ahto ongelmia...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

ahto ongelmia...

Viesti Kirjoittaja jarska »

Oon säätänyt peruspaineet kohdalleen mutta paineet eivät nouse tarpeeksi.Di koneessa piti myös
säätää max paineet yhdistämällä kaasuläpäntunnistimelta pari johtoa ja revittämällä jolloin ecu:n pitäis oppia uudet paineet. Mutta mutta,paineet eivät nouse kunnolla! Kakkosella viisari käy 0.6barissa ja laskee 0.5bariin. Kolmos ja nelos vaihteella sama homma mutta kun kierrokset alkavat olla lähellä punarajaa niin vasta silloin paineet alkavat taas nousta tuosta 0.5barista ja nousevat 0.6-0.7 bariin. Normaalistihan paineiden pitäisi nousta .n2000-4000kierroksen kohdalla 0.8bariin ja laskea sitten n.0.7bariin...apc:n pitäisi olla kunnossa ja magneetti venttiilikin toimii eikä ahtoputkista ole löytynyt vuotoja. Oma epäilyni on että ecu ei ole resetoitunut eikä siis oppinut uusia paineita. ns. bleed valvella eli turbo ruuvilla olen kyllä saanut paineet ylös.Siispä kysymys kuuluukin että uskallanko nostaa turboruuvilla paineita noin 1barin tienoille kun ne eivät jostain syystä muuten nouse edes tuonne 0.8bar asti. Vai kannattaako säädöt saada ensin siihen kuntoon että paineet nousevat boxinkin ohjaamana tuonne 0.8asti...Ruuvin asentamisen jälkeenhän kun boxi ei enää ohjaa paineita joten siinä mielessä ei tavallaan ole edes väliä onko perus ja maximipaineet kohdallaan??
Vastaa Viestiin