan uusi.Melko jyrkkä mutka oli tossa alkuperäisessä putkessa joka lähtee ahtimelta.Nyt on hieman loivempi.Loppujen lopuksi melko edullinen hankinta.
Kuinka edullinen? (Noin suunnilleen) Ja jos saa udella mistäpäin hankit. Itellä on mielessä tosin vaan steg 1. Mutta ei tosta isommosta etuputkesta siinä varmaan haittaakaan olis?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Oulustahan minä ton hankin.Pikkasen pääle 200 euroa maksoin.Tuttu tekijä ni pikkasen alea.En tehny isommaksi sitä etuputkea vaan suoristin sen älyttömän mutkan loivemmaksi 2" putkella.Melkosen ahas oli värkätä tuoki siihen. :oops: Ennen kattia oleva mutka on jo kylläkin 3" ja siitä sitte loppuun asti 3".
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Milli kirjoitti:Oulustahan minä ton hankin.Pikkasen pääle 200 euroa maksoin.Tuttu tekijä ni pikkasen alea.En tehny isommaksi sitä etuputkea vaan suoristin sen älyttömän mutkan loivemmaksi 2" putkella.Melkosen ahas oli värkätä tuoki siihen. :oops: Ennen kattia oleva mutka on jo kylläkin 3" ja siitä sitte loppuun asti 3".
siis racekatti ym tohon hintaan, no ei ollu kallis, mikäs katti on kyseessä ja mistä noin halvalla saa? ei nyt tarvetta mutta ihan mielenkiinnosta, kukahan niitä vakiokatteja enää ostaa rikkoontuessa?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Juu ton rosterista tehdyn virikatin sain edullisesti.(kaveri alennus)Melkosen avaralta näyttää.. :) Ois siel ollu muitaki vaihtoehtoja mut tuo riittää vallan mainiosti.600hv:aan asti riittäviä WRC katteja.Niil taas oli ihan toinen hinta.. Ja ihan katteja valmistavasta firmasta hommasin ton.Eihän nois muuta oo ku kuumaksi ajaminen ennen leimaamista. :? Laitettiin silleen että saa vakio katin heittämällä takasi jos alkavat soitteleen katsastuksessa. :lol: No käy antaan "vähän" happia ennen ku menee. 8)
9000
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Heinä 19, 2003 12:31

Viesti Kirjoittaja 9000 »

Mihin sitä kattia tarvii, suora putki vaan tilalle.
Ruuvaa sen orkkis katin paikalle katsastukseen
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Jeba oikee asenne...

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Elikkä olen samaa mieltä miksi maksaa tuhottomia kisakateista kun niitä ei tarvitse.. suora putki antaa kuitenkin parhaan virtauksen.. ja sellainen putkilo ei ole mikään liian vaikea kotikonstein tehdä.. sopivan mittainen pyöreä rosteriputki.. kuitenkin tarpeeksi paksu.. ettei mitään millistä.. sitten tekee siihen päätylaipat ja laittaa kiinni... Sitten kun menee katsastukseen niin alkuperäinen katti vaan kiinni :)
#tuningheaven @ QuakeNet
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mimmi kirjoitti:Katin puuttuminen voi sitten esim. ratsiassa viedä kilvet pahimmassa tapauksessa.
Tsekkaako ne koskaan ees onko kattia vai no :?:
Saattaahan ne sillon tsekata jos on jotenkin "poikkeava" putkisto :roll:
Mutta epäilen... :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

no ei tod.

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

mää voin sanoo et mistäs ne poliisit sen tietää onks siel katti vai ei... sehän pitää irrottaa ennen kun sen näkee mitä sen sisällä on... kuhan vaan sitä katsastusta varten laitatte takaisin!
#tuningheaven @ QuakeNet
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Jeba oikee asenne...

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ni-Go kirjoitti:Elikkä olen samaa mieltä miksi maksaa tuhottomia kisakateista kun niitä ei tarvitse.. suora putki antaa kuitenkin parhaan virtauksen.. ja sellainen putkilo ei ole mikään liian vaikea kotikonstein tehdä.. sopivan mittainen pyöreä rosteriputki.. kuitenkin tarpeeksi paksu.. ettei mitään millistä.. sitten tekee siihen päätylaipat ja laittaa kiinni... Sitten kun menee katsastukseen niin alkuperäinen katti vaan kiinni :)
Ei välttämättä pidä paikkansa että suora putki parempi kuin katti.
Mulla nimittäin ässän kanssa suora purki ei toiminut yhtään, hyvä kun meni peruspaineilla. Kissan kun laittoin niin johan alkoi paineet nousemaan :)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Re: Jeba oikee asenne...

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Jamppa kirjoitti:Ei välttämättä pidä paikkansa että suora putki parempi kuin katti. Mulla nimittäin ässän kanssa suora purki ei toiminut yhtään, hyvä kun meni peruspaineilla. Kissan kun laittoin niin johan alkoi paineet nousemaan :)

ööö mää en oikeen nyt tajua... miten voi mukamas johtua katin poistosta ettei paineet nousisi.. vai onko saabissa jotain "buga-buga" elektroniikkaa mikä tiputtaa paineita ellei katti toimi... esim. 92- volvoissa jos katti hajoaa niin oisko se nyt lambda kun saa vähän huonoo viestii ja siten auto toimii huonosti... jos joku tietää oikeesti faktaa tästä jutusta niin vois kertoa.. meinaan en millään ymmärrä miten katin poisto vaikuttaa paineisiin...
#tuningheaven @ QuakeNet
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itse ainakin olen katin kannalla.En nimittäin jaksa joka kerta katsastukseen alkaa vaihtaan kattia takasi.Olen ihan tarpeeksi saanut tapella ton putkiston kanssa. :evil: Ja eipä tuo itellä nyt niin kallis ollut etteikö sitä olisi kannattanut laittaa.Ja meni vieläpä päästöistä läpi heittämällä. :P

Tuo "omaisten" suhtautuminen tohon katin puuttumiseen olisi mukava tietää.Jos ne älyää auton alle kattoa ni kyllähän sen huomaa onko siel kattia vai ei.Poikkeaahan se sen verran muusta putkistosta.Vai onko sitä keksitty laittaa 3" putken sisään kennosto?Ja jos katti puuttuu ni kilvet veks.Laki vaatii siihen ja siihen autoon katin.plaa plaa.. Sitäkait ne varmaan jauhas..
Miteshän ne kolari tilanteessa vetoaisivat katin puuttumiseen jos se kävis ilmi?? Laiton ajoneuvoko? :roll:
Tiiäppä taas näistäki jotakin...
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Milli kirjoitti:Oulustahan minä ton hankin.Pikkasen pääle 200 euroa maksoin.Tuttu tekijä ni pikkasen alea.En tehny isommaksi sitä etuputkea vaan suoristin sen älyttömän mutkan loivemmaksi 2" putkella.Melkosen ahas oli värkätä tuoki siihen. :oops: Ennen kattia oleva mutka on jo kylläkin 3" ja siitä sitte loppuun asti 3".
No hetihän se nälkäily alkoi 8O ...saisitkos hommattua mullekkin tollasen sieltä? hinta ei varmaan ole ihan noin alhainen :?:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Milli kirjoitti:Vai onko sitä keksitty laittaa 3" putken sisään kennosto?
Mutta eihän ne poliisit raudan läpi näe mitä siellä on sisällä?
#tuningheaven @ QuakeNet
Vastaa Viestiin