Miten vaikeata ois virittää ÄSSÄÄ?
Miten vaikeata ois virittää ÄSSÄÄ?
Tää on nyt kai vähän ihme kysymys, mutta periaatteessa siis miten vaikea on virittää 900S (vm.90) esim. 225-250 heppaan?
Eli paremmin muotoiltuna; miltä osin viritysprosessi eroaa täyspaine T16-koneesta? Täyspaineisen virityksestä on kuitenkin paaaljon ohjeita netissä, mutta mitkä asiat ovat erilaisia ÄSSÄSSÄ? Ja onko ässässä jotain erikoisia patenttiratkaisuja joita täyspainekoneeseen ei voi/ei tarvitse tehdä?
Pikaista vastausta odotellen... Saattaa hyvällä säkällä olla ässän osto kohta edessä. Ehkä, jos auto vastaa odotuksia ja pankki antaa rahaa
-John
Eli paremmin muotoiltuna; miltä osin viritysprosessi eroaa täyspaine T16-koneesta? Täyspaineisen virityksestä on kuitenkin paaaljon ohjeita netissä, mutta mitkä asiat ovat erilaisia ÄSSÄSSÄ? Ja onko ässässä jotain erikoisia patenttiratkaisuja joita täyspainekoneeseen ei voi/ei tarvitse tehdä?
Pikaista vastausta odotellen... Saattaa hyvällä säkällä olla ässän osto kohta edessä. Ehkä, jos auto vastaa odotuksia ja pankki antaa rahaa
-John
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Itselläni oli kans täysin vakio -92:en ÄSSÄ ja mietin et mitä tekis. Laitoin Pro-turbolta keulan kokosen coolerin , jäykemmän painekellon ja vapaavirtaus suotimen. Sitten lisäsin säädettävän APC boxin ja Speedpartsin polttoainelastun..... paineet tällähetkellä 1,2 bar. Noilla laitoilla käytin autoni AMW-dynossa, korjaus lastu ei ollut paikoillaan mittaushetkellä ja putkisto oli orkkis ilman kattia mut omasta mielestä ihan hyvät lukemat: 242,1 hv/4890r/min ja 415,3 nm/3253r/min
Seokset oli kyl aika laihalla...lastu ja jossain vaiheessa säädettävä polttoainekello niin sais seokset kohalleen.
Auto on muuten orkkis ulkoa päin eli on aika moni yllättynyt kun saabi painelee menojaan.
Sabelilta suora lainaus...
Kun etsii löytää...
Seokset oli kyl aika laihalla...lastu ja jossain vaiheessa säädettävä polttoainekello niin sais seokset kohalleen.
Auto on muuten orkkis ulkoa päin eli on aika moni yllättynyt kun saabi painelee menojaan.
Sabelilta suora lainaus...
Kun etsii löytää...
toiveita vain
Ässää useita kertoja dynottaneena ko. luvut ovat kyllä vähintäänkin epäilyttäviä. Vakio downpipella ja Mitsun TE05-12B-6cm^2 turbolla ja 1.2bar ahdoilla ei kyllä noihin lukemiin päästä. Valitettavasti.
Ohessa muutama kuva omasta ässästäni (myytävänä!): http://photos.yahoo.com/flexibacter
Ohessa muutama kuva omasta ässästäni (myytävänä!): http://photos.yahoo.com/flexibacter
Seokset oli kyl aika laihalla...lastu ja jossain vaiheessa säädettävä polttoainekello niin sais seokset kohalleen.
Auto on muuten orkkis ulkoa päin eli on aika moni yllättynyt kun saabi painelee menojaan.
Kiitoksia, mulla kun ei noista sähköisistä ruiskuista ole oikein kokemusta niin haluaisin varmistaa seuraavat asiat T16 lucaksen ruiskun toiminnasta:
-Polttoainekello säätää bensanpainetta
-Lastulla säädetään suutinten aukioloaikoja
Joten siis seossäätö ahdoilla/kierroksilla hoituu suutinten aukioloaikoja (lastu) sekä bensanpainetta (polttoainekello) muuttamalla? Ja semmoinen esim. AM-Worksilta ostettava polttoainekello ois hyvä viritettyyn Saabiin? http://www.amworks.com/fin/irtokannet.htm
Tästä ois ehkä voinu tehdä oman topicinkin mutta kysymys lienee helppo kaikille sähköruiskun toimintaan perehtyneille joten laitetaan se tähän ketjuun.
Kiitos!
-John
Re: toiveita vain
Katselin noita kuvia mistä noi on pakosarjat kotoisin ?JariM kirjoitti:Ässää useita kertoja dynottaneena ko. luvut ovat kyllä vähintäänkin epäilyttäviä. Vakio downpipella ja Mitsun TE05-12B-6cm^2 turbolla ja 1.2bar ahdoilla ei kyllä noihin lukemiin päästä. Valitettavasti.
Ohessa muutama kuva omasta ässästäni (myytävänä!): http://photos.yahoo.com/flexibacter
On vaan aika siistit.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Mulla on viggenissä vastaava säätökansi kuin mitä am-works myy.T16lucas kirjoitti:En noista AM-worksin säätökansista tiedä mutta fse:n progressiivinen säädin sopii suoraan....
niin ja se lastu myös ohittaa vakioboksin ahtopainerajoittimen 0.6 bar....
suosittelen myös APC-härvelin asennusta... (vähemmän sulaneita mäntiä...)
Toimii kuten orkkis mutta painetta pystyy rukkamaan.
Jos nappaat kehiin progressiivisen säätimen niin saattaa vetäistä turhan rikkaalla. Näin siis T7:n tapauksessa, noista vanhemmista en tiedä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
pakosarjat
Ruotsalainen kaveri nimeltä Jocke Karlsson niitä tekee. Speedparts ja ChipCenter ovat jälleenmyyjiä.Katselin noita kuvia mistä noi on pakosarjat kotoisin ?
On vaan aika siistit.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Katselin noita kuvia mistä noi on pakosarjat kotoisin ?
Tossa lisää:
http://www.pajjakid.com/ubipa/Turbo%20headers.htm
eli -90:ssa pitäisi näin olla? omassa ei ainakan ollut muuta kuin tämä painekytkin. ja vuosimalli on -90. Milläs tämä boksi sitten mittaa painetta?Saabi C900 kirjoitti:
-90 mallissa on kyllä näin, säädettävän painekytkimen lisäksi, -91 ei ole enään tuota riesaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Olenkohan taas lukenut näitä huolimattomasti unissani, mutta kokeillaan nyt jotain kirjoittaa...T16lucas kirjoitti:En tiedä millä mittaa painetta, mutta vakioboksilla paineet nousee 0.6 ja sitten nykii (boksi katkaisee suuttimilta virran) sp:n lastulla tuo pirun riesa hävis.
Siis eihän tuo nyt voi itsestään hävitä tuo nykiminen. Ainakin -90 ässässä on tuo "cut off"-kytkin säädetty tuohon 0,6bariin, ja jos ahdot ylittää tuon, niin silloinhan bensansyöttö katkeaa. Tuo kytkin on polkimien yläpuolella ja sitä pitää ruuvata jos meinaa lastuvirityksen laittaa. Yksi täysikierros nostaa katkaisurajaa 0,15bar. Itse kiersin sitä 3 kierrosta.
Eli sitä olin sanomassa, että on sitä pakko ollut jonkun säätää jos sp:ltä lastun laitoit, ahdot yli 0,6, eikä auto nyi.
Mahtoiko olla mitään järkeä tässä jutussa... ---> nukkumaan!
9-5 2,3t Wagon `06
900S kirjoitti:Olenkohan taas lukenut näitä huolimattomasti unissani, mutta kokeillaan nyt jotain kirjoittaa...
Siis eihän tuo nyt voi itsestään hävitä tuo nykiminen. Ainakin -90 ässässä on tuo "cut off"-kytkin säädetty tuohon 0,6bariin, ja jos ahdot ylittää tuon, niin silloinhan bensansyöttö katkeaa. Tuo kytkin on polkimien yläpuolella ja sitä pitää ruuvata jos meinaa lastuvirityksen laittaa. Yksi täysikierros nostaa katkaisurajaa 0,15bar. Itse kiersin sitä 3 kierrosta.
Eli sitä olin sanomassa, että on sitä pakko ollut jonkun säätää jos sp:ltä lastun laitoit, ahdot yli 0,6, eikä auto nyi.
Mahtoiko olla mitään järkeä tässä jutussa... ---> nukkumaan!
Jotain järkeä sun kirjotuksissa on Eikös se ole ihan ylipainekatkaisijaan perustuva tuo nykäisy.
Eli kun tuo ässän kytkin on säädetty siihen 0.6bar:iin. ja sen jälkeen alkaa nykiminen. mulla kun otti tuon kytkimen otti pois pelistä, paineet nousi sinne mihin ne uskalsi laittaa ja lastua ei ollut vielä tuolloin. muutoin tuo kytkin teki samat kuin tuossa täyspaineessakin eli armoton nykäisy, ainoalla erolla että täyspaineessa oli niitä ahtoja enemmän katkaisurajalle tultaessa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin