Tulokas 9-3 2.0t -01 "viritys"

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saab9-32.0
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 06:16
Paikkakunta: Karkkila

Tulokas 9-3 2.0t -01 "viritys"

Viesti Kirjoittaja saab9-32.0 »

Nyt tarvittaisiin kipeästi tietoa KAIKESTA millä sais "vähän" lissää pontenttiaalia tähän autoon esim. dumpit,putkisto,lastu,madallus... Ja onko jollain kokemusta doc-power:in ohjelmista??? T:rookie
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

voit aloittaa loputtoman hevosten metsästyksen haku toiminnolla vaikkapa hakusanoilla:

maptun
bsr
speedparts
hirsch
sqr

aihe on käsitelty vuosien saatossa jo kymmeniä kertoja joka kerta se sytyttää ihan yhtä paljon kuin silloin kun itse aloitti :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kokeileppa aluksi haku-toimintoa vaikkapa esim hakusanoilla Speedparts, Maptun, Nordic. Alustapäivityksistä löytyy kilometreittäin juttua, hakusanat Koni, Bilstein, H&R, Sachs. Hintoja voit tutkailla vaikkapa Speedpartsilta http://www.speedparts.se ja muunna kruunuhinnat euroiksi jakamalla yhdeksällä. Tarkat hinnat saat kysymällä ProCarservicen Rikulta puh. 014282200.

Eski
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

perus sääntönä voisi sanoa että paras vastine rahoille on kun virittää matalapaineturbon (150hv) -> stage1 (+200hv). Tämän jälkeen saadut hevoset ovat kalliita ja aika marginaalisia ilman turbojen ja muiden moottoriosien vaihtoa..
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

potkuhousu kirjoitti:perus sääntönä voisi sanoa että paras vastine rahoille on kun virittää matalapaineturbon (150hv) -> stage1 (+200hv). Tämän jälkeen saadut hevoset ovat kalliita ja aika marginaalisia ilman turbojen ja muiden moottoriosien vaihtoa..
ton ykkösen jälkeen ne hepat vasta alkaa makeilta tuntumaankin :twisted:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
t0.2 3-9 baaS
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja t0.2 3-9 baaS »

Tässäkin yksi 8O , joka ei saa omaansa myytyä. Joten viritetään sitten :evil:

Eli kuinka tuo "stage1" käytännössä tapahtuu, kuka sen osaa tehdä ja mitä se suunnilleen kustantaa. Ja kestääkö auto sen jälkeen muuten? Siis vetarit, kytkin, laatikko jne... (kyseessä 9-3 2.0t sport, vm 2000, siinähän taitaa olla 153 hp tai jotain sellaisenaan)
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

kestää kestää!

Ajotyylistä se riippuu tietysti. Jos harrastuksena on jatkuva nollasta sataan tai varttimailin ajelu huolimattomilla vaihdoilla, niin kai sen auton saa hajalle ilman viriäkin. Väittäisin, että "normaaliajossa" stage 1 ei aiheuta muuta kuin riippuvuutta tehoihin ja sääliä kanssa-autoilijoita kohtaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
RankkaRaimo
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 18:10

Viesti Kirjoittaja RankkaRaimo »

Itse olen myös pohtinut tuota stage1:stä :roll: (kyseessä samoin 9-3 2.0t, vm 2001). Bsr näyttäisi lupaavan täten 221Hp/350Nm vakioiden 154Hp/246Nm. Tulkintani mukaan auton pitäisi kestää tämä tehonnosto ilman muita muutoksia kun ajellaan sitä "normaaliajoa" :D . Olenko tulkintani kanssa aivan väärässä vai kuinka....? mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan :?:
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

RankkaRaimo kirjoitti:Itse olen myös pohtinut tuota stage1:stä :roll: (kyseessä samoin 9-3 2.0t, vm 2001). Bsr näyttäisi lupaavan täten 221Hp/350Nm vakioiden 154Hp/246Nm. Tulkintani mukaan auton pitäisi kestää tämä tehonnosto ilman muita muutoksia kun ajellaan sitä "normaaliajoa" :D . Olenko tulkintani kanssa aivan väärässä vai kuinka....? mielipiteitä ja vinkkejä kaivataan :?:
Jos sulla on -01, niin silloin lienee 150hp T7 eikä 154hp T5. Ja kyllä pitäisi kestää, kunhan järkevästi käyttää eli tulkintasi on oikein :D . Sitten tekeekin jo mieli ostaa viriputki ja isompi turbo ja ja ja...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyllä kestää ja ihan ongelmitta!
RankkaRaimo
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 18:10

Viesti Kirjoittaja RankkaRaimo »

Juu oikeassa olit pamppu. Nimenomaan 150hp T7. Ja sitten täytyykin siirtyä pohdannassa ilmeisesti Nordicin puolelle. Hintaakin tulee juuri sillee sopivasti lisää ettei tarttis siitä enää paljo korottaa ku sais stage2:en. Hmmm :roll: :) Ettei vaan kävis niin että ahneella on ahneen loppu! :D

Näitä vaihtoehtoja tuntuu muuten löytyvän T7:aan jotenki vähemmän kun tohon T5:een. Mikäs siihen on syynä? ja pistäskö joku tohon vielä vähän likkiä näille T7:lle(150hp)... thänks.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

RankkaRaimo kirjoitti:Juu oikeassa olit pamppu. Nimenomaan 150hp T7. Ja sitten täytyykin siirtyä pohdannassa ilmeisesti Nordicin puolelle. Hintaakin tulee juuri sillee sopivasti lisää ettei tarttis siitä enää paljo korottaa ku sais stage2:en. Hmmm :roll: :) Ettei vaan kävis niin että ahneella on ahneen loppu! :D

Näitä vaihtoehtoja tuntuu muuten löytyvän T7:aan jotenki vähemmän kun tohon T5:een. Mikäs siihen on syynä? ja pistäskö joku tohon vielä vähän likkiä näille T7:lle(150hp)... thänks.
Kyllähän noihin Trionic7-koneisiin aika lailla yhtä paljon on tarjontaa. Tuolla ylhäällä on aika hyvin lueteltu noi viriputkat ja niiden sivuiltahan sitä tietoa sitten löytyykin tarkemmin. Eli:

Nordic: http://www.trolli.nu
Maptun: http://www.maptun.com / http://www.maptun.fi
Speedparts: http://www.speedparts.se
BSR: http://www.doc-power.com
SQR: http://www.sqr.se / http://www.scantuning.fi

Ja haulla löytyy kyllä juttua juurikin niin paljon kun jaksaa lukea.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Osta potkuhousulta Stage 3, ei ala heti vituttaa ku ei oo tarpeex tehoo :wink:

tai Stage 3+
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Tammi 24, 2007 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Tepa, sää yritit sanoa että potkuhousulta ;)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

jthing kirjoitti:Tepa, sää yritit sanoa että potkuhousulta ;)
Kävin korjaa...

terveisin: AUT Stage MITSU PORSII :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
Vastaa Viestiin