JT:n DP on persiistä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

JT:n DP on persiistä

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ystäviämmä JT-tuning:lla ei näköjään nappaa kommentoida kyselyjä koskien heidän tuotteidensa laatua, joten laitetaan nämä kuvat kaikkien ihailtaviksi. Kysessä siis Viggenin JT 3" DP joka on ollut kiinni autossa syksystä -03 lähetien.

Kuten kuvista näkyy laatu on persiistä, suorastaan aliarvoista. Putki myytiin minulle rosterisena ja oletin sen kestävän edes jokusen vuoden, mutta kuinkas kävikään. Putki oli niin mätä vajaa 2v käytön jälkeen että sitä ole turha asetaa uuden ahtimen kylkeen ja koko rööri meni uusiksi.

Putkesta löytyi seuraavat virheet.
-yksi sauman aloituskohta vuotanut uudesta saakka, näkyy myös kuvassa.
-hitsattu kasaan räkärautalangalla, saumoissa useita koloja (syöpymisestä) joista ilma pääsee kivasti sotkemaan lambda-säätöä.
-Lambdan-anturin kiinnitysmuutterit ovat mallia paskarautaa tai sitten sinkattuja, mikä ei kestä DP:n lämpöä.
-Ylimääräisen lambdareiäin tulppa samaa sontaa.
-DP:stä puuttuu kokonaan joustobiitti

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Joku voisi sanoa että miksi avaudun, eikö se ole jo ostohetkellä tiedossa että JT:n rööri on niin halpa ettei siltä voi odottaa edes pitkää käyttöikää.
Onko näin?
No ei sviddu varasti ole, uusi customina väännetty DP joustobiitin kera tuli halvemmaksi ja sille annettiin sentään elinikäinen takuu, poislukien pohjakosketukset.
#1730
500whp.net member
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

No ei oo kyllä kaksisen näköinen laitos. Kaikki pitäis näemmä itte teherä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Vanha viisaus, kun itse tekee niin saa mieleisensä.
Hieman nyt kyllä alkoi arveluttamaan. Mulla nimittäin oli sellainen ajatus, että kun putki on uusimiskunnossa, niin laittaisin JT:n kolme tuumaisen tilalle.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Taas yksi syy lisää tehdä DP itse....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

hmm...laitoin myös JT 3"putken reilu kuukausi sitten.
koko putki ilman cattia(vielä).
Asennusvaiheessa pisti silmään "huonosti" tehdyt saumat.
Aivan kuin olisi joku harjoittelija hitsannu putken kasaan :x
Hintaan nähden pitäisi saada parempaa laatua :!:
Toivottavasti kuitenkin kestää vielä monet vuodet.
Kulkuun vaikutti yllättävän paljon...
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Todella heikolta näyttää laatu kuvan dp:ssa. Ja kuitenkin putkiston kalleimpia osia!!!

Rosteria ja mustaarautaa ei koskaan pitäisi sekoittaa keskenään , ei sovi näet yhteen. Tuohon ylimääräisen anturinreiän tulppana olisi ehdottomasti pitänyt käyttää samaa ainetta oleva tulppa kuin itse putki. Hitsaussaumatkin on jätetty "päättämättä" kun ei ole sulatettu aloitus- ja lopetuskohtia yhteen.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

mikan kirjoitti:Vanha viisaus, kun itse tekee niin saa mieleisensä.
Hieman nyt kyllä alkoi arveluttamaan. Mulla nimittäin oli sellainen ajatus, että kun putki on uusimiskunnossa, niin laittaisin JT:n kolme tuumaisen tilalle.

t. Mika
Ite ostin tonnariin JT:n downpipen pari vuotta sitten, hyvin on kestänyt kasassa tähän asti. Ei tosin ole rosteria.
Foxbody turbo
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

on kyllä melko avuttoman näköinen viritelmä "ammattimiesten" tekemäksi.. paljonko tuommosesta pitää maksaa?? 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

gls kirjoitti:on kyllä melko avuttoman näköinen viritelmä "ammattimiesten" tekemäksi.. paljonko tuommosesta pitää maksaa?? 8O
Jos ilman kissaa niin 300E, racekissalla hinta nousee 800E korville, toki koko putkiston turbolta persiisiin saa 1000E:llä joten tuo DP + kissa on hinnoiteltu miten sattuu...
#1730
500whp.net member
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Yllättävää kyllä, mutta ferritan TÄYSrosterisessa putkistoSSA (ml. dp) en ole vielä mitään vastaavaa vielä vuodessa havainnut NG900:sessani.. Paitsi ne laippaliitoksien pannat, jotka eivät varmastikaan enää lähde ehjänä.. :?
Liekkö se osasyynä että pelkkä dp maksaa 3" kemiran racecatilla 1250 ekua.. koko putkisto noin 2000 euroa. Klubilaisena voipi saada alennusta 8)
Tietty myöntävät tuohon hintaan/laatuun elinikäisen takuun läpiruostumista, materiaali ja valmistusvikoja vastaan.
http://www.eurostainless.fi/sporttiputket.htm
http://www.ferrita.com/
Putkisto on sitten vain 2.5" catista taaksepäin, mutta siinäkohtaa kaasut ovat jo hiukka jäähtyneet/supistuneet.. mutta tuo täysrosterisuus/laatu oli se joka painoi enemmän vaakakupissa.8)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jaahas kiva kuulla tässä vaiheessa että JT:n putkiston on susi kun omani odottaa jkl:ssä lattialla :( Onko tuo tosi että koko putkisto on tollaista paskaa ? Onko Vigge vielä saanut vastausta JT:ltä että mitä vittua tämä niiden homma on että putki ei kestä ees kahta vuotta ? 8O Voiko itse tehdä jotain tuolle JT:lle paikalleenlaiton yhteydessä joka parantaisi sen kestoa ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000cst kirjoitti:Jaahas kiva kuulla tässä vaiheessa että JT:n putkiston on susi kun omani odottaa jkl:ssä lattialla :( Onko tuo tosi että koko putkisto on tollaista paskaa ? Onko Vigge vielä saanut vastausta JT:ltä että mitä vittua tämä niiden homma on että putki ei kestä ees kahta vuotta ? 8O Voiko itse tehdä jotain tuolle JT:lle paikalleenlaiton yhteydessä joka parantaisi sen kestoa ?
Muutama kaveri epäili laatuvirhettä ruotsin foorumissa, toiset taas tiesivät kertoa että JT ei hitsaa rosterilangalla, joten mene ja tiedä mikä on totuus. Nuo lambdanmutterin ovat kyllä omaa luokkaansa...

Lähetin mailin JT:lle ennen heidän lomia, mutta mitään kommenttia ei tullut. Putka taitaa olla kiinni vielä tämän viikon jos oikein muistan, joten odottelen tässä nyt tovin vielä ja viskelen valitusmailia sinne tasaseen tahtiin. Täytyy ottaa siten järeämmät keinot käyttöön jos kiinnostusta ei ala löytyä.

Mitä putkelle voi tehdä jos tosissaan on niin etteivät hitsaa rosterilangalla ja käyttävät sekuli muttereita
-rälläköi auki kaikki saumat ja hitsauta ne uudestaan
-vaihda mutterit
tai
pinnota putki.

Onhan noita JT röörejä ollut muillakin, joten rohkeesti vaan tähän perään kommentteja miten muilla on kestänyt.
#1730
500whp.net member
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vigge kirjoitti: Onhan noita JT röörejä ollut muillakin, joten rohkeesti vaan tähän perään kommentteja miten muilla on kestänyt.
Minulla on vuoden vanha JT3"-hormi 900 Aerossa ja näyttäisi vielä olevan ihan hyvässä kuosissa. Kannatinkoukut on kyllä ruosteessa, mutta saumat näyttää siistiltä ja hitsaustyönjälkikin selvästi paremmalta kuin tuossa Viggen putkessa...

Eski
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mulla on kestänyt ok, tosin se on ollut irti koko ajan ja sitä on modattu, mutta saumat hitsattu ihan hyvin.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:Mulla on kestänyt ok, tosin se on ollut irti koko ajan ja sitä on modattu, mutta saumat hitsattu ihan hyvin.
Samoin, munkin saumat näyttää ihan asiallisilta. Toi mutsku sensijaan on yhtä surkeen näkönen mullannii.

Liekö joku suviuuno hitsannu ollin putken :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin