Uusi verhoitu kattoon...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saab900cc
"Kaasari"

Uusi verhoitu kattoon...

Viesti Kirjoittaja saab900cc »

Tyhmä kysymys kuinka helposti saa irti 900:sta vm -87 katon irti kun tarvitsee laiittaa uusi verhoilu. Kun ikä näköjään tekee tepposet ja niin auto kuin kuskikin rintarinnan alkavat rupsahtamaan...
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Helppo homma, ripsit vain kaikki tilpehöörit pois kuten aurinkolipat, sisävalot, kattokahvat, jne, ja heippaat takaluukusta pihalle ja uusi tilalle :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900cc
"Kaasari"

Kiitoksia ehkäpä se onnistuu. 8O
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Tästä topicista löytyy paljon kattokeskustelua ja linkkejä muihin aihetta käsitteleviin sivustoihin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10038
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saab900cc
"Kaasari"

Joo kiitoksia tiedoista. Nyt kyllä näyttää että se taitaa onnistua. Vaikka ottaen huomioon että olen blondi ja nainen... :roll:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

saab900cc kirjoitti:Joo kiitoksia tiedoista. Nyt kyllä näyttää että se taitaa onnistua. Vaikka ottaen huomioon että olen blondi ja nainen... :roll:
Heh...eiköhän se! :wink:
ja tosiaan jos auto on 3/5-ovinen niin mahtuu takaluukusta pihalle, sedan-mallisissa joutuu tuulilasia irroittamaan ja etukautta katto ulos. Ole sitten varovainen sen vanhan sisäkaton kanssa jos meinaat varhoilla sitä uudelleen, voi olla hyvinkin helposti rikkoutuva!
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

saab900cc kirjoitti:Joo kiitoksia tiedoista. Nyt kyllä näyttää että se taitaa onnistua. Vaikka ottaen huomioon että olen blondi ja nainen... :roll:
:D Kaikkea ei kannattane näin miesvoittoisella palstalla kertoilla, saattavat nuo ei-ukkomiehet vaikka riehaantua :lol:
Ei vaan operaatio on simppeli, ja kunnollisilla torks-meisseleillä pitäisi nuo heebelitkin irrota. Itse olisin niin laiska että vaihtaisin ehjän, puhtaan verhoilun tilalle mutta ainakin Jus:in taidonnäytteen nähneenä sanoisin että oli kuin tehtaalta tullut, tosin kangas on aika arvokasta.
Tsemppiä projektiin, hyvä siitä tulee, ja voihan sillä saabilla ajella hetken ilman kattoverhoiluakin jos ei kerralla jaksa/ehdi askarrella valmiiksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saab900cc
"Kaasari"

Niinpä mutta olen siitä "poikkeava" että korjaan itse rakkaan saabini tosin perheeestä löytyy henkistä apua. Mutta kun tahtoo itse tehdä. Ja ainakin jarrulevyt ovat pysyneet paikoillaan ja katsastusmiekin oli tyytyväinen.. :lol:
Pampula
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Onkohan kukaan verhoillut kattoa keinonahalla. Pitkässä satkussani roikkuu erittäin pahasti verhoilu ja ajattelin mahdollisesti nahkalla sen verhoilla. Liimahan ei välttämättä suoraan tartu siihen verhoilun runko-osaan kunnolla, mutta jos sen tavallaan kyllästäisi ennen varsinaista liimausta jollain aineella.

Onneksi on tuo pidennetty, jossa kattoverhoilu on kahdessa osassa...
Sauli.M #1562
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Pampula kirjoitti:Onkohan kukaan verhoillut kattoa keinonahalla.
Mahtaakohan keinonahka olla tarpeeksi venyvää, että saa katon sisäkulmat tehtyä ilman vekkejä ja saumoja? Ainakaan keinonahka ei veny yhtä pienellä voimalla kuin tuo "oikea" kattoverhoilukangas, eli liimalle ja tausta lujuudelle tulee kovemmat vaatimukset.

Kattorungon esikäsittely ennen varsinaisen verhoilukankaan liimaamista on erittäin suositeltavaa. Esim. siihen voisi liimata vahvikekankaan runsaalla liimalla, ei sitten ainakaan olisi ongelma pohjan pettäminen.

Omaani taidan joutua nyt laittamaan vähän lisää liimaa ruiskulla sisäkaariin. Hellekesä ja ehkä riittämätön liimamäärä ym seliseli...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tri-Lo kirjoitti:
Heh...eiköhän se! :wink:
ja tosiaan jos auto on 3/5-ovinen niin mahtuu takaluukusta pihalle, sedan-mallisissa joutuu tuulilasia irroittamaan ja etukautta katto ulos. Ole sitten varovainen sen vanhan sisäkaton kanssa jos meinaat varhoilla sitä uudelleen, voi olla hyvinkin helposti rikkoutuva!
Itse vaihdoin 4 ovisesta kattoverhoilun EHJÄNÄ etuoven kautta. Yllättävää kyllä, mutta mahtui tulemaan etuovesta, kun hieman laittoi kaarelle ja irroitti keskikonsolin, joten tuulilasia ei tarvitse irroittaa. 2 ovisestahan onnistuu vielä paremmin, kun on isommat ovet.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Juu,2 ovisesta tulee ja menee yllättävän hyvin ovesta.Otin tosin purkuautosta tuulilasin irti josta otin katon.silläviisiin menee todella helposti.
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Hook kirjoitti:Itse vaihdoin 4 ovisesta kattoverhoilun EHJÄNÄ etuoven kautta. Yllättävää kyllä, mutta mahtui tulemaan etuovesta, kun hieman laittoi kaarelle ja irroitti keskikonsolin, joten tuulilasia ei tarvitse irrottaa.
Neliovisesta 99:stä meni katto myös edestakaisin etuovesta.
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/kattoverhoi ... age43.html
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

En olis muuten uskonu..aina oppii! :D
Pampula
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Täytyy kokeilla esim. C-pilarin verhoilua päällystää nahalla. Ei viitsisi tuhlata räpellyksiin kallista ainetta paljoa. Kuitenkin kuumailmapuhaltimella kokeilen ensin saada nahkaa elastisemmaksi. Joitain hyviä nahkan laitto ohjeita on ollut esim. GTI:ssä.
Sauli.M #1562
Vastaa Viestiin