Kone 9000:sta 900:seen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
kkarjala
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Elo 03, 2005 17:32
Paikkakunta: Pyhäjoki

Kone 9000:sta 900:seen

Viesti Kirjoittaja kkarjala »

ihan näin mielenkiinnosta kyselen...sopiiko 9000:sen kone 900:sen vaihdelaatikkoon??? :)

Kiitostiedosta näin etukäteen... :)
Viimeksi muokannut kkarjala, Ma Elo 15, 2005 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

sopii muutama moottorin tuki muistaakseni on 900 eri kohdassa mutta menee sinne. Imusarja ei sovi 900 pellin alle . Jos kysesssä turbo kone niin pakosarja pitää olla 900 . ventiili kopasta en ole ihan varma meneekö 900 mutta niissä on käytetty tuota samaa koppaa kuin 85-86 tonnarissakin. 900 omistajat kertokoon lisää
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Venttiilikopan pitää olla viisto, jotta mahtuu satkun pelti paikalleen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lisäksi hihnapyörän puoleinen päätylevy menee vaihtoon, samoin kuin tietysti itse kampiakselin hihnapyörä ja vesipumppu.. sekä öljyn imuputki. Muuten kyllä lohko, kansi ja vauhtipyörän puoleinen päätylevy ovat samat. Sarjat ja muut apulaitteet menee vaihtoon niinkuin on jo mainittu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Jope kirjoitti:Venttiilikopan pitää olla viisto, jotta mahtuu satkun pelti paikalleen.
Skooppi 8)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
kkarjala
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Elo 03, 2005 17:32
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja kkarjala »

jcarlson kirjoitti:Lisäksi hihnapyörän puoleinen päätylevy menee vaihtoon, samoin kuin tietysti itse kampiakselin hihnapyörä ja vesipumppu.. sekä öljyn imuputki. Muuten kyllä lohko, kansi ja vauhtipyörän puoleinen päätylevy ovat samat. Sarjat ja muut apulaitteet menee vaihtoon niinkuin on jo mainittu.
passaako nuo kyseiset osat 900 koneesta
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Money For Nothing kirjoitti:
Jope kirjoitti: Skooppi 8)
50 vai 200mHz:nen. :?: :)
kkarjala
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Elo 03, 2005 17:32
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja kkarjala »

mitä hel........tiä :?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

kkarjala kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Lisäksi hihnapyörän puoleinen päätylevy menee vaihtoon, samoin kuin tietysti itse kampiakselin hihnapyörä ja vesipumppu.. sekä öljyn imuputki. Muuten kyllä lohko, kansi ja vauhtipyörän puoleinen päätylevy ovat samat. Sarjat ja muut apulaitteet menee vaihtoon niinkuin on jo mainittu.
passaako nuo kyseiset osat 900 koneesta
Hihnapyörä pitää olla kyseiseen kampiakseliin sopiva (eli vuosimalli aika lähellä), imuputki lienee kaikissa 900 manuaaleissa sama. Pakosarjan tarvii olla turbo 16 satkusta tai omavalmiste, minkä vaan 16v 900:n imusarja sen sijaan käy. Vesipumppu ja päätylevy sopii melkein mistä vaan 900:sta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kone 9000:sta 900:seen

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Sopiiko myös 2,3 kone 900
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kone 9000:sta 900:seen

Viesti Kirjoittaja hewidero »

kontki-2 kirjoitti:Sopiiko myös 2,3 kone 900
Ei sovi, mikäli puhutaan OG900:sta.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Kone 9000:sta 900:seen

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin 2,3 kone ei sovi,?? miksei?
ihan vaan noin mielenkiinnosta. mikäs siinä ahdistaa?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kone 9000:sta 900:seen

Viesti Kirjoittaja hewidero »

turkkaki kirjoitti:niin 2,3 kone ei sovi,?? miksei?
ihan vaan noin mielenkiinnosta. mikäs siinä ahdistaa?
2.3 on ns pystylohkoa, eikä sinällään ole mikään pulttikii-juttu B202:sen tilalle. Ruottin puolella ovat 2.3 hiluja heittäneet B202 lohkon sisälle, mutta siinäkin tapauksessa joutuu ainakin kampuran vastapainoista, kiertokangen alapäistä, lohkon- ja laatikon sisäpinnasta söyrimään tavaraa pois.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
baasYsi5
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 14:27

Re: Kone 9000:sta 900:seen

Viesti Kirjoittaja baasYsi5 »

Itsellä on taas päinvastanen ajatus miten 9000.sen vaihdelaatikko sopisi OG900.seen? Kuitenkin taitaa olla vähän kestävämpi kuin tuo satkun loota?
9-5 2,3t + Bsr
EX.ät 9000aero, volvo 850r
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Kone 9000:sta 900:seen

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

baasYsi5 kirjoitti:Itsellä on taas päinvastanen ajatus miten 9000.sen vaihdelaatikko sopisi OG900.seen? Kuitenkin taitaa olla vähän kestävämpi kuin tuo satkun loota?
og900:ssa moottori on pitkittäin ja tonnarissa poikittain. Eli vetoakselit osoittaisivat eteen- ja taaksepäin.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin