Oon hakannu,pistäny ruosteen irroitusta ja kaikkea mutta ei perkele irtoa pakopesä turbosta. Pultit on varmaan auki. Uskaltaako koko paskan laittaa punahehkuiseksi ja sitten hakata vai?
Nyt niksejä perkele.
V*tun pakopesä.
Jos lämmittää haluaa niin pitäisi kyllä saada kai punahehkuiseksi että karsta vähän palaisi ja osat laajenisi. Valurauta ei kai hirveästi kuitenkaan lämpölaajene?
Ei muuta kuin vasaralla vaan naputtelee topakasti niin kauan että irtoaa. Eli ihan normaali kovapäinen vasara että iskut ovat teräviä. Sitten kun se irtoaa niin varo ettei kolahda lattialle tai muuten ikävästi, eli hyvä laskeutumisalusta pitää olla
. Voi olla että pitää kovinkin hakata, siinä vaiheessa kannattaa ehkä lopettaa jos ei irtoa parin kymmenen raivopäisen iskun jälkeen, eli järkikädessä kuitenkin
Ei siihen muuta kikkaa taida olla.
En ota vastuuta haljenneista pakopesistä
Ei muuta kuin vasaralla vaan naputtelee topakasti niin kauan että irtoaa. Eli ihan normaali kovapäinen vasara että iskut ovat teräviä. Sitten kun se irtoaa niin varo ettei kolahda lattialle tai muuten ikävästi, eli hyvä laskeutumisalusta pitää olla


En ota vastuuta haljenneista pakopesistä

Toistaiseksi en yhtään ole halki saanut, mutta lievää suurempaa väkivaltaa olen useaan joutunut soveltamaan.. kaikki omalla vastuulla tietenkin..f-19 kirjoitti:Jos lämmittää haluaa niin pitäisi kyllä saada kai punahehkuiseksi että karsta vähän palaisi ja osat laajenisi. Valurauta ei kai hirveästi kuitenkaan lämpölaajene?
Ei muuta kuin vasaralla vaan naputtelee topakasti niin kauan että irtoaa. Eli ihan normaali kovapäinen vasara että iskut ovat teräviä. Sitten kun se irtoaa niin varo ettei kolahda lattialle tai muuten ikävästi, eli hyvä laskeutumisalusta pitää olla. Voi olla että pitää kovinkin hakata, siinä vaiheessa kannattaa ehkä lopettaa jos ei irtoa parin kymmenen raivopäisen iskun jälkeen, eli järkikädessä kuitenkin
Ei siihen muuta kikkaa taida olla.
En ota vastuuta haljenneista pakopesistä
Edit: Todella jumissa olevissa tapauksissa suosittelen pakopesän tukemista siten että jos lähtee vinosti irti niin ei väännä akselia/turbiinisiipeä... eli irrottuaan ei voi liikkua montaa milliä..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jos pultit eivät aukea, niin pillillä lämmittää niin varmasti aukeavat.
Pillillä lämmittämällä pakopesä irtoaa myös varmasti. Lämmittää ympäriinsä sitä tasasesti siitä laippaliitoksen kohdilta.
Näin on auenneet monet TO3:set. Joskus irtoaa niin että kun lämmin -> senkun nostaa. Hyvin pienellä kopautuksella lähtee viimeistään.
Kylmänä lähtee kun lyö lujaa, mutta en suosittele tätä metodia.
t. Pasi
Pillillä lämmittämällä pakopesä irtoaa myös varmasti. Lämmittää ympäriinsä sitä tasasesti siitä laippaliitoksen kohdilta.
Näin on auenneet monet TO3:set. Joskus irtoaa niin että kun lämmin -> senkun nostaa. Hyvin pienellä kopautuksella lähtee viimeistään.
Kylmänä lähtee kun lyö lujaa, mutta en suosittele tätä metodia.
t. Pasi
Totta, pillihän on oikea väline asiaan, eli asetyleeni+happi eikö? Sillä saa oikeasti lämpimäksi, omat kokemukset rajoittuvat Bilteman kaasutohoon millä ei kyllä hirveästi lämpöä saa siirrettyä pakopesään, muistat varmaan Passi
. Kunhan vaan on mahdollisuus pillin käyttöön, ja tosiaan tasainen rauhallinen lämmitys. Kaikkihan muistaa miksi ne pakopesät halkeilee, eli ei lämpöshokkeja valuraudalle.
Ja niinkuin Myrkky sanoi, kannattaa yrittää pitää pakopesä turbiiniin nähden suorassa ettei siivet pääse ottamaan kipeää.

Ja niinkuin Myrkky sanoi, kannattaa yrittää pitää pakopesä turbiiniin nähden suorassa ettei siivet pääse ottamaan kipeää.
Kun olette pillillä ensiksi vetäneet punahehkuun, niin antakaa hehkun sammua ja sitten kylmäspayllä perään niin irtoo pultit varmasti.
Huom. pelkkä pultti punaseksi ja pelkästään pulttiin sprayta
Ei ollut vastaus ihan aiheeseen, ja saattaa saada pakopesän halki jos soveltaa.
Huom. pelkkä pultti punaseksi ja pelkästään pulttiin sprayta
Ei ollut vastaus ihan aiheeseen, ja saattaa saada pakopesän halki jos soveltaa.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100