mangneettiventtiili
mangneettiventtiili
No tuli käytyä metrossa ja kone ilmoitti vikoja 0. syvempi kaivaminen tuotti tuloksen että 1 ja 3 pytyssä lieviä sytytyshäiriötä. sytkäkasetin vaihto ei auttanut, otin w letkun pois niin jo alko paineet nousta eli oliskohan vika mangneettiventtiilissä. saa vastata jos tietoa kiitos. 

-
- "Viggen"
Kyllähän paineet pitääkin nousta jos ottaa w-letkun irti, oli mankkuvena rikki tai ei. Tuolla testataan lähinnä onko järjestelmässä isompia vuotoja (putkiliitokset, hukkaportti, by pass).
Mitenkäs ne tulpat? Onko kärkiväli siinä millin hujakoilla missä pitääkin?
Et kertonut mikä auto sulla on ja mitkä on oireet.
Mitenkäs ne tulpat? Onko kärkiväli siinä millin hujakoilla missä pitääkin?
Et kertonut mikä auto sulla on ja mitkä on oireet.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
moi. kiitos vastauksesta.
auto on 9-5 aero vm 2000, ongelma on että ahdot ei nouse. nämä tehty: tulpat vaihdettu sytkäkasetti, hukkaportti testattu, ollut kiinni testerissä vikoja 0, ainoastaan pieni kipinähäiriö 1 ja 3 pytyssä. turbo ehjä eikä vuoda. kuuleri kuiva, mankkuventtiilin saan huomenna jos se vaikka auttais kun enää ei ole paljoa vaihdettavaa "luulisin". kansipahvi ei vuoda. jos vaan jotain tulee vielä mieleen niin kertokaa ihmeessä!!
auto on 9-5 aero vm 2000, ongelma on että ahdot ei nouse. nämä tehty: tulpat vaihdettu sytkäkasetti, hukkaportti testattu, ollut kiinni testerissä vikoja 0, ainoastaan pieni kipinähäiriö 1 ja 3 pytyssä. turbo ehjä eikä vuoda. kuuleri kuiva, mankkuventtiilin saan huomenna jos se vaikka auttais kun enää ei ole paljoa vaihdettavaa "luulisin". kansipahvi ei vuoda. jos vaan jotain tulee vielä mieleen niin kertokaa ihmeessä!!

Hyvinkin mahdollisesti bypass venttiili! Testaa se seuraavasti: ota se pieni alipaineletku irti toisesta päästä, toinen pää menee siis bypassille
ime sitä ja samalla kieli kiinni siihen letkuun jos ei pysy alipaineletku kielessä = bypass rikki, jos pysyy niin ehjä. helpoimpia testauskohteita...
PS. jos ehjä niin pitäisi pysyä vaikka vuoden jos jaksat ootella
...

PS. jos ehjä niin pitäisi pysyä vaikka vuoden jos jaksat ootella

Mites se bypass voi olla, jos ahtaa ilman W-letkuahabasaab kirjoitti:Hyvinkin mahdollisesti bypass venttiili! Testaa se seuraavasti: ota se pieni alipaineletku irti toisesta päästä, toinen pää menee siis bypassilleime sitä ja samalla kieli kiinni siihen letkuun jos ei pysy alipaineletku kielessä = bypass rikki, jos pysyy niin ehjä. helpoimpia testauskohteita...
PS. jos ehjä niin pitäisi pysyä vaikka vuoden jos jaksat ootella...

Toki voit myös katsoa TECH:llä vetääkö softa syysta tai toisesta peruspaineille tuo mankkuvenakokeilun lisäksi.
500whp.net member
500whp.net member
nyt menee sormi suuhun
tänään sitte kokeiltiin uutta mankkuvenaa ei muutosta "per...." nyt on konstit vähis. metroauto ehdotti että tuo päiväksi tänne niin sähkäri tutkii ja aika olis 3 viikon päästä. ripeätä toimintaa. Voisko se kuitenkin olla toi sytkäkasetti kun ajelin tänään pitkää ylämäkeä niin oli sellaista nykimistä havaittavissa 80kmh-130kmh välissä. 4 vaihteella, viriohjelmalla ahdot nousi hulppeat 0.1 baaria. jos jollain olis täällä turussa päin ehjää sytkäkasettia niin voitais vaikka testata tässä rupee pikkuhiljaa köyhtyy muuten.
kun maalla asun niin mittä vigge tarkotit tech:lla metron testeriäkö?

Re: nyt menee sormi suuhun
juuri sitä. Sillä pystyypi katselemaan mitä menee aktiivseksi vedon aikana ja mitä ei...kf3600 kirjoitti: kun maalla asun niin mittä vigge tarkotit tech:lla metron testeriäkö?
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viesti:
Ja sit kun melkein kaikki mahdollinen on testattu ja vikaa ei löydy niin moottorinohjauksessa (trionic-boxissa) voi olla "bitit ristissä".
Mun -98 tonnarista haettiin ahtovikaa 2001 Autotalo Laakkosen toimesta jonka vaihtoautohallista olin sen hiljattain ostanut. Vasta trionic-boxin vaihto sai auton toimimaan.
Olen sen jälkeen törmännyt pariinkin vikaantuneeseen trionic-boxiin niin T5 kuin T7 autoissa. Nuo myöhemmät tapaukset ovat kylläkin olleet viri-putkien sormeilemia purkkeja.
Jos ei radiokanavien ja kello/päivyrin asettaminen ole liian vaivalloinen tehtävä niin irroita akun miinus kaapeli n15min ajaksi ja lähde sit testaamaan. Useimmat vikaantuneet purkit toimivat kohtalaisesti pari ekaa vetoa ja alkavat sitten taas oireilla.
Mulla aikoinaan ollut SP:n stage3 purkki ei kyllä viimeisinä käyttökuukausina toiminut enää kertaakaan resetointien jälkeenkään, mutta alkuoireilujen aikana resetointi (virtojen irroitus) auttoi toviksi kerrallaan.
Mun -98 tonnarista haettiin ahtovikaa 2001 Autotalo Laakkosen toimesta jonka vaihtoautohallista olin sen hiljattain ostanut. Vasta trionic-boxin vaihto sai auton toimimaan.
Olen sen jälkeen törmännyt pariinkin vikaantuneeseen trionic-boxiin niin T5 kuin T7 autoissa. Nuo myöhemmät tapaukset ovat kylläkin olleet viri-putkien sormeilemia purkkeja.
Jos ei radiokanavien ja kello/päivyrin asettaminen ole liian vaivalloinen tehtävä niin irroita akun miinus kaapeli n15min ajaksi ja lähde sit testaamaan. Useimmat vikaantuneet purkit toimivat kohtalaisesti pari ekaa vetoa ja alkavat sitten taas oireilla.
Mulla aikoinaan ollut SP:n stage3 purkki ei kyllä viimeisinä käyttökuukausina toiminut enää kertaakaan resetointien jälkeenkään, mutta alkuoireilujen aikana resetointi (virtojen irroitus) auttoi toviksi kerrallaan.