Tuner Test uusimmassa Bilsportissa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Tuner Test uusimmassa Bilsportissa

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jos viritetyt Saabit ja muutkin automerkit kiinnostavat ja ruotsinkieli sujuu joten kuten, niin kannattaa tsekata uusin Bilsport -lehti (14/15-2003), jossa on esittelyssä ja suorituskykytestissä eri viritysfirmojen autoja.

Saabeista mukana on mm:

Maptunin 9-5 2.3t SE, jossa n. 350 hv, 480 Nm
Nordic Uhrin 9-5 2.0t, jossa 240 hv, 360 Nm
SQR:n 9-3 Aero, jossa 275 hv, 370 Nm

Lisäksi koeajossa on 9-3 SS Cabriolet.

Viritysfirmat ottavat kyllä "kaiken irti" mainostamalla omia tuotteitaan. BSR:kin ilmoittaa, että heiltä löytyy nykyään steg 1-2-3-4 virityssetit. Itse kävin äsken BSR:n nettisivulla, eikä siellä ollut kyllä mitään infoa steg 4:sista :?: :?: :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Tuner Test uusimmassa Bilsportissa

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Viritysfirmat ottavat kyllä "kaiken irti" mainostamalla omia tuotteitaan. BSR:kin ilmoittaa, että heiltä löytyy nykyään steg 1-2-3-4 virityssetit. Itse kävin äsken BSR:n nettisivulla, eikä siellä ollut kyllä mitään infoa steg 4:sista :?: :?: :?:
Tämä nyt ei välttämättä liity tähän, mutta Hurrilandissa taitaa olla käynnissä anti BSR kampanja, ainakin erään kaverin toimesta.
Olisi kiva tietää mitä BSR:n on kaverille tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Mulla kun toi svedu sen verran heikompi, etten ihan ymmärtänyt mikä asian ydin on. Sen kyllä ymmärsin että kaveri on ilmeisesti vitt***tunut
firman toimintaan ja sen tapoihin viitata kintaalla asiakkaiden ongelmiin.

http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho ... apsed&sb=5

Ja BSR:n kommentit asiaan


http://www.turboperformanceclub.com/php ... a967dc14a5
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Tuner Test uusimmassa Bilsportissa

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti: Saabeista mukana on mm:
SQR:n 9-3 Aero, jossa 275 hv, 370 Nm
Kävin hakemassa lehden, itseä pisti silmään Aeron "kehno" varttimaili suoritus. Luulisi että noilla tehoilla matkan pitäisi sujua hieman nopeammin kuin 15.73. En kerinnyt vielä lukemaan koko juttua, josko siellä olisi selitys tuolle ajalle.
#1730
500whp.net member
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo, juttua en ole vielä nähnyt mutta vastaavia ylläreitä on tullut ennenkin samantyyppisissä testeissä. Joskus oli 9-3 eri virityksillä ja vakioina (vakioista nopein [0-100kmh] ei ollut viggen, vaan 9-3 Aero muistaakseni ja lähes sama aika oli 9-3T SE)

Tuo 15,7 varttimailihan menee samaan aikaan kuin vakio 9000 aero aikanaan...

Marko
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jutun mukaan autossa oli ilmeisesti magneettivena paskana. Itse ymmärsin, että kaveri oli hieman ihmetellyt miksei auto vedä kunnolla ja vika löydettiin myöhemmin. Luusi että kuski saa olla aikamoinen puusilmä :o , jos ei huomaa että ahtopainemittarin neula ei nouse kunnon lukemiin.

Näin eräs kaveri kommentoi asiaa STCS:n foorumissa:

Angående SQR-Saaben (9-3Aero), så gick den ju dåligt pga trasig magnetventil. Det får man väl ta hänsyn till om det nu är så. Men jag kan inte låta bli att fundera lite på sannolikheten. Jag menar, tror inte jag sett ett enda sådant stortest utan att ngn/några bil -ar har haft problem med just magnetventilen. Jag har kört turbo i många år nu och har ALDRIG haft problem med magnetventilen på ngn av mina bilar. Säg att jag kört ca 20.000 mil. Skulle jag då åka ned på ett -Tunertest- hos "Bi-Sexuell" (BS) och precis när jag ska till att köra ytterligare 402 m utöver dessa 20.000 mil och -El ventilo de Magneto- packar ihop just då. Då skulle jag troligen följa ödets tecken och svälja en cyanidkapsel......

Vad jag vill säga, utan att hoppa på SQR eller alla de många firmor som tidigare råkat ut för detta när det väl gäller, i tidningstester såväl som på strippen, så kan jag uttrycka mig så här. Vissa av dem talar sanning och har denna oerhörda otur. Andra har en mappning som är så känslig för rådande utomhusparametrar att de helt enkelt inte vill vara med på samma noter som när de testkörde kvällen innan i +5 grader och kvällsfukt. Som sagt, jag pekar inte ut alla, men sannolikheten känns.......Osannolik, när man ser detta problem gång på gång...


Lisäksi SQR:n virittämissä autoissa magneettivenat ovat olleet ennenkin "viallisia" testien aikana...
#1730
500whp.net member
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Re: Tuner Test uusimmassa Bilsportissa

Viesti Kirjoittaja T16 »

Vigge kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Saabeista mukana on mm:
SQR:n 9-3 Aero, jossa 275 hv, 370 Nm
Kävin hakemassa lehden, itseä pisti silmään Aeron "kehno" varttimaili suoritus. Luulisi että noilla tehoilla matkan pitäisi sujua hieman nopeammin kuin 15.73. En kerinnyt vielä lukemaan koko juttua, josko siellä olisi selitys tuolle ajalle.
samaa mietin lukiessani ko lehteä, missä ovat hevosvoimat vai lähetetäänkö autot matkaan ja vaihdetaanko niitä "varovasti" testeissä

vrt. suomessa saab 9000 t16 175hv + jt 3" downpipe + ahtoja nostettu, muuten vakio:
15,3s/147km/h 0-402,33mm cooleri jonottamisesta kuumana
Vastaa Viestiin