Tiptronic tonnariin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Tiptronic tonnariin

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Hei kertokaas mitä mieltä olette tälläisen idean toteuttamismahdollisuuksista. Itsellä kun ei ole niin paljon asentajan verta suonissa, että osaisi arvioida miten mahdoton juttu olisi saada tiptronic - tai joku muu "suoravalinta" tyyppinen vaihteisto asennetuksi tonnariin.

Haaveissa olis siis sellainen "ralli" tyyppinen eteenpäin-taaksepäin keppiä tökkäämällä (nopeasti) vaihtava laatikko. Tai tiptronic tyyppinen joka in vähän niinkun hybridia automaatista ja manuaalista.

Paljonkohan tuollaisesta tulis kustannuksia, siis vahdelaatikon lisäksi? Mitä kaikkea joutuu muuttamaan? Ja paljonkohan työtunteja vois asiansa osaavalta kulua...

t.Kimmo
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Automaatti + manuaalikoneisto. Kai sen joku automaattipaja osais tehä. :roll:
Aki Peltola #1132
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Konkretiaa kaverit,

mikä siinä tiptronicin sovittamisessa tulee ongelmaksi?

Koo
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Kyllähän tuolta maailmalta saa noita settejä, missä hydrauliikka- tai pneumatiikkapumpuilla hoidetaan kytkimen ja vaihdekepin työ. Vaihteet vaihtuu napeista ylös ja alas. Noi toimii myös ihan automaattivaihteistona, kunhan systeemin boksille säädetään sopivat vaihtokohdat ylös ja alaspäin.

Jollain ruotsisaitilla tuli aikoinaan tollanen vastaan, olisko ollu joku Proshift-merkkinen tms. Hinta jotain 15-20 tkr. Eri asia sitten, kuinka iso homma tollanen on saada asennetuksi, halvalla tuskin siitäkään selviää...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Selviäisköhän tuttu ex-rata-automekaanikko ja jokapaikan koti-insinööri hommasta? ps. Se en siis ole minä :)

Minusta 20000kr eli jotain reilut 2000 ei ole liikaa moisesta laitteistosta. Jos joku tietää mistä noita saa tai on kokemuksia vastaavista projekteista niin laittakkee infoa!

t.Koo
8O
Jaape kirjoitti:Kyllähän tuolta maailmalta saa noita settejä, missä hydrauliikka- tai pneumatiikkapumpuilla hoidetaan kytkimen ja vaihdekepin työ. Vaihteet vaihtuu napeista ylös ja alas. Noi toimii myös ihan automaattivaihteistona, kunhan systeemin boksille säädetään sopivat vaihtokohdat ylös ja alaspäin.

Jollain ruotsisaitilla tuli aikoinaan tollanen vastaan, olisko ollu joku Proshift-merkkinen tms. Hinta jotain 15-20 tkr. Eri asia sitten, kuinka iso homma tollanen on saada asennetuksi, halvalla tuskin siitäkään selviää...
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Ps. Kiitti Jaape tiedosta, laitoin kyselyä menemään ko. firmalle - löytyi Englannista

t.Kimmo
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Automaatin kaveriksi räikkäshifteri, noitahan on jenkkiautoissa ollu jo vuosikymmeniä, saa halutessaan itse pykällellä, muutoin automaagi hoitaa vaihdot.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Menis ainakin tuossa mun elektronisesti ohjatussa laatikossa softa uusix, joten sentronicin olisi helpompi laittaa.
9-3.1972
Vastaa Viestiin