Terve !
Vanha painemittari teki oharit ja viikko sitten asensin uuden , Autometer Sport Comp. Silti kun auto on sammutettuna ei mittarin nuoli osoita 0 painetta vaan hiukan alipainetta. Voiko sillä olla merkitystä että minulla on alipainekytkin poistettu.
Olen ajatellut ostaa uuden Alipainekytkimen , onko Saab orkkis paras mahdollinen vai onko eroa minkä tilalle tyrkkää
Kiitos
Alipainekytkin vaikutus painemittari
Alipainekytkin vaikutus painemittari
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Mitä alipainekytkintä tarkoitat? Ainoa alipainekytkin, mikä tulee mieleen on vakionopeussäätimen letkussa ja se katkaisee APC:n magneettiventtiilille menevän sähkön kun cruise painaa kaasua. Tämä kytkin ei ole millään tavalla yhteydessä ahtomittariin.
Jos tarkoitat ylipainekatkaisijaa, joka katkaisee bensapumpun sähköt kun ahtoja tulee liikaa, niin sen poistamisella tuskin on mitään vaikutusta ahtomittarin näyttämään. Riippumatta siitä poistitko ylipainekytkimen käytöstä vain yhdistämällä johdot vai yhdistämällä letkut.
Todennäköisesti mittarisi vaan on tavanomaista epätarkkaa laatua, tarkkuus +-0,2 bar tms.
Jos tarkoitat ylipainekatkaisijaa, joka katkaisee bensapumpun sähköt kun ahtoja tulee liikaa, niin sen poistamisella tuskin on mitään vaikutusta ahtomittarin näyttämään. Riippumatta siitä poistitko ylipainekytkimen käytöstä vain yhdistämällä johdot vai yhdistämällä letkut.
Todennäköisesti mittarisi vaan on tavanomaista epätarkkaa laatua, tarkkuus +-0,2 bar tms.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ok
Joo se mun cruisen alipainekytkintä mä tarkoitin ja Ylipainekytkin on ohitettu johdot yhdistämällä.
Autometer Sport Comp näyttää 10 cm/Hg vacum eli alipainetta , tiedä sitten paljon toi on baareis ?
http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... h&gid=2858
Siinä kyseinen mittari
Joo se mun cruisen alipainekytkintä mä tarkoitin ja Ylipainekytkin on ohitettu johdot yhdistämällä.
Autometer Sport Comp näyttää 10 cm/Hg vacum eli alipainetta , tiedä sitten paljon toi on baareis ?
http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... h&gid=2858
Siinä kyseinen mittari
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Kiitos
Saako tota 0,13 virhe marginaalia mitenkään korjattua pois. Mittris ei pitäisi olla mitään vikaa koska , vanha minusta kanssa näytti kanssa sen 0,1 väärin , vuoden jälkeen. Oli Pro Turbosta ostettu silikooni täytteinen " SMK merkkinen ? " Tuossa Autometer mittaris ei ainakaa ole mitään kalibrointi mahdollisuutta.
Olisi kova saada mittari näyttää oikein.
Saako tota 0,13 virhe marginaalia mitenkään korjattua pois. Mittris ei pitäisi olla mitään vikaa koska , vanha minusta kanssa näytti kanssa sen 0,1 väärin , vuoden jälkeen. Oli Pro Turbosta ostettu silikooni täytteinen " SMK merkkinen ? " Tuossa Autometer mittaris ei ainakaa ole mitään kalibrointi mahdollisuutta.
Olisi kova saada mittari näyttää oikein.
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07