"Potun" asennus tonnariin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

"Potun" asennus tonnariin

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Kyseinen projekti siis meneillään kun vanha fööni puhaltaa oljyt pakoputkeen.
Koko päivä mennyt tuon DP:n laipan tekemisessä kun ei sattunut juuri sillä hetkellä laippoja olemaan mistä ton puhaltimen ostin.
Kun päivän väkertää niin saa sitä jotain aikaseksikin.

Kuva
Kuva

Kyseessä vielä raaka versio mutta huomenna pitäisi olla koko DP valmiina
ja puhallin paikoillaan. :D

Vielä yksi KUVA
9000 CS 2.3t
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

JT:n 3" DP tulee myyntiin kun asennukset on tehty. Kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä YV:llä. DP ollut käytössä vain 3 viikkoa siis lähes uusi. :wink:
9000 CS 2.3t
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

ookko muuten ehtiny kokeilla että meneekö heittämällä muitten osien suhteen paikalle toi Pottu? Öljy/vesiputket jne. Itelläki tarkotus vastaava laittaa keulille :twisted: ! Missä hinnoissa noi laipat pyörii jos ei jaksa ite väsäämään rueta?
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Öljyputki ei ainakaan käy. Liitos on ihan erillainen ja vaatii omanlaisensa nipan. Vesiputkista en tiedä selviää huomenna, tosin olen teetättänyt uudet letkut oljylle ja vedelle.

Käy kattomassa sitä laippaa tuolta.
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=FLS

Jälleenmyyjä suomessa on http://www.turbotec.com/
9000 CS 2.3t
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

jeps..pistäs infoa et miten vesiputket passaa...tosin jos ei öljyputket passaa niin samallahan noi uusis vesiputketki..eli ei paha rasti!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Rehellisiä jos ollaan niin ainoa mikä passaa suoraan on pakosarjan laippa, muut liitokset vaatii enemmän tai vähemmän askartelua. Odotettavissa siis

-öljy/vesi linjat
-kompuran imupuoli (std ~2" pottu 3")
-DP (katso yllä)
-aktuaattori siirto

Huomaa myös että pottu tulee 1.0bar akulla varustettuna. Itse ainakin lemppasin tuon mäkeen ja pistin tilalle TD04 orkkis akun. Nyt peruspaineet 0.45-0.5bar. Tämä siksi, että toimivuus olisi parempi. Itsellä kun on käytössä 1.1-1.2bar max paineet, ei säädön toimiuvuus olisi kovin kaksinen 1.0 bar kellolla, lue makkuvenan työsyklistä tulisi älytön jotta portti aukeaa ja kun aukee niin menee samoin tein kiinni.
#1730
500whp.net member
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

huoh..meneepä hankalan kuuloseks! No pitää viel kattoo et minkä tonne keulalle tunkee, ei vaan jaksas kauheita väsäyksiä rueta tekeen ku ei oo aikaa eikä varsinkaan taitoa!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Kyseiseen muutokseen meni mulla noin 30 tuntia ja iso vasullinen päreitä.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sivistäkääpäs nyt tälläistä tumpeloa eli mikä tuo "pottu" on, Garrett lukee kyljessä mutta mikä malli, tuoko on isoin minkä tonnariin saa kohtuullisen pienellä vaivalla kiinni?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Pottuhan on toi gt28rs.. ! Eipä tuo näytä kovin pienellä vaivalla menevän tonne keulalle jos nyt oikean kuvan oon hommasta saanut. Onkohan toi gt28r muuten sama ku rs mut sisuskalut eri...?..eli yhtä v*ttumainen laittaa??? Voi ku löytäski jonku semmosen turbon joka menis suht helposti paikalleen ja joka ei olisi vakio t25 :twisted:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

ng900aero kirjoitti:Sivistäkääpäs nyt tälläistä tumpeloa eli mikä tuo "pottu" on, Garrett lukee kyljessä mutta mikä malli, tuoko on isoin minkä tonnariin saa kohtuullisen pienellä vaivalla kiinni?
Pottu = GT28RS
ulkomitoiltaa esim GT2871, GT3071 tai GT3076 ovat suunnilleen samat ja ne menee tonnariin samalla vaivalla kuin mitä pottu. Toki voi olla aiheellista värkätä pakosarja ja muut romut uuteen uskoon, jos sinne meinaat ISON föönin uppia.
#1730
500whp.net member
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hane_81 kirjoitti:Pottuhan on toi gt28rs.. ! Eipä tuo näytä kovin pienellä vaivalla menevän tonne keulalle jos nyt oikean kuvan oon hommasta saanut. Onkohan toi gt28r muuten sama ku rs mut sisuskalut eri...?..eli yhtä v*ttumainen laittaa??? Voi ku löytäski jonku semmosen turbon joka menis suht helposti paikalleen ja joka ei olisi vakio t25 :twisted:
:oops: Tarkoitin että tuo lienee isoimia föönejä joita tonnariin ylipäätään saa asennettua tekemättä lisätilaa.. vaivaa tuon asennuksessa oli nähty melkoisesti :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

oisko kellään faktaa tuosta että onko GT28RS ja GT28R sama möhkäle ulkoisesti (eli vesi,öljy, imu ja dp liitokset samanlaiset)?? Vai onko mahollisesti erilainen toi 28R ---->helpompi laittaa tonttuun???
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No paraniko kulkupuoli tuolla "potulla" ? Kuinka ylhäällä noin iso ahdin herää Saabissa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hane_81 kirjoitti:oisko kellään faktaa tuosta että onko GT28RS ja GT28R sama möhkäle ulkoisesti (eli vesi,öljy, imu ja dp liitokset samanlaiset)?? Vai onko mahollisesti erilainen toi 28R ---->helpompi laittaa tonttuun???
http://www.atpturbo.com
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin