Uusi verhoitu kattoon...
Uusi verhoitu kattoon...
Tyhmä kysymys kuinka helposti saa irti 900:sta vm -87 katon irti kun tarvitsee laiittaa uusi verhoilu. Kun ikä näköjään tekee tepposet ja niin auto kuin kuskikin rintarinnan alkavat rupsahtamaan...
Tästä topicista löytyy paljon kattokeskustelua ja linkkejä muihin aihetta käsitteleviin sivustoihin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10038
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10038
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Heh...eiköhän se!saab900cc kirjoitti:Joo kiitoksia tiedoista. Nyt kyllä näyttää että se taitaa onnistua. Vaikka ottaen huomioon että olen blondi ja nainen...

ja tosiaan jos auto on 3/5-ovinen niin mahtuu takaluukusta pihalle, sedan-mallisissa joutuu tuulilasia irroittamaan ja etukautta katto ulos. Ole sitten varovainen sen vanhan sisäkaton kanssa jos meinaat varhoilla sitä uudelleen, voi olla hyvinkin helposti rikkoutuva!
saab900cc kirjoitti:Joo kiitoksia tiedoista. Nyt kyllä näyttää että se taitaa onnistua. Vaikka ottaen huomioon että olen blondi ja nainen...

Ei vaan operaatio on simppeli, ja kunnollisilla torks-meisseleillä pitäisi nuo heebelitkin irrota. Itse olisin niin laiska että vaihtaisin ehjän, puhtaan verhoilun tilalle mutta ainakin Jus:in taidonnäytteen nähneenä sanoisin että oli kuin tehtaalta tullut, tosin kangas on aika arvokasta.
Tsemppiä projektiin, hyvä siitä tulee, ja voihan sillä saabilla ajella hetken ilman kattoverhoiluakin jos ei kerralla jaksa/ehdi askarrella valmiiksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onkohan kukaan verhoillut kattoa keinonahalla. Pitkässä satkussani roikkuu erittäin pahasti verhoilu ja ajattelin mahdollisesti nahkalla sen verhoilla. Liimahan ei välttämättä suoraan tartu siihen verhoilun runko-osaan kunnolla, mutta jos sen tavallaan kyllästäisi ennen varsinaista liimausta jollain aineella.
Onneksi on tuo pidennetty, jossa kattoverhoilu on kahdessa osassa...
Onneksi on tuo pidennetty, jossa kattoverhoilu on kahdessa osassa...
Sauli.M #1562
Mahtaakohan keinonahka olla tarpeeksi venyvää, että saa katon sisäkulmat tehtyä ilman vekkejä ja saumoja? Ainakaan keinonahka ei veny yhtä pienellä voimalla kuin tuo "oikea" kattoverhoilukangas, eli liimalle ja tausta lujuudelle tulee kovemmat vaatimukset.Pampula kirjoitti:Onkohan kukaan verhoillut kattoa keinonahalla.
Kattorungon esikäsittely ennen varsinaisen verhoilukankaan liimaamista on erittäin suositeltavaa. Esim. siihen voisi liimata vahvikekankaan runsaalla liimalla, ei sitten ainakaan olisi ongelma pohjan pettäminen.
Omaani taidan joutua nyt laittamaan vähän lisää liimaa ruiskulla sisäkaariin. Hellekesä ja ehkä riittämätön liimamäärä ym seliseli...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itse vaihdoin 4 ovisesta kattoverhoilun EHJÄNÄ etuoven kautta. Yllättävää kyllä, mutta mahtui tulemaan etuovesta, kun hieman laittoi kaarelle ja irroitti keskikonsolin, joten tuulilasia ei tarvitse irroittaa. 2 ovisestahan onnistuu vielä paremmin, kun on isommat ovet.Tri-Lo kirjoitti:Heh...eiköhän se!saab900cc kirjoitti:Joo kiitoksia tiedoista. Nyt kyllä näyttää että se taitaa onnistua. Vaikka ottaen huomioon että olen blondi ja nainen...![]()
ja tosiaan jos auto on 3/5-ovinen niin mahtuu takaluukusta pihalle, sedan-mallisissa joutuu tuulilasia irroittamaan ja etukautta katto ulos. Ole sitten varovainen sen vanhan sisäkaton kanssa jos meinaat varhoilla sitä uudelleen, voi olla hyvinkin helposti rikkoutuva!
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Neliovisesta 99:stä meni katto myös edestakaisin etuovesta.Hook kirjoitti:Itse vaihdoin 4 ovisesta kattoverhoilun EHJÄNÄ etuoven kautta. Yllättävää kyllä, mutta mahtui tulemaan etuovesta, kun hieman laittoi kaarelle ja irroitti keskikonsolin, joten tuulilasia ei tarvitse irrottaa.
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/kattoverhoi ... age43.html